• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Bumpar tråden med Tissot Banana centenary edition på klippt Nato.:)
20180529_124513.jpg

Senast ändrad:
Det går ju på ett vanligt 20 mm Nato men jag tycker inte att flärpen under och ringarna inte fungerar till stilen på klockan.:)

Vill egentligen inte ha en guldklocka men fastnat lite för denna. Står mellan att köpa en Tissot eller Certina krono eller en G shock+en till Orient.

Men skulle vara "coolt" att ha en Schweizare. Har en Swatch förvisso. Har 6 japaner varav 3 Casio så skulle vara kul med nåt annat än en fjärde Casio och en andra Orient.

Så någon med erfarenhet eller vet om den här finns i andra färger? Och ref isf.

418497_1.jpg

Ref: T22.5.686.41

Hmm denna var inte fel live heller. PR100 är väl bra?
20180620_100907.jpg

Senast ändrad:
Hittade min gamla PRS 516 som jag fick i födelsedagspresent för säkert 10 år sedan. Gillar utseendet även om den kanske hade kunnat vara något mindre. Klockans batteri är naturligtvis slutkört. Någon som vet vad det kan tänkas kosta att byta batteri och trycktesta en sådan här?
IMG_0689.JPG

Hittade min gamla PRS 516 som jag fick i födelsedagspresent för säkert 10 år sedan. Gillar utseendet även om den kanske hade kunnat vara något mindre. Klockans batteri är naturligtvis slutkört. Någon som vet vad det kan tänkas kosta att byta batteri och trycktesta en sådan här?
IMG_0689.JPG
300 - 500 beroende på var du går. Klart du ska väcka den till liv igen!

300 - 500 beroende på var du går. Klart du ska väcka den till liv igen!
Tack för ditt svar. Mailade lite olika ADs där jag bor och fått svar från två som gör det för 200:-, så nog ska det bli liv i den! När jag vet att den är tät så ska den bara få sig en ordentlig rengöring innan den är redo för sommaren.

Tycker Tissot är lite underskattat här på klocksnack? Varför är det så?

Är det för att det är ett "instegsmärke"? Men det kan ju Seiko vara också. Eller varför inte Casio? Känns som typ en plastig Casio har mer cred här än Tissot. Älskar både Casio och Seiko och har några stycken så inget illa menat, bara exempel.

För "mainstream"?

Tissot har ju lång och fin historia. Jag gillar namnet och så har de många grymt fina klockor. Powermatic 80 osv. Le locle är ju en grym tidlös klassiker.

Lägg därtill deras grymma box!
20180704_102053.jpg

Tissot seastar 1000,snygg som tusan, någon som slagit till änn?
T120.407.17.041.00
EFE40B58-4FE1-458A-BA02-578CA8620FC0.jpeg
Jag undrar detsamma! Skulle vara kul att höra lite åsikter om denna då jag funderar på att byta ut min Certina DS Action mot en sån här..
Jag menar keramisk bezel, Powermatic 80 (80h powerreserve är ju kanon när man lägger beatern över helgen)
för i runda slängar 6k känns prisvärt IMO :)

20180807_194131_HDR.jpg

Detta får bli mitt första inlägg här på klocksnack! Har länge bara läst en massa trådar och funderat över vilken första "riktiga" klocka jag skulle slå till på. Mitt val föll på Tissots eftersom det är ett välkänt märke samt att det var mycket för pengarna. Tissots senaste Seastar kändes som en perfekt vardagsklocka/beater att starta mitt klockintresse med. Tyvärr har jag inte mycket att jämföra med men har ni några frågor är det bara att ställa, sett att vissa har undrat efter åsikter om "Seastar" här på forumet.

Fick tyvärr inte något snyggt kort på klockan i det mulna vädret, tycker den gör sitt rätta jag i solljus. Kanske kommer en bättre bild i framtiden ;)

20180807_194131_HDR.jpg

Detta får bli mitt första inlägg här på klocksnack! Har länge bara läst en massa trådar och funderat över vilken första "riktiga" klocka jag skulle slå till på. Mitt val föll på Tissots eftersom det är ett välkänt märke samt att det var mycket för pengarna. Tissots senaste Seastar kändes som en perfekt vardagsklocka/beater att starta mitt klockintresse med. Tyvärr har jag inte mycket att jämföra med men har ni några frågor är det bara att ställa, sett att vissa har undrat efter åsikter om "Seastar" här på forumet.

Fick tyvärr inte något snyggt kort på klockan i det mulna vädret, tycker den gör sitt rätta jag i solljus. Kanske kommer en bättre bild i framtiden ;)
Hej!

Och välkommen till forumet! Min första klocka jag köpte själv var just en Tissot. Det var 2003 och den finns med tidigare här i tråden. Jag använder den fortfarande, även om det sker i rotation med flera andra klockor nu.

Jag har andra Tissot och är mycket nöjd med märket. Just denna referens av Seastar har jag faktiskt varit inne på att köpa. Skriv gärna några rader eller en recension om den när du vill och kan. Och känner att du hunnit bilda dig en uppfattning. :)

Tillbaka
Topp