• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

TomGanks

Panerai
Ett fynd för 80sek på Röda Korset av alla ställen :) Äkta skinn som bara behöver lite TLC och jag tror att den kan bli riktigt snygg i färgen. Det är en gammal bowlingväskan som synes på bild nummer två. Lite för liten för en hel weekend, men som övernattningsväska gör den jobbet garant och ett trevligt samtalsämne :)

IMG_20181107_155524.jpg
IMG_20181107_155543.jpg
King!
 

demondave

Rolex
Velat alldeles för länge, men suget på en Keepall ligger och puttrar sådär. Inget fan av canvas med massa loggor, men sugen på EPI-läder. Den blåa är grymt snygg!

Kollar jag på LV:s hemsida verkar enda alternativet med axelrem vara Keepall 50. Räcker 50, eller ”måste” man ha 55 som weekendväska? Notoriskt kass på att packa lätt, men liten väska verkar göra mig lite mer återhållsam iaf.

Finns kombon blå EPI, axelrem och 55 som vintage? Eller är axelremmen bara någon fix idé jag har som man klara sig utan?
 

Chattras

Cartier
Velat alldeles för länge, men suget på en Keepall ligger och puttrar sådär. Inget fan av canvas med massa loggor, men sugen på EPI-läder. Den blåa är grymt snygg!

Kollar jag på LV:s hemsida verkar enda alternativet med axelrem vara Keepall 50. Räcker 50, eller ”måste” man ha 55 som weekendväska? Notoriskt kass på att packa lätt, men liten väska verkar göra mig lite mer återhållsam iaf.

Finns kombon blå EPI, axelrem och 55 som vintage? Eller är axelremmen bara någon fix idé jag har som man klara sig utan?
Dom äldre keepall i EPI finns mig veterligen endast utan axelrem. Dock finns dom upp till storlek 55.

Jag brukar klara mig fint med en 50. Behöver jag mera grejer med mig kan jag lika gärna checka in en väska.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Efter några jobbresor med min baronväska börjar jag inse att bära runt på dator, kläder och diverse saker blir rätt så tungt.
Något som kan ge lite erfarenhetsåterkoppling kring Rimowas kabinväskor?
 

Chattras

Cartier
Tack! Lite av en djungel det där :) Vet du något om hållbarheten på EPI? Är axelremmen bra att ha?
Epi håller otroligt bra. Vi får ofta in väskor har många år på nacken men är i ett otroligt gott skick. Har en helt grym brun hemma nu i 50 som är kanonfin.

Jag personligen använder aldrig axelrem. Tycker det ser rätt trist ut. Skulle jag behöva gå långt på en flygplats tar jag en vagn i vilket fall ;).
 

demondave

Rolex
Epi håller otroligt bra. Vi får ofta in väskor har många år på nacken men är i ett otroligt gott skick. Har en helt grym brun hemma nu i 50 som är kanonfin.

Jag personligen använder aldrig axelrem. Tycker det ser rätt trist ut. Skulle jag behöva gå långt på en flygplats tar jag en vagn i vilket fall ;).

Kollat på den flera gånger, den ser grym ut! Det är mest färgfrågan, blått sticker ut skönt, och axelremsfrågan som spökar.

Brukar vara för envis för vagn, slutar med att man kåkar handbaget mellan fjorton terminaler likförbaskat. Då hade kanske en rem varit skönt. Annars, all annan tid, är den nog bara ivägen och kommer plockas loss ändå :)
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Efter några jobbresor med min baronväska börjar jag inse att bära runt på dator, kläder och diverse saker blir rätt så tungt.
Något som kan ge lite erfarenhetsåterkoppling kring Rimowas kabinväskor?
Har två st Rimowa Topas i aluminium. Väldigt nöjd! Enda nackdelen är väl vikten - dem väger mycket! I övrigt kan jag bara rekomendera Rimowa. Grym kvalité!
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Har två st Rimowa Topas i aluminium. Väldigt nöjd! Enda nackdelen är väl vikten - dem väger mycket! I övrigt kan jag bara rekomendera Rimowa. Grym kvalité!
Tack för omdömet! :)
Rent generellt, är dem värda sitt pris?
De dubblar nästan samsonites värstingmodell. Jag är ute efter väska som kan hålla genom tid både när det gäller kvalite och design, vad tror du? :)
 

