• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Någon som kört Barbours vaxade weekendbag? Får den plats med mer än "2 nätter" eller hur står den sig? Funderar lite på att köpa både weekendbagen och portföljen nämligen!

A6BD19DD-C62B-4E33-B961-87691FED63C7.jpeg
Köpte mig precis en Loake Weekendbag, testar den redan till helgen!
Är du nöjd?

Nu ett par resor under bältet. SJ & hyfsade gångavstånd till hotell/kund. Efter resa 1 bytte jag hjul då de var för hårda och skramlade. Men nu är den grym. Fått en del komplimanger samt en kollega som ska köpa till sin man som inte håll riktigt samma stil 🙄.

83198A64-1ED5-412E-92BE-ABC67736033C.jpeg

Någon som kört Barbours vaxade weekendbag? Får den plats med mer än "2 nätter" eller hur står den sig? Funderar lite på att köpa både weekendbagen och portföljen nämligen!

Den är bra, som allt med Barbour, extremt tålig, välarbetad och bra kvalitet för pengarna. Ganska "tung" för att vara i tyg men är ju för att den är vaxad.

Tack! Har du en sådan och vill bifoga nån bild hur den tar sig efter ett tag? Och hur är utrymmet?:)
Har den på landet dessvärre så har inte tillgång till den just nu. Utrymmet är ganska bra, kanske liiite tajt om du ska vara borta två dagar, men den känns som normalstorlek för weekendbags.
Jag skulle anta att du kan vaxxa om väskan precis som med jackorna om du vill fräscha till den.

Vil egentlig ha skinn, men da må det være tykt og solid som f. eks. Saddlebackleahter sine produkter. Ulempen er at bag i tykt skinn veier mye. Skal man ha tynt skinn, så kjøper man sannsynligvis et produkt man kan kaste om noen år - og det er OK - da ikke alle vil ha en bag som skal være i 150 år...

Så - Filson og nylon. Lett. Solid. Flott inndeling og arrangement for klær, kabler, Mac, etc. I centimeter: 45,7L x 34,3W x 22,8D.

Vanskelige valg. :)

FMLUG0006W0260_317_FLS_10_800x.jpg

FMLUG0006W0260_317_FLS_14_800x.jpg

FMLUG0006W0260_317_FLS_12_800x.jpg

Tips på någon sida som har bra utbud samt bra priser på gamla, slitna LV Keepalls?

Älskar när dom ser ut att ha använts hårt sedan 80/90-talet.

Vestiaire collective känner jag redan till.

Tips på någon sida som har bra utbud samt bra priser på gamla, slitna LV Keepalls?

Var lite inne på samma idé ett tag och klicka hem en från Bukowskis men kom inte ifrån att det kändes lite unket så den fick gå vidare.

Problemet är ju att de använts hårt, saker har läckt i, tvätt och svettiga träningkläder har transporterats, rökiga barer har besökts osv Så om du verkligen vill ha en beggad, se till och kunna känna och lukta på den innan är mitt tips 😃

Nu kanske jag låter rätt tråkig men varför vill du ha en väska som någon annan använt hårt i så många år?

Är det inte bättre att köpa en ny väska idag, använda den hårt i 30 år? Då kan du även ha en väska med ”din egna” historia :)

Jag själv köpte en canvas weekendväska för 18 år sedan som jag använt stenhårt sedan dess och det är väldigt kul att kunna berätta alla historier den väskan har varit med i. Framförallt har den varit med mig på 4 kontinent vilket jag tycker är rätt så coolt :)

Är det här en kopia?

Är inte särskilt insatt i modellen men när jag jämför med bilder på nätet så är det flera saker som känns off. På bild två så är remmen sydd med en söm i mitten medan alla andra bilder jag kan hitta på nätet har två kantsömmar. Vidare ser trädloggan väldigt dålig ut och samma sak där handtaget fäster i metallen. Ser långt ifrån lika krispigt ut som på de bilder jag kan hitta på nätet. Även axelremmen är ljusare än vad jag hittar på andra exemplar.

Säljaren verkar reko, är verifierad med bankID, förekommer inte på lexbase och googlar man på henne så verkar det inte direkt vara en person som medvetet skulle genomföra bedrägerier. Så när hon skriver att den är köpt på Kaplans så tror jag på det. Men då är frågan om Kaplans släppt igenom en kopia eller om den helt enkelt är äkta?

Senast ändrad:
Jag har en sån här från Frank Clegg, i mer eller mindre oanvänt skick. Gör smygreklam här innan köp/sälj.

Med dragkedja, modellen har gått ur produktion. Listpris runt 12. Kan göra ett bra pris för medlemmar här.

Edit* - Såld på två röda

50EBEDCA-150D-43DB-8465-ED643CD8F3C6.jpeg
F12040FF-53CA-45E7-B4C0-7F1DD6D16FE8.jpeg

Senast ändrad:
Vad använder ni för rengöringsmedel till era skinnväskor och för att hålla skinnet i gott skick över tid?
Undrar samma sak, min börjar se rätt jävlig ut undertill och på sidorna. Den har fått reda en hel del
Tvätta med ljummet vatten och en mjuk svamp eller trasa. Om väldigt smutsig så galltvål också.
Låt torka åtminstone 24h utan extern värme som ett element.

Sen smörjer du den med saphir renovateur. Tunt lager över hela med fingrarna eller en gammal t-shirt. Låt torka.

Om du varit generös med kräm kanske du behöver gå över den med en ren del av samma gamla t-shirt för att få bort överflödig kräm.

Tvätta med ljummet vatten och en mjuk svamp eller trasa. Om väldigt smutsig så galltvål också.

Sen smörjer du den med saphir renovateur. Tunt lager över hela med fingrarna eller en gammal t-shirt. Låt torka.

Om du varit generös med kräm kanske du behöver gå över den med en ren del av samma gamla t-shirt för att få bort överflödig kräm.

Man bugar och bockar!

Finns det något bra sätt att få slitna/ bortslitna svarta partier att bli något mörkare igen? För jag antar att saphir Renovateur inte kan lösa allt!

Tjusigt. Tack som attans för tipset!

Tillbaka
Topp