Jesper Fredson
Silver
Kanske blir lite väl stor för mig med en 16 handled då :/
smak och behag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske blir lite väl stor för mig med en 16 handled då :/
Ca 16,5-17 så den är absolut det största jag kan ha, för min del hade den gärna fått vara 38 istället för 40Men sjukt mycket klocka för pengarna och håller tiden långt innanför COSC.
Hur är den?Dagens köp
![]()
Sitter bra på handen faktiskt ,hade denna innan men den satt inte lika som den nya på nått sätt. Skön klocka till vardags .får se hur den håller tiden om några veckorHur är den?![]()
Också fin! Jag har kvar min PRS 200 från 2003. Min enda riktiga keeper.Sitter bra på handen faktiskt ,hade denna innan men den satt inte lika som den nya på nått sätt. Skön klocka till vardags .får se hur den håller tiden om några veckor![]()
Fina klockor båda två. Vad är den blåa för modell?Sitter bra på handen faktiskt ,hade denna innan men den satt inte lika som den nya på nått sätt. Skön klocka till vardags .får se hur den håller tiden om några veckor![]()
snygg. fin tavlaOckså fin! Jag har kvar min PRS 200 från 2003. Min enda riktiga keeper.
![]()
Tissot v8. T1064171104200Fina klockor båda två. Vad är den blåa för modell?
Tack för snabbt svar.Tissot v8. T1064171104200
Tråkigt. Gå in på vintage delen, där är det många kunniga på gamla klockor. Hoppas det löser sig.Köpte mig en Tissot visodate här om dagen och när den kom hem visade det sig att glaset sitter löst. Gjorde ett försiktigt försök att pressa i det men det vill inte stanna kvar.
Frågan är, vad gör jag? Inte ska väl glaset vara limmat?
Skulle gissa på en av två anledningar.Köpte mig en Tissot visodate här om dagen och när den kom hem visade det sig att glaset sitter löst. Gjorde ett försiktigt försök att pressa i det men det vill inte stanna kvar.
Frågan är, vad gör jag? Inte ska väl glaset vara limmat?
Hörde av mig till säljaren som säger sig vara ovetande, nu när jag tittar närmare så ser det ut som att det sitter lim rester på glaset så kan ju varit bytt på felaktigt vis innan. Får nog ta en sväng till urmakaren och beställa ett nytt.Skulle gissa på en av två anledningar.
Antingen sitter det ett glas med fel storlek i (ett för litet), eller så har glaset krympt med åldern.
Jag är ganska säker på det förstnämnda då glaset inte ser speciellt gammalt ut.
Jag kommer nog slå till på en sån här! Men velar mellan blå och silver tavla, hur nöjd är du med din?Tissot gentleman med guld Bezel
![]()
![]()
Jag kommer nog slå till på en sån här! Men velar mellan blå och silver tavla, hur nöjd är du med din?![]()
Jag är van med större klockor så 40 blir nog inte något större problem, provade en 42a tyckte den var för stor, provade en 39 tyckte den va något liten på mig. Så 40 känns positivt.Jag sålde min till en kompis då jag tyckte 40 var lite før stort. Jag hadde gått før blå med lænk.
Jag har bara testat kvartsaren, och det är inget att klaga på i finish för priset, helt godkänt. Bärs som de flesta 40mm i den stilen, satt bra på mig. Jag hade valt den grå, bäst läsbarhet och allround, jag gillar länkens lite president stuk. Blå passar inte alla kläder och den ljusa ser större ut samtidigt som läsbarheten blir lite lidande. Jag hade tänkt den som en daglig kontorsklocka som även kan hänga med utanför jobbet. (”Allt”) Stjärnurmakarna Sickla hade den då jag testade, men dom finns nog lite överallt nu.Hej! Jag har ställt lite frågor i tråden redan men tänkte att jag gör ett lite större inlägg.