POO

Panerai
Tack för omdömet! :)
Rent generellt, är dem värda sitt pris?
De dubblar nästan samsonites värstingmodell. Jag är ute efter väska som kan hålla genom tid både när det gäller kvalite och design, vad tror du? :)
Tunga och ömtåliga. Kanske är ett större problem med de större väskorna som checkas in dock.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Tack för omdömet! :)
Rent generellt, är dem värda sitt pris?
De dubblar nästan samsonites värstingmodell. Jag är ute efter väska som kan hålla genom tid både när det gäller kvalite och design, vad tror du? :)
Ingen fara! Ja, jag tkr dem är värda sitt pris. Jag planerar inte att köpa någon annan väska de närmsta åren. Tror att dessa kommer hålla länge och är då värda sitt pris :)
 

Salesmayne

Panerai
C28298BF-4251-404D-8EF9-707CA2633EDF.png
Köpte denna igår i Slöddeköpinges outlet för 2499kr, nedsatt från 4199kr. Såg sedan att den finns på en hemsida för 2199kr med frakt men orkar inte slösa tid för 300kr. Jag ogillar J Lindeberg som märke men tyckte att priset och väskan var rätt så jag slog till.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bumpar upp denna då jag kikat runt ett tag inför en kommande kortare tripp. I allt sökande dök denna väska upp, och då nedsatt med 50% hos afound, så 650kr i detta fall. Märket är 'Fanari' och är väldigt nytt på marknaden, startades upp 2018 ser det ut som. Är det någon annan som även också köpt på sig en sån här? Tycker den ser riktigt stilren ut.. Får min under veckan som kommer.

https://www.fanari.com/product/weekend-bag-patmos-50/?attribute_pa_bag-color=olive
weekendbag-canvas-green-fanari-patmos50-front-510x510.png
 

Åskviggen

Panerai
Bumpar upp denna då jag kikat runt ett tag inför en kommande kortare tripp. I allt sökande dök denna väska upp, och då nedsatt med 50% hos afound, så 650kr i detta fall. Märket är 'Fanari' och är väldigt nytt på marknaden, startades upp 2018 ser det ut som. Är det någon annan som även också köpt på sig en sån här? Tycker den ser riktigt stilren ut.. Får min under veckan som kommer.

https://www.fanari.com/product/weekend-bag-patmos-50/?attribute_pa_bag-color=olive
weekendbag-canvas-green-fanari-patmos50-front-510x510.png
Rent estetiskt sätt ser den fin ut. Jag känner dock lite oro för att den skulle kunna ge ett litet ”plastigt” intryck, blir säkert bättre med tiden om så är fallet :)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Kör Mulberry. Tyckte klassiska Clipper var för stor och är allergisk mot LVs weekendbags tyvärr. Det här är en medium alltså.

Den behöver slitas in och mjukna till lite för att bli perfekt.

E89E987A-7D1A-4DA5-9E5D-E1D3FE8E3503.jpeg
8F6A43BF-C6A7-4BC3-A024-C01ABE699DFD.jpeg
 
Senast ändrad:

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Rent estetiskt sätt ser den fin ut. Jag känner dock lite oro för att den skulle kunna ge ett litet ”plastigt” intryck, blir säkert bättre med tiden om så är fallet :)
Fick precis mejl om att beställningen annullerats pga slutsåld, trots att den fortfarande visas på hemsidan.. Jahapp.

Jakten fortsätter... :)
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Kollar jag på LV:s hemsida verkar enda alternativet med axelrem vara Keepall 50. Räcker 50, eller ”måste” man ha 55 som weekendväska? Notoriskt kass på att packa lätt, men liten väska verkar göra mig lite mer återhållsam iaf.
Jag köpte varsin Keepall 45 till mig och tjejen i annat syfte (typ handbaggage, gymväska osv) och visst funkar den storleken även som weekendbag om man kan packa minimalistiskt, men jag skulle nog ändå rekommendera dig att köpa större om den är tänkt att användas som weekendbag på resa.
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Velat alldeles för länge, men suget på en Keepall ligger och puttrar sådär. Inget fan av canvas med massa loggor, men sugen på EPI-läder. Den blåa är grymt snygg!

Kollar jag på LV:s hemsida verkar enda alternativet med axelrem vara Keepall 50. Räcker 50, eller ”måste” man ha 55 som weekendväska? Notoriskt kass på att packa lätt, men liten väska verkar göra mig lite mer återhållsam iaf.

Finns kombon blå EPI, axelrem och 55 som vintage? Eller är axelremmen bara någon fix idé jag har som man klara sig utan?
Det är större skillnad på storleken än man kan tro. Jag har 55:an som är bra för just en weekend eller längre, 45:an tycker jag ser ut som en handväska nästan.. Funderar på att köpa en 50 oxå som alternativ då 55an är för stor. Prova storlekarna innan du köper.
 
Topp