Laddar...
Erikson Urhandel

Tissot-tråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av månljus, 28 juni 2016.

Taggar:
  1. Rossi

Rossi Brons

Bumpar tråden med Tissot Banana centenary edition på klippt Nato.:) 20180529_124513.

Senast ändrad: 29 maj 2018
  2. Heinrich.a

Heinrich.a Silver

Från:
    Vintern
    Fräsigt! Men det går inte på ett nato på den? Eller ville du bara skippa tyget under?

3. Rossi

Rossi Brons

Det går ju på ett vanligt 20 mm Nato men jag tycker inte att flärpen under och ringarna inte fungerar till stilen på klockan.:)

Heinrich.a gillar detta.
  4. Kessler

Kessler Brons

Från:
    Stockholm
    Vill egentligen inte ha en guldklocka men fastnat lite för denna. Står mellan att köpa en Tissot eller Certina krono eller en G shock+en till Orient.

Men skulle vara "coolt" att ha en Schweizare. Har en Swatch förvisso. Har 6 japaner varav 3 Casio så skulle vara kul med nåt annat än en fjärde Casio och en andra Orient.

Så någon med erfarenhet eller vet om den här finns i andra färger? Och ref isf.

418497_1.
    Ref: T22.5.686.41

Hmm denna var inte fel live heller. PR100 är väl bra?
    20180620_100907.

Senast ändrad: 20 juni 2018
  5. Oggs

Oggs Titan

Hittade min gamla PRS 516 som jag fick i födelsedagspresent för säkert 10 år sedan. Gillar utseendet även om den kanske hade kunnat vara något mindre. Klockans batteri är naturligtvis slutkört. Någon som vet vad det kan tänkas kosta att byta batteri och trycktesta en sådan här? IMG_0689.JPG

Rossi och parasec gillar detta.
  6. NRE

NRE Silver Premium

Från:
    Stockholm
    300 - 500 beroende på var du går. Klart du ska väcka den till liv igen!

7. Oggs

Oggs Titan

Tack för ditt svar. Mailade lite olika ADs där jag bor och fått svar från två som gör det för 200:-, så nog ska det bli liv i den! När jag vet att den är tät så ska den bara få sig en ordentlig rengöring innan den är redo för sommaren.

8. Colette

Colette Plast

DCD74A58-C996-4A0C-83E2-2197C24B341E. Här är min Le Locle med ett quickster Nato, väldigt trevlig hittills. Har endast haft den ca 6 mån,,,

Rossi, Kessler och NRE gillar detta.
  9. NRE

NRE Silver Premium

Från:
    Stockholm
    PRC200 på löprunda. IMG_20180622_090742725_HDR.

Rossi, Colette och Remofflan gillar detta.
  10. Kessler

Kessler Brons

Från:
    Stockholm
    Tycker Tissot är lite underskattat här på klocksnack? Varför är det så?

Är det för att det är ett "instegsmärke"? Men det kan ju Seiko vara också. Eller varför inte Casio? Känns som typ en plastig Casio har mer cred här än Tissot. Älskar både Casio och Seiko och har några stycken så inget illa menat, bara exempel.

För "mainstream"?

Tissot har ju lång och fin historia. Jag gillar namnet och så har de många grymt fina klockor. Powermatic 80 osv. Le locle är ju en grym tidlös klassiker.

Lägg därtill deras grymma box!
    20180704_102053.

Forsberg, parasec och Heinrich.a gillar detta.
  11. D.Trump

D.Trump Titan

Mitt bidrag till tråden, titan, med en 7 delad länk sitter kanon
    20180703_190733.

Kessler och Remofflan gillar detta.
  12. Remofflan

Remofflan Brons

Från:
    Västergötland
    Riktigt fin! Tissot ftw! :)

4B10484C-336B-447E-B072-44CD91CEB82B.

Rossi, Kessler och D.Trump gillar detta.
  13. PNM

PNM Tantal

Vintagen är ju riktigt cool! Så jäkla schysst med wire lugs också..

Tripeiro. gillar detta.
  14. Tripeiro.

Tripeiro. Silver

Tack! Jag älskar den. Ena bandhornet lossna första och enda gången jag använde den under pappaledigheten @curler2 räddade den med galna svets-skills!

15. curler2

curler2 Silver Premium

Pappaledigt eller ej, ingen barnlek att fixa den boetten. ;) Men det blev jäkligt bra till slut.

