Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är riktigt fin på länken, synd att den var för stor för migDagens Tissot samt min enda, än så länge
Länken gjorde verkligen oerhörd skillnad! Väldigt nöjd över att jag valde den på länk, och känner nästan inte ens för att byta band, nästan Jasså, jag som valde mellan denna i 38mm och en Tissot Gentleman i 40mm, den senare föll pga. storleken dock. En klocka i 36 skulle inte vara fel dockDen är riktigt fin på länken, synd att den var för stor för mig
Bra att du valde denna, tror det var blandning av lång lug-lug och vit tavla som gjorde att jag tyckte att den kändes för storLänken gjorde verkligen oerhörd skillnad! Väldigt nöjd över att jag valde den på länk, och känner nästan inte ens för att byta band, nästan Jasså, jag som valde mellan denna i 38mm och en Tissot Gentleman i 40mm, den senare föll pga. storleken dock. En klocka i 36 skulle inte vara fel dock
Tack! Det finns ett gäng Eternor och tissoter med denna märkning. Tyvärr säljs många, ofta i dåligt skick. Men kul med en i nästan orört skick som den här.Riktigt häftig gravyr! Tummen upp!
9/1 dog batteriet på den jag ropade (typ) hem åt frun för 2 år sedan. Den hade varit på tratten i omgångar med ett utgångspris på 3500kr utan att gå iväg. Jag mailade säljaren och sa att jag kunde betala 2+frakt om han inte fick den såld. Ograverad med plasten kvar sittandes i sin låda. Antagligen den bästa affär jag gjort sett till vad jag fickTack! Det finns ett gäng Eternor och tissoter med denna märkning. Tyvärr säljs många, ofta i dåligt skick. Men kul med en i nästan orört skick som den här.
Wow! Najs! Lägg upp bilder sen9/1 dog batteriet på den jag ropade (typ) hem åt frun för 2 år sedan. Den hade varit på tratten i omgångar med ett utgångspris på 3500kr utan att gå iväg. Jag mailade säljaren och sa att jag kunde betala 2+frakt om han inte fick den såld. Ograverad med plasten kvar sittandes i sin låda. Antagligen den bästa affär jag gjort sett till vad jag fick
Ja, jag är verkligen nöjd över valet! Jag förstår dock vad du menar, men jämfört med dykarna jag använder så är den här litenBra att du valde denna, tror det var blandning av lång lug-lug och vit tavla som gjorde att jag tyckte att den kändes för stor
Men fin är den!
Är det kungens egna eller är det gjort i efterhand? Hursomhelst skulle jag kunna tänka mig att göra det privat hos någon som kan gravera!Tack! Det finns ett gäng Eternor och tissoter med denna märkning. Tyvärr säljs många, ofta i dåligt skick. Men kul med en i nästan orört skick som den här.
Den jag har, har min morfar fått efter han gick i pension. Det är alltså original om man säger så.Är det kungens egna eller är det gjort i efterhand? Hursomhelst skulle jag kunna tänka mig att göra det privat hos någon som kan gravera!
Häftigt som tusan!Den jag har, har min morfar fått efter han gick i pension. Det är alltså original om man säger så.
Ja det är cooltHäftigt som tusan!
Läser bruksanvisningen nu och där specificeras icke COSC till -10s till +30s per dygn så då ligger den inom toleransen, inget garantiärende således...Det är nog inom toleransen tyvärr, men det går helt säkert att förbättra Ibland kan det vara så enkelt som att ändra på hur den ligger i viloläge (krona upp/ner, glas upp/ner osv). Sen är ju också de flesta justerade vid fullt uppdrag, så det kan förändras även där...
Riktigt bra den där, utom storleken för min del, hur bärs den? Har du fler bilder?Gentlemannen har blivit riktigt hemmastadd på handleden. Ingen annan som införskaffat detta trevliga ur?
Gentlemannen har blivit riktigt hemmastadd på handleden. Ingen annan som införskaffat detta trevliga ur?
Riktigt bra den där, utom storleken för min del, hur bärs den? Har du fler bilder?
Var nära att köpa den på chans men lyckades prova en i butik innan jag slog till, och tur var det. Tyckte tyvärr den bars alldeles för stort pga bandhornens utformning.
Riktigt lyckad modell. Jag skulle personligen kunna tänka mig kvartsaren, men irriterar mig på att man slopade ramen runt datumfönstret på den. Jag behöver ju inte en billig edc/gada till i lådan, men uppstår behovet ligger den bra tillJodå. Här kommer några.
Riktigt lyckad modell. Jag skulle personligen kunna tänka mig kvartsaren, men irriterar mig på att man slopade ramen runt datumfönstret på den. Jag behöver ju inte en billig edc/gada till i lådan, men uppstår behovet ligger den bra till
Har inte bytt batteriet än Men här kommer lite bilder på en NOS. Det var även ett guld cert som anger den exakta guldvikten med i kartongenWