• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt fin den där, ser ju direkt att min länk kommer ryka! Något du ärvt eller har du skaffat den själv?
ja exakt, inget jag vågar mig på själv så jag låter någon med lite mer koll göra det:)
Haha ja länken verkar inte vara original. Blir kanske lite mycket guldfärg också?
Jag har ärvt den av min morfar. Han fick den av staten i samband med pensionering :)

Får man fråga hur mycket du gav för Tissot:en? Är det en modell i 18k guld och du fått den för ett bra pris, och det bara är ett batteri som krävs så har du gjort en ganska bra deal där :)
P1140316.JPG
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Haha ja länken verkar inte vara original. Blir kanske lite mycket guldfärg också?
Jag har ärvt den av min morfar. Han fick den av staten i samband med pensionering :)

Får man fråga hur mycket du gav för Tissot:en? Är det en modell i 18k guld och du fått den för ett bra pris, och det bara är ett batteri som krävs så har du gjort en ganska bra deal där :)
P1140316.JPG
Ja länken är stål undertill så den är nog bara junk och blingigaste laget;)
Kul, en sån klenod går ju inte att inte gilla:)

75kr och tyckte mest att det va kul att det va en Tissot för jag hade ingen sen tidigare:)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja länken är stål undertill så den är nog bara junk och blingigaste laget;)
Kul, en sån klenod går ju inte att inte gilla:)

75kr och tyckte mest att det va kul att det va en Tissot för jag hade ingen sen tidigare:)
75kr?!
Är den i guld och funkar har du gjort värsta kapet. Men jag kan inte dessa referenser, det kanske är guld på stål? @JohanSA kan nog.
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Någon som sett/testat en "Gentleman" och har känsla om de bärs likvärdigt en Visodate? Sugen på att byta där men hade gärna sett ett alternativ runt 38 mm. Funderar på en svart kvartsare. Gillar dock inramningen av datum bättre i Powermatic samt kronan men samtidigt sugen på en nättare klocka...
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Så jäkla trött på att sekundvisaren på min PR100 inte träffar index korrekt. Tycker man ska förvänta sig det av en klocka för närmare 3000kr.
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Haft den hos uris idag för batteribyte och den tickar och mår bra. Fick dock lite skäll av
honom för att det satt en sån gräslig länk på en sån fin klocka, han hade tom skrivit det på lappen som låg i påsen när jag hämtade den:D 18k boett men skräplänk så blir att rota fram något band för att se om det är något för mig:)
16C26779-2324-4A4F-B537-C728AD4D4D1B.jpeg


Tack för hjälpen igår @TobiasD och @JohanSA
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Haft den hos uris idag för batteribyte och den tickar och mår bra. Fick dock lite skäll av
honom för att det satt en sån gräslig länk på en sån fin klocka, han hade tom skrivit det på lappen som låg i påsen när jag hämtade den:D 18k boett men skräplänk så blir att rota fram något band för att se om det är något för mig:)
16C26779-2324-4A4F-B537-C728AD4D4D1B.jpeg


Tack för hjälpen igår @TobiasD och @JohanSA
Vad kul! Inget dåligt fynd för de pengarna ;)
 
F

frazie

Guest
Har ett irriterande problems med mitt original Tissot Silicon armband, armbandet räcker knappt om handleden.
Det sitter för närvarande fast i sista hålet och detta känns lite vanskligt. hur löser man detta på bästa sätt utan att byta ut silicon armbandet?
Har likaså frågat Klockia om original armbandet finns i olika storlekar, men icke.
Undrar då om det är möjligt att komplettera Siliconarmbandet med typ: Hirchman Clasp (vikbart lås) kan detta ev, förlänga armbandet någon cm?
frågan är om Siliconarmbandet är för tjockt för att använda tillsammans med ett vilklås (Clasp) finns det någon här som testat detta?

Originalarmbandet mäter 20mm på bredden och 3mm tjocklek vid spännet.
 
Senast redigerad av en moderator:

Sebbemonte

Omega
2-Faktor
Någon som sett/testat en "Gentleman" och har känsla om de bärs likvärdigt en Visodate? Sugen på att byta där men hade gärna sett ett alternativ runt 38 mm. Funderar på en svart kvartsare. Gillar dock inramningen av datum bättre i Powermatic samt kronan men samtidigt sugen på en nättare klocka...
Äger ingen själv men har testad och klämt lite på den. Jag tycker att den ser bättre ut på bilder än irl, samt att den var lite för stor för mig då jag också var ute efter en nättare klocka som passar med allt. Den föll på storleken så det blev en Le Locle istället, passar med allt och mycket bättre storlek och super bekväm länk.
IMG_20191218_162234298.jpg
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Äger ingen själv men har testad och klämt lite på den. Jag tycker att den ser bättre ut på bilder än irl, samt att den var lite för stor för mig då jag också var ute efter en nättare klocka som passar med allt. Den föll på storleken så det blev en Le Locle istället, passar med allt och mycket bättre storlek och super bekväm länk.
IMG_20191218_162234298.jpg
Tack för svar! Le Locle är en riktigt fin klocka :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Äger ingen själv men har testad och klämt lite på den. Jag tycker att den ser bättre ut på bilder än irl, samt att den var lite för stor för mig då jag också var ute efter en nättare klocka som passar med allt. Den föll på storleken så det blev en Le Locle istället, passar med allt och mycket bättre storlek och super bekväm länk.
IMG_20191218_162234298.jpg

Tack för svar! Le Locle är en riktigt fin klocka :)
Får hålla med! Haft två st av just den reffen. Riktigt fin, men blev inte buren. Man vill både ha massa klockor och samtidigt bara de man bär. Kan bli tredje gången gillt. Har fortfarande kvar några passande band. Lite ovanligt med 19 mm.
 
Topp