Tripeiro. gillar detta.
  16. Richie

Richie Silver

Jag undrar detsamma! Skulle vara kul att höra lite åsikter om denna då jag funderar på att byta ut min Certina DS Action mot en sån här..
    Jag menar keramisk bezel, Powermatic 80 (80h powerreserve är ju kanon när man lägger beatern över helgen)
    för i runda slängar 6k känns prisvärt IMO :)

Forsberg, parasec och PCB gillar detta.
  17. mrsjoo

mrsjoo Plast

20180807_194131_HDR.

Detta får bli mitt första inlägg här på klocksnack! Har länge bara läst en massa trådar och funderat över vilken första "riktiga" klocka jag skulle slå till på. Mitt val föll på Tissots eftersom det är ett välkänt märke samt att det var mycket för pengarna. Tissots senaste Seastar kändes som en perfekt vardagsklocka/beater att starta mitt klockintresse med. Tyvärr har jag inte mycket att jämföra med men har ni några frågor är det bara att ställa, sett att vissa har undrat efter åsikter om "Seastar" här på forumet.

Fick tyvärr inte något snyggt kort på klockan i det mulna vädret, tycker den gör sitt rätta jag i solljus. Kanske kommer en bättre bild i framtiden ;)

Nilas, Bezelman, Smeden och 9 andra gillar detta.
  18. Remofflan

Remofflan Brons

Från:
    Västergötland
    Hej!

Och välkommen till forumet! Min första klocka jag köpte själv var just en Tissot. Det var 2003 och den finns med tidigare här i tråden. Jag använder den fortfarande, även om det sker i rotation med flera andra klockor nu.

Jag har andra Tissot och är mycket nöjd med märket. Just denna referens av Seastar har jag faktiskt varit inne på att köpa. Skriv gärna några rader eller en recension om den när du vill och kan. Och känner att du hunnit bilda dig en uppfattning. :)

19. edvinlaifu

edvinlaifu Plast

Tissot visodate var grymt snygg!

20. Colette

Colette Plast

image. Ruskigt nöjd,hittills iallafall med den nya Seastar. Härlig blå färg och bra storlek:)

jek6094, Heinrich.a, Mforce och 5 andra gillar detta.
  21. NRE

NRE Silver Premium

Från:
    Stockholm
    Fin!
    Hur är tidshållningen? Vet du vad de specar?

22. ANALOGUE

ANALOGUE Guld

Klent med vintage i denna tråd...
    IMG_20180804_121048. 6959310893422421389.JPG IMG_20180510_140451. IMG_20180717_071533. IMG_20180529_065010.

Bezelman, Rossi, -JL- och 6 andra gillar detta.
  23. den var riktigt snygg alltså. Man blir bra sugen på en. Den enda tissoten jag har haft är den aktuella viodaten, som förvisso är väldigft snygg den också.

ANALOGUE gillar detta.
  24. Equilibrium

Equilibrium Diamant

Från:
    Munkgruvan
    Nån som handlat från Jomashop.com ?
    Min dröm-Tissot finns hos dem för 290 $
    image.

Heinrich.a gillar detta.
  25. zippan

zippan Brons Friends Of KS

Det finns trådar och en massa inlägg om Jomashop.

parasec gillar detta.
  26. Equilibrium

Equilibrium Diamant

Från:
    Munkgruvan
    Ouffs, låter olycksbådande...
    Din Hublot är skitfin förresten :)

Heinrich.a gillar detta.
  27. Colette

Colette Plast

Bra tidshållning, har inte märkt någon avvikelse än, vet inte vad de specar. Men ingen avvikelse på minuten sedan i torsdags. Ska väl testa gångreserven på 80h vid något bra tillfälle.

NRE gillar detta.
  28. Equilibrium

Equilibrium Diamant

Från:
    Munkgruvan
    Kan du länka till någon/några ? Jag hittar ingenting, söker nog på fel sätt misstänker jag :meh:

29. zippan

zippan Brons Friends Of KS

Skicka PM så behöver vi inte kladda ner denna tråden i onödan.

30. Jeser90

Jeser90 Silver

Den är fin.
    Finns även att beställa via Klockia för ca. 6000:- om det skulle vara ett alternativ. Dyrare, men allt i sin ordning från svensk AD. Bara ett litet tips :)

Mollstedt