Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt trevlig pjäs!
![]()
Det är nog inom toleransen tyvärr, men det går helt säkert att förbättra![]()
Min Visodate, jag gillar den faktiskt riktigt bra i all sin enkelhet.
Den fortar sej ca 20 sekunder per dygn, är det någonting man ska försöka få justerat eller är det inom toleranserna för en klocka som inte är COSC?
-Jag börjar bli lite sugen på denna. Nöjd?
-Jag börjar bli lite sugen på denna. Nöjd?
Ok, ja det är ju inte värre än att man drar ut kronan ibland så tiden kommer ikapp...Det är nog inom toleransen tyvärr, men det går helt säkert att förbättraIbland kan det vara så enkelt som att ändra på hur den ligger i viloläge (krona upp/ner, glas upp/ner osv). Sen är ju också de flesta justerade vid fullt uppdrag, så det kan förändras även där...
Det är trevliga klockor. Kör.Funderar på att skaffa mig en Tissot visodate med vit eller svart urtavla, förmodligen blir det med svart tavla.
Vad som förundrar mig är att priset skiljer dem åt med ca 700kr, den svarta är så mkt dyrare?
Förstår inte varför, är det inte exakt samma klockmodell fast med olika tavlor?
Den var fräsch!Råkade på en hemsida från en mkt välrenommerad klockhandlare och där fanns en FYND vara nedsatt med över -50%![]()
En: "Tissot Chemin Des Tourelle" som var utannonserad för ynka 3.890kr Splitt ny inkl två års garanti,mm. metallänk.
Jag tog omgående kontakt med butiken för att höra om den tidigare varit Demo ex med div, repor? men icke den låg
orörd i kartong splitt ny, och anledningen till den kraftiga prisreduktionen var enl uppgift att den modellen säljer dåligt.
Ordinarie pris ca 8.000kr. Låter nästan för bra för att vara sant.
Den var fräsch!![]()
Ser ut att vara en riktigt bra klocka för priset. Hur stor är den?Yes, tycker modellen Chemin Des Tourelles utstrålar exklusivitet, men vad som förundrar mig är prissättningen 3.890kr.
Det priset räcker ej ens till en begagnad Visodate
Jag får hem den på fredag denna veckan, vad spännande))
Och nu till slut så har jag fått klockan på ett nytt Hirsch-läderband och kan inte vara nöjdare hittils
![]()
Är det enligt dig bättre att köpa klockan på läder och strunta i länken?YesFina detaljer, fin mörkblå urtavla. Skönt med lång gångreserv. Lite rasslig men trevlig länk. Nämnde jag modest prissättning?
![]()
Om du är säker på att du kommer att behålla den och inte är intresserad av länk kan du så klart köpa den på läder men det kan vara kul att testa den på länk. Det är betydligt dyrare att köpa till länk än läder i efterhand och det påverkar även hur lätt det är att eventuellt sälja den vidare då många vill ha just länk men om du inte planerat att göra dig av med den spelar det givetvis ingen roll.Är det enligt dig bättre att köpa klockan på läder och strunta i länken?
Kan man få rabatt på dessa och vart köpte du?
Man får vad man betalar för alltså.Om du är säker på att du kommer att behålla den och inte är intresserad av länk kan du så klart köpa den på läder men det kan vara kul att testa den på länk. Det är betydligt dyrare att köpa till länk än läder i efterhand och det påverkar även hur lätt det är att eventuellt sälja den vidare då många vill ha just länk men om du inte planerat att göra dig av med den spelar det givetvis ingen roll.
Jag hittade inte exakt samma band/länk men vid en snabb kik på Klockia verkade det skilja drygt 400kr i pris mellan modellerna men tittar man på vad Tissot tar för sina läderband och länkar verkar de ligga på runt 500-1000kr resp. ~1500-2500kr.
Nja, det beror väl lite på hur man ser på saken men sett till prisvärdhet och andrahandsvärde är det vanligtvis bäst att köpa på länk. Det viktigaste är ändå vad du själv föredrar och vill du inte ha länk är det så klart onödigt att köpa det men för Tissot verkar det generellt vara drygt 500-1000kr dyrare att komplettera med länk än om du köper den på länk och kompletterar med läder även om man tar hänsyn till det lägre priset på lädervarianten. Med reservation för att just dessa referenser kan skilja i pris då jag som sagt inte fick några träffar när jag sökte på Tissots artikelnummer för dessa.Man får vad man betalar för alltså.
Jo det är ju det vanliga att man ska köpa på länk för att slippa komplettera efteråt.Nja, det beror väl lite på hur man ser på saken men sett till prisvärdhet och andrahandsvärde är det vanligtvis bäst att köpa på länk. Det viktigaste är ändå vad du själv föredrar och vill du inte ha länk är det så klart onödigt att köpa det men för Tissot verkar det generellt vara drygt 500-1000kr dyrare att komplettera med länk än om du köper den på länk och kompletterar med läder även om man tar hänsyn till det lägre priset på lädervarianten. Med reservation för att just dessa referenser kan skilja i pris då jag som sagt inte fick några träffar när jag sökte på Tissots artikelnummer för dessa.
Är det enligt dig bättre att köpa klockan på läder och strunta i länken?
Kan man få rabatt på dessa och vart köpte du?
Jo det är ju det vanliga att man ska köpa på länk för att slippa komplettera efteråt.
Men om länken är som billiga Orient eller Seiko så känns det faktiskt onödigt att lägga pengar på länk om jag ändå inte kommer använda den och nej, jag köper inte klockan för att eventuellt sälja senare.
Det lutar åt att det blir ingenting. Men Gentlemannen står högt på listan pga sitt pris och utseende.Såg förövrigt ditt inlägg i sinn-tråden om tankar kring ditt nästa klockinköp. Kul att se en gentleman bland övriga tunga titlar. Med rätt förväntan på tissoten, då den kostar sådär 7-20 ggr mindre än de andra!, är den riktigt trevlig och bör testas.
Det lutar åt att det blir ingenting. Men Gentlemannen står högt på listan pga sitt pris och utseende.
Enligt devisen: ”En inställd spelning är också en spelning!”?Ingenting är också ett alternativ!