elitelit
Basic
Nån som vet nått om denna modellen? Mvh H
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäklar! Den var riktigt bra!Tissot PRS 516
Jäklar! Den var riktigt bra!
Otroligt mysig! Inte sett just den modellen tidigare. Ser verkligen toppen ut! Ger absolut ett ha-begär.Visst är den mysig. Ger lite Black bay vibbar. Timindex är dessutom upphöjda och "svävar" ovanför tavlan
Åh. Du valde samma som jag. Använder min fortfarande, men inte varje dag (men igår!).Detta är min första klocka jag köpte själv,har funkat kanon nu i 17 år!
Min används 1 dag per vecka,men tycker som vissa att den börjar bli lite litenÅh. Du valde samma som jag. Använder min fortfarande, men inte varje dag (men igår!).
Jag kände så ett tag, men den är ju faktiskt inte så liten egentligen. Trenden med större klockor har ju hängt med nu sen mitten på 00-talet, men tänker att den är på väg bort? Jag har själv blivit mer benägen att köra mindre klockor pga mina smala handleder.Min används 1 dag per vecka,men tycker som vissa att den börjar bli lite liten
Och jag med. Köpte en med svart tavla 1999 för lönen från mitt första sommarjobb. Använder den regelbundet fortfarande.Åh. Du valde samma som jag. Använder min fortfarande, men inte varje dag (men igår!).
Minns jag rätt så har man uppnått den långa gångreserven genom att minska på hastigheten i slagen, till 5 bps. Den är ju också kronometercertifierad, så lär hålla tiden bra. Certina kör ju samma verk i sina Powermatic 80, då de båda ingår i Swatch Group. Tror det finns prislista på deras hemsida med service (i Stockholm) av deras märken.
Hej,
Jag undrar vad folk tycker om detta automatiska verk som tissot använder? Tänker kvalite etc? 80h gångreserv. Jag har ingen större koll på dessa, men gillar modellen. Ofta gör det ont att serva billigare automat klockor då det nästan motsvarar halva/hela klockans nypris.
Därför jag undrar om någon har koll på denna klocka/urverk.
Tack
Ser ut som mycket krom på länkenSlänge på länken igen på T-touchen, nu såhär i efterhand då jag kört den en länge tid på Perlon/Nato så har jag insett att länk är det bästa på den..
Couturier är snygga,blir nog min nästa klocka
Jag lämnade in min gamla Couturier på service och polering/borstning innan ena sonen fick den som present efter att ha klarat körkortet. Efter att ha gluttat i den här tråden måste jag skaffa mig en "års klocka". Tissot är ett av fabrikaten jag haft sedan jag började bära klocka som liten pilt
Har du något referensnummer?Tissot PRS 516
Aldrig sett förrut, men snyggTissot PRS 516
Lite bildsök säger T91.1.413.51. Verkar vara från mitten/sent 00-tal av diverse internationella foruminlägg att döma. Snygg färgkombo och ser bra ut på canvas!Har du något referensnummer?
Har du något referensnummer?
Riktigt snygg klocka!En annan väldigt kul detalj med klockan är de svävande timindex
Helt klart en cool klocka. Synd att det var en gammal modell.Har tyvärr inget referensnummer men såg att någon kvick hant ordna det såhär ser iaf baksidan ut .
Snygg! Rimligt prissatt också, https://www.klockia.se/tissot-seastar-1000-t120.407.17.041.00Tissot seastar 1000,snygg som tusan, någon som slagit till änn?
T120.407.17.041.00