Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visodate och den lilla svarta har lämnat, och dessa lagts till.Klent med vintage i denna tråd...
Grymt cool! Riktigt nice med veckonummer. Men hur är det att lära sig att manövrera mellan alla funktioner? Vart riktigt imponerad när jag testade en i butik nyligen.Tog med en av favoriterna på en promenad i det fina vädret
Vet inget om den, förutom att den var snyggHalloj. Undrar om någon av er här vet något om den här klockan?
Kan det vara Ur&Penns jubileumsur från 2003?Halloj. Undrar om någon av er här vet något om den här klockan?
Jo så mycket har jag också luskat fram. Tänkte mer på att det inte står t.ex. swiss made på tavlan, om någon vet mer om själva modellen. Kan inte hitta någon information om den alls.Kan det vara Ur&Penns jubileumsur från 2003?
Ja det tycker jag med. Den är i närmast nyskick med plasten kvar på baksidan. Stilren urtavla.Vet inget om den, förutom att den var snygg
Nej. Jag väljer aldrig den stora pappboxen när jag köper tissot. Har du tur är det träboxen med svart/vit pianolack. Ruskigt fin kvalité, till och med bättre än alla boxar från Rolex och Omega.Kommer inte Tissot alltid med sin speciella stora box? Fick hem ett paket nyss som jag inte öppnat men det är litet. Blev förvirrad först om jag verkligen fått rätt?
Den pr516 är ju riktigt vass. En dröm.Visodate och den lilla svarta har lämnat, och dessa lagts till.
Älskar märket!
Nästan NOS bumper:
Pr 516 med samma verk som omega speedy Pro.
manuell med våffeltavla
Visodate med svart våffeltavla
Ah okej.Nej. Jag väljer aldrig den stora pappboxen när jag köper tissot. Har du tur är det träboxen med svart/vit pianolack. Ruskigt fin kvalité, till och med bättre än alla boxar från Rolex och Omega.
Grymt cool! Riktigt nice med veckonummer. Men hur är det att lära sig att manövrera mellan alla funktioner? Vart riktigt imponerad när jag testade en i butik nyligen.
Kul! Tyvärr hade jag försmå armar för att kunna bära länken.. den var för stel vid ändbitarna. Men cool är den iallafallJag upplever den som lättare att navigera mellan funktionerna än t ex en G-Shock med ung motsvarande funktioner. Jag är supernöjd. Det enda lilla negativa är bandet... jag är inte så förtjust i den typen av band. Materialet, gummi eller vad det kan vara, har ganska stor friktion mot kläderna så jag tycker att det fastnar lite ibland. Så jag funderar på att köpa titanlänken som kostar 2700-3000 kr ca.
Äger ingen, men bärs nog hyfsat stort med med tanke på att den har en ganska smal glasring och mycket tavla. Dock ser bandhornen inte jättelånga ut. Testa!Nån här som äger denna och råkar ha en handled med 16 cm omkrets som mig, hur sitter den på din handled då? är servicen dyr? https://www.klockmaster.se/klockor/tissot/tissot-chemin-des-tourelles-powermatic-80-t0994071604700
Jag skulle ta på min favoritkronograf idag men upptäckte att batteriet stannat. Får återkomma med ny WS efter batteribytet.
Trotjänaren sedan dryga 11 år tillbaks som fungerar att ha på sig till allt.
TISSOT PRS 516 CHRONO T91.1.486.51
GADA?Min favorit GADA är en tissot PR100 dammodell. 36mm, quartz, 100m WR, bra stållänk och urtavla i pärlemor.
Go Anywhere Do Anything. En klocka som kan göra allt i grova drag.