Laddar...
Erikson Urhandel

Tissot-tråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av månljus, 28 juni 2016.

Taggar:
  1. Equilibrium

Equilibrium Diamant

Från:
    Munkgruvan
    Närapå dubbelt pris hos Klockia, det kallar jag uselt.

2. Richie

Richie Silver

Lägg på moms,tullavgifter och förmodligen ett cert med garanti som endast gäller hos jomashop så är den inte så mycket dyrare :)

3. Kessler

Kessler Brons

Från:
    Stockholm
    Min Tissot :) Screenshot_20180822-171448_Gallery.

Skulle vilja prova ett annat armband på den. Typ mesh. Skulle det se förjävligt ut med ett silverfärgat mesh tro? Köper jag ett i roséguld lär inte färgen matcha säkert. Lite för mörk färg på lädret för min smak och har helst inte läderband. Tror inte den skulle passa med ett nato?

Remofflan och Petrik gillar detta.
  4. Petrik

Petrik Tantal

391815D4-6BE7-4AD8-8C77-F8C80376ED63. 341CC49E-0718-4632-8328-973EC8283CE8. Hej undrar om det är någon som har en tissot V8 swissmatic och kan berätta om vad ni tycker om den

5. Npd

Npd Tantal Friends Of KS

Från:
    Örebro
    B228037C-F417-4B84-8641-7C6E1420C90D. Ny för dagen :happyhappy:

Rossi, jek6094, Remofflan och 1 annan gillar detta.
  6. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Tissot-Heritage-Visodate-Quartz-Collection-now-available-at-Marina-Bay-Sands-2.
    Kommande nyhet under året vad det verkar. En "heritage" Visodate med design ifrån 1957 och kvartsverk. Ca 40/10 ger en modern storlek
    Den verkar också få ett riktigt bra pris :)

Heinrich.a gillar detta.
  7. Remofflan

Remofflan Brons

Från:
    Västergötland
    Blev sugen när jag såg dem på Klockia. https://www.klockia.se/tissot-visodate-klockor

Verkar finnas några varianter. Skulle helst testa en först, eller i alla fall se fler bilder.

BarbaBaba gillar detta.
  8. Roffe

Roffe Brons

Från:
    Linköping
    Har redan kommit, finns i butik. Har testat den i brons/mässing(?). Riktigt vassa faktiskt.

Remofflan och BarbaBaba gillar detta.
  9. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Hur känns färgen irl? Är det fake patina feeling eller känns det genuint ut? Visst är det någon beläggning på stål, eller är det massiv mässing/brons?
    Hur uppfattar u vad som beskrivs som att tavlan är lite domad precis som glaset ska vara?

10. Roffe

Roffe Brons

Från:
    Linköping
    Har faktiskt inte provat den själv, bara visat den lite snabbt för en kund. Därav vågar jag inte uttala mig något vidare hehe :)

11. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Du får återkomma med lite detaljer när du klämt på den ;) Den kanske finns överallt redan, så man kan kolla själv ... :)

12. D.Trump

D.Trump Titan

Snygg, vad är ett bra pris?

13. PNM

PNM Tantal

Snygg men design från 57 och kvartsverk? :stop:

14. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    under 3k för stål modellerna ...

D.Trump gillar detta.
  15. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Det är väl en homage/heritage i dess rätta bemärkelse? Uppdaterade material och urverk till en klassisk design. Många skulle säkert kategorisera denna som en dressklocka, men jag skulle säga vardagsklocka, vilket dom var när det begav sig. Men visst, det vore roligare med ett ännu modernare eller vassare kvartsverk, HAQ och evighetskalender alá Longines V.H.P. För under 3K där konkurenterna är DW och liknande är ju denna riktigt snygg (inte sett den live än dock).

Kessler gillar detta.
  16. Roffe

Roffe Brons

Från:
    Linköping
    I will! Borde finnas överallt där tissot säljs, ja. :)

BarbaBaba gillar detta.
  17. PNM

PNM Tantal

Jovisst är det en homage. Men för mig så ska en homage till ett mekaniskt ur ha mekaniskt urverk för att vara intressant. Sedan tycker jag det är fruktansvärt fult att ha datumfönster bredvid arabiska bokstäver, vilket Tissot har på en del klockor, vilket för mig också förstör en annars snygg klocka (Eterna förstörde sin homage till Majetek på samma sätt). Tycker den tidigare Visodate Heritage håller kvar på förstaplatsen hos Tissot.

