• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Beställde tisdag kväll kom på fredagen så bra lev.tid för att vara via affiliate (SAS se ovan). Konf.resa till Alicante på torsdag så då blir den nog invigd. Vi har dock mellanlandning i London så avväger om jag vill ha något med hjul istället.

Baron2.jpg
Snygg, men som sagt - alla som reser mycket vet hur mycket svett och skolios det kostar att skippa hjulen för fåfängans skull.

Köpte mig en bagasi för ca 2.8k som landade igår.
IMG_20180614_055146.jpg

Tycker storleken är bra, är väl precis handbagage vänlig om man flyger och känns ganska gedigen. Tyckte den gick lite mer åt gul i verkligheten än på bild så att funderar på att byta till mocka i cognac men är lite osäker på mocka vs vanligt läder.
Någon som testat innan och har erfarenhet från märket?

https://www.bagasi.se/produkt/weekendvaska-ii-i-lader-caramel/

Hur har din väska slitits än så länge? Fått någon snygg patina?

För lite använd. Blev bara Köpenhamn-London-Alicante, Alicante-Köpenhamn. På hemväg fick den bekänna färg då jag drog i 4 flaskor gin också. Men axelremmen höll så full pott på det. Ska till Dreamhack i helgen så kanske ska packa i den bara för att få mer timmar på den :happyhappy:

Har använt en Herring weekendbag i ca ett år nu. Åldras inte så värdigt. Tunt läder... inget att rekommendera trots sitt låga pris för en weekender helt i läder.
https://www.herringshoes.co.uk/herring/bovey/chestnut-calf

När denna gjort sitt, vad är att rekommendera med liknande estetik? Tärnsjön såg fin ut, deras läder har jag dessutom bra erfarenhet av, fast den är ngt dyr :(
herring_bovey_in_chestnut_calf_1.jpg

Bilagor

• herring_bovey_in_chestnut_calf_1.jpg
    76.2 KB · Visningar: 16
  • herring_bovey_in_chestnut_calf_1.jpg
    76.2 KB · Visningar: 13
Har använt en Herring weekendbag i ca ett år nu. Åldras inte så värdigt. Tunt läder... inget att rekommendera trots sitt låga pris för en weekender helt i läder.
https://www.herringshoes.co.uk/herring/bovey/chestnut-calf

När denna gjort sitt, vad är att rekommendera med liknande estetik? Tärnsjön såg fin ut, deras läder har jag dessutom bra erfarenhet av, fast den är ngt dyr :(
Rekommenderar Frank Clegg
https://frankcleggleatherworks.com

Snygg! Har några Baron men tycker tyvärr inte kvalitén är den bästa. Hoppas de blivit bättre och att du är nöjd!
Tack.
Antar att det inte finns några genvägar. Kvalitet kostar.
Det blev en canvas, kanske mocca eller läder hade åldrats bättre men ett prispåslag om ca 1000 borgar inte för att mocca i kvalitet. Men kan ha fel.

Beställt en Herschel Novel och en ryggsäck och toaletväska och en korthållare. Allt för 1800kr. Kollade folks omdöme och de gillade kvaliten. Skönt att ha för små resor

Någon som vet om LV i Sthlm i efterhand kan hjälpa till och fixa initialer, även om produkten i fråga är köpt i en LV-butik i ett annat land?

Någon som vet om LV i Sthlm i efterhand kan hjälpa till och fixa initialer, även om produkten i fråga är köpt i en LV-butik i ett annat land?

Jag gick in i köpenhamn med min gamla adresstag på en keepall när jag hade den och de var super trevliga med att hjälpa en få sina initialer så då borde väl stockholm med göra det...

Har du en sådan? 42 000kr är fan sanslöst mycket pengar för en weekendbag.

Nej inte min, min fd chef ägde en när jag jobbade som säljare på en firma. Lånade den av honom. Helt fantastisk väska som blev snyggare och snyggare ju mer sliten den blev. Otroligt material och finish. Men som du skriver, priset är galet. Å andra sidan köper ju folk kreditkortsfodral för 5000 kr i gruppen så om man jämför är ju denna prisvärd.

Ett fynd för 80sek på Röda Korset av alla ställen :) Äkta skinn som bara behöver lite TLC och jag tror att den kan bli riktigt snygg i färgen. Det är en gammal bowlingväskan som synes på bild nummer två. Lite för liten för en hel weekend, men som övernattningsväska gör den jobbet garant och ett trevligt samtalsämne :)

IMG_20181107_155524.jpg
IMG_20181107_155543.jpg

Tillbaka
Topp