Jag har bestämt mig för en Tissot Gentleman, har provat deras Chemin och Le Locle serie men har valt att gå på Gentleman. Tycker den är snygg och bra specs för priset. Har dock svårt att bestämma mig mellan blå eller silver tavla. Är ute efter en klocka som ska se clean ut och fungera med "allt". Är inte ute efter särskilt mindre klockor då jag är van med större klockor.
Mina frågor är följande!:
- Hur känns kvalitén på denna?
- Hur väl bärs den på handleden?
- Hur god kvalité upplevs länken ha?
- Vilken färg hade ni valt?
- Känner ni till någon butik i Stockholm som har exemplar inne för att testa den innan?
![]()
![]()
Tack på förhand!
Sebastian
Tack för svaret! Jag resonerar lite som du att den blåa kanske inte passar alla kläder och tillfällen, då jag också har tänkt att använda min som daglig kontorsklocka som även fungerar på fritiden. Skönt o höra att finishen är bra och att den bärs väl! Får dra förbi någon stjärnurmakare som kanske har en inne då det är från dem jag kommer handlaJag har bara testat kvartsaren, och det är inget att klaga på i finish för priset, helt godkänt. Bärs som de flesta 40mm i den stilen, satt bra på mig. Jag hade valt den grå, bäst läsbarhet och allround, jag gillar länkens lite president stuk. Blå passar inte alla kläder och den ljusa ser större ut samtidigt som läsbarheten blir lite lidande. Jag hade tänkt den som en daglig kontorsklocka som även kan hänga med utanför jobbet. (”Allt”) Stjärnurmakarna Sickla hade den då jag testade, men dom finns nog lite överallt nu.
Tror du har köpt en guldare man brukar ge till anställda när de pensioneras och har jobbat länge på arbetsplatsen. Brukar gå på runt 10-15k nya om det är 18k guld. Länken har jag ingen aning om dock! Det är en kvartsare va?Hamnade av en tillfällighet på någon form av loppis idag och köpte då denna, nu efter lite letande efter ref blir jag inte klokare så nu vänder jag mig till expertisenrackarn har monocoque boett så har inte kollat insidan. Hittat en snarlik (eller om det är en sådan) som heter goldrun.
Vad har jag köpt?
![]()
Hittar bara denna som liknar den.
![]()
Jag tror jag har en likadan fast Eterna (silver urtavla), tror det är samma boett och urverk. Också monocoque boett eller vad det nu heter. De öppnar klockan från urtavelsidan och byter batteri.Ja det står ett namn och 2000 på baksidan så någon form av gåva har det nog varit.
Ja det är en kvartsare. Tänkte lämna in den i veckan för att få se insidan och peta in ett nytt batteri.
Tack för input, Återkommer när jag vet mer![]()
Hej! Jag har ställt lite frågor i tråden redan men tänkte att jag gör ett lite större inlägg.
Jag har bestämt mig för en Tissot Gentleman Powermatic 80, har provat deras Chemin och Le Locle serie men har valt att gå på Gentleman. Tycker den är snygg och bra specs för priset. Har dock svårt att bestämma mig mellan blå eller silver tavla. Är ute efter en klocka som ska se clean ut och fungera med "allt". Är inte ute efter särskilt mindre klockor då jag är van med större klockor.
Mina frågor är följande!:
- Hur känns kvalitén på denna?
- Hur väl bärs den på handleden?
- Hur god kvalité upplevs länken ha?
- Vilken färg hade ni valt?
- Känner ni till någon butik i Stockholm som har exemplar inne för att testa den innan?
![]()
![]()
Tack på förhand!
Sebastian
Riktigt fin den där, ser ju direkt att min länk kommer ryka! Något du ärvt eller har du skaffat den själv?Jag tror jag har en likadan fast Eterna (silver urtavla), tror det är samma boett och urverk. Också monocoque boett eller vad det nu heter. De öppnar klockan från urtavelsidan och byter batteri.
![]()