18. Kessler

Kessler Brons

Från:
    Stockholm
    Riktigt slagskott rakt upp i krysset (det är ju ändå Tissot) med de nya Visodate. Jävligt snygga till bra pris. Gillar silvriga med mesh bäst. Kliar i fingrarna.

Edit: Missade att det var quartz. Håller med om att datumvisningen sitter lite konstigt, men gillar det på nåt sätt fast hade helst sett att det inte var någon datumvisning alls. Men ändå. Riktigt schyssta.

Senast ändrad: 12 september 2018
  19. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Det var värst vad du var avig, det är inget köptvång ;) Visst är den automatiska med dag/datum charmig, men den är också dubbelt så dyr. Här släpper dom en "billig" vardagsklocka i snygg design med samma urverk som sitter i Tag Heuer Aquaracer kvarts, och den ligger väl över 10k? Man får väl lite ta det för vad det är.

Senast ändrad: 12 september 2018
  20. Alberget4a

Alberget4a Silver

Den borde ha gjorts i 36 mm.

21. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Du är inte den första som säger så om en ny klocka i vintage design. Det verkar dock inte vara många tillverkare som går på det spåret, man kan ju undra varför?

22. Alberget4a

Alberget4a Silver

Verkligen. Lite OT men personligen tror jag att en icke oväsentlig fakor bakom Rolex styrka ligger i att dom håller fast vid klassiska storlekar. Där har många tillverkare något att lära av.

Minuten gillar detta.
  23. Remofflan

Remofflan Brons

Från:
    Västergötland
    Ögonstenen från 2004. Tillbaka från full service hos Tissot i Frankrike. Nytt urverk, batteri, datumhjul samt nya pushers, visare och packingar. :)

90606ADC-92DD-4F01-8A87-002EA516A5E2. 80B620BA-DA3B-4995-A73A-9445BD407D8D. 5991AD84-D969-4AF0-B2B7-A0F5C68E65FF. EDD72A49-705B-4CB3-8A7B-54AE46D3CAA7.

Petrik, C-J, parasec och 1 annan gillar detta.
  24. Remofflan

Remofflan Brons

Från:
    Västergötland
    Nu på NATO.

C42542E8-1BAF-4172-AB47-A9D1D8604B0C. PRS 200

Petrik och C-J gillar detta.
  25. DonaldCliff

DonaldCliff Titan

Är det någon som har lite bilder på visodate 1957?
    Har den ens släppts?

Senast ändrad: 30 september 2018
  26. JohanSA

JohanSA Silver

Fick nyligen hem den här bjässen till återutgivning. Riktigt trevlig finish men storleken var nog i överkant. Typ 43mm och väldigt lång mellan bandhornen. Men riktigt trevlig finish som sagt, och ett kronometergraderat ETA-verk.
    20180930_091048. 20180930_091053.
    20180930_091057. 20180930_091115.

Senast ändrad: 30 september 2018
    Stingray, bvb, PNM och 1 annan gillar detta.
  27. Bezelman

Bezelman Brons

Vad jag vet är dom seriösa.

28. Remofflan

Remofflan Brons

Från:
    Västergötland
    Återgivning? (Förlåt om jag ställer dum fråga: Vad menas?)

Jag har själv tittat på denna online och varit lite sugen. Storleken avskräcker dock. Hur är sen annars?

29. JohanSA

JohanSA Silver

Återutgivning, reissue av en 1950-talsmodell.
    Den är riktigt fin tycker jag. Kul och annorlunda klocka. Finish-mässigt har de lyckats bra. Tror de låg på ca 15' nya.
    Har inget direkt att klaga på förutom storleken som mer är en smakfråga. Helt illa är det inte även om jag hade föredragit ett par mm mindre.
    Kronometergraderat verk som håller tiden kalas. ETA 2893.

Remofflan gillar detta.
  30. Kessler

Kessler Brons

Från:
    Stockholm
    Ja de har släppts. https://www.klockia.se/tissot-visodate-klockor funnits där ett tag. Såg några på Klockmaster idag. Var inte jätteimponerad men inte avskräckt heller, hade jag inte redan haft en Tissot quartz i den storleken kanske jag köpt en av de nya Visodate.

Men som @Alberget4a skrev borde de varit mindre. Särskilt när det ska vara en "ny vintage" typ.

DonaldCliff gillar detta.
Mollstedt