• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

TBO

Breitling
Jag lägger upp en bild på min nya Tissot T-Touch Expert Solar II. Än så länge är jag väldigt nöjd med den.
IMG_1494-2.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Kommer inte Tissot alltid med sin speciella stora box? Fick hem ett paket nyss som jag inte öppnat men det är litet. Blev förvirrad först om jag verkligen fått rätt?
 

StoneCold

Omega

Rossi

Rolex
2-Faktor
Kommer inte Tissot alltid med sin speciella stora box? Fick hem ett paket nyss som jag inte öppnat men det är litet. Blev förvirrad först om jag verkligen fått rätt?
Nej. Jag väljer aldrig den stora pappboxen när jag köper tissot. Har du tur är det träboxen med svart/vit pianolack. Ruskigt fin kvalité, till och med bättre än alla boxar från Rolex och Omega.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Nej. Jag väljer aldrig den stora pappboxen när jag köper tissot. Har du tur är det träboxen med svart/vit pianolack. Ruskigt fin kvalité, till och med bättre än alla boxar från Rolex och Omega.
Ah okej.

Var en likadan box som den "vanliga" fast en mycket mindre variant. Är en damklocka.
 

TBO

Breitling
Grymt cool! Riktigt nice med veckonummer. Men hur är det att lära sig att manövrera mellan alla funktioner? Vart riktigt imponerad när jag testade en i butik nyligen.
IMG_20190411_195916.jpg

Jag upplever den som lättare att navigera mellan funktionerna än t ex en G-Shock med ung motsvarande funktioner. Jag är supernöjd. Det enda lilla negativa är bandet... jag är inte så förtjust i den typen av band. Materialet, gummi eller vad det kan vara, har ganska stor friktion mot kläderna så jag tycker att det fastnar lite ibland. Så jag funderar på att köpa titanlänken som kostar 2700-3000 kr ca.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Jag upplever den som lättare att navigera mellan funktionerna än t ex en G-Shock med ung motsvarande funktioner. Jag är supernöjd. Det enda lilla negativa är bandet... jag är inte så förtjust i den typen av band. Materialet, gummi eller vad det kan vara, har ganska stor friktion mot kläderna så jag tycker att det fastnar lite ibland. Så jag funderar på att köpa titanlänken som kostar 2700-3000 kr ca.
Kul! Tyvärr hade jag försmå armar för att kunna bära länken.. den var för stel vid ändbitarna. Men cool är den iallafall :)
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Nån här som äger denna och råkar ha en handled med 16 cm omkrets som mig, hur sitter den på din handled då? är servicen dyr? https://www.klockmaster.se/klockor/tissot/tissot-chemin-des-tourelles-powermatic-80-t0994071604700
Äger ingen, men bärs nog hyfsat stort med med tanke på att den har en ganska smal glasring och mycket tavla. Dock ser bandhornen inte jättelånga ut. Testa!
Kolla Nymans hemsida för sevicepriser. https://www.nymansur.com/service-prislista
Står "SGN" för automater från Tissot, som jag antar betyder att den skickas till Swatch Group Nordic. Får jag gissa skulle jag tro att en service hamnar på 3-4k.
 
Senast ändrad:
Topp