• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

9C6CBEF7-C993-43A5-93F2-A38C371EAABA.jpeg
Hemma igen efter garanti ärende. Ibland glömmer man nästan bort vad man har för klockor

Hej alla!

Jag heter Robin och är ny här på KS. Jag har alltid tyckt om klockor men det är senaste året som jag verkligen har börjat intressera mig för klockor och kanske framförallt kvalitativa.

Har ingen stor samling eller några dyra pjäser (än så länge) men detta är min favorit hittills:

Tissot Visodate. Har gjort en liten justering på klockan och det är svart band på vit urtavla (säljs inte i denna kombon vad jag har kunnat hitta)

Hejhopp!
IMG_20200111_195303.jpg

Den är riktigt fin på länken, synd att den var för stor för mig:rolleyes:
Länken gjorde verkligen oerhörd skillnad! Väldigt nöjd över att jag valde den på länk, och känner nästan inte ens för att byta band, nästan ;) Jasså, jag som valde mellan denna i 38mm och en Tissot Gentleman i 40mm, den senare föll pga. storleken dock. En klocka i 36 skulle inte vara fel dock :D

• Like
Reactions: C-J
Länken gjorde verkligen oerhörd skillnad! Väldigt nöjd över att jag valde den på länk, och känner nästan inte ens för att byta band, nästan ;) Jasså, jag som valde mellan denna i 38mm och en Tissot Gentleman i 40mm, den senare föll pga. storleken dock. En klocka i 36 skulle inte vara fel dock :D
Bra att du valde denna;), tror det var blandning av lång lug-lug och vit tavla som gjorde att jag tyckte att den kändes för stor:rolleyes:
Men fin är den!

Tack! Det finns ett gäng Eternor och tissoter med denna märkning. Tyvärr säljs många, ofta i dåligt skick. Men kul med en i nästan orört skick som den här.
9/1 dog batteriet på den jag ropade (typ) hem åt frun för 2 år sedan. Den hade varit på tratten i omgångar med ett utgångspris på 3500kr utan att gå iväg. Jag mailade säljaren och sa att jag kunde betala 2+frakt om han inte fick den såld. Ograverad med plasten kvar sittandes i sin låda. Antagligen den bästa affär jag gjort sett till vad jag fick :)

9/1 dog batteriet på den jag ropade (typ) hem åt frun för 2 år sedan. Den hade varit på tratten i omgångar med ett utgångspris på 3500kr utan att gå iväg. Jag mailade säljaren och sa att jag kunde betala 2+frakt om han inte fick den såld. Ograverad med plasten kvar sittandes i sin låda. Antagligen den bästa affär jag gjort sett till vad jag fick :)
Wow! Najs! Lägg upp bilder sen :)

Tack! Det finns ett gäng Eternor och tissoter med denna märkning. Tyvärr säljs många, ofta i dåligt skick. Men kul med en i nästan orört skick som den här.
Är det kungens egna eller är det gjort i efterhand? Hursomhelst skulle jag kunna tänka mig att göra det privat hos någon som kan gravera!

Det är nog inom toleransen tyvärr, men det går helt säkert att förbättra :) Ibland kan det vara så enkelt som att ändra på hur den ligger i viloläge (krona upp/ner, glas upp/ner osv). Sen är ju också de flesta justerade vid fullt uppdrag, så det kan förändras även där...
Läser bruksanvisningen nu och där specificeras icke COSC till -10s till +30s per dygn så då ligger den inom toleransen, inget garantiärende således...

Visst bärs den större än måtten på boetten anger men tycker samtidigt att utformningen i övrigt är smäcker så totalt tycker jag att den är en hit.
Var nära att köpa den på chans men lyckades prova en i butik innan jag slog till, och tur var det. Tyckte tyvärr den bars alldeles för stort pga bandhornens utformning.

Förstår den känslan men har mest dykare så den kompletterar väl. 80h gångreserv är dessutom en fröjd- nära nog quartz ;)
Riktigt lyckad modell. Jag skulle personligen kunna tänka mig kvartsaren, men irriterar mig på att man slopade ramen runt datumfönstret på den. Jag behöver ju inte en billig edc/gada till i lådan, men uppstår behovet ligger den bra till :)

Wow! Najs! Lägg upp bilder sen :)
Har inte bytt batteriet än :bag: Men här kommer lite bilder på en NOS. Det var även ett guld cert som anger den exakta guldvikten med i kartongen
FFCCE469-FBFB-46D8-A7A7-4BF26DFD2775.jpeg
E9173F02-D705-4631-B735-173B1CA70C31.jpeg
3999CC70-C20C-472A-8C81-177CA9EC1981.jpeg
288E63A5-FCFB-4FDC-B98C-36AF578CBB74.jpeg
DC76D40F-33FE-4DE7-88E4-504FB96475E0.jpeg
00E1724D-57DC-4D68-98C8-1560262841D1.jpeg

Även om dom kunde fått vara 36-38 ø tycker jag absolut den är bärbar även för mig. Speciellt till lite prydlig klädsel. Tyvärr bär jag vigselring i titan, så att bryta av med gulguld faller mig inte i smaken
Ja just det, jag glömde ju svänga mig med det nyupptäckta ordet "Nattlys"... Det finns om man laddar den, men är ju så smått att det fort tonar ut

Tillbaka
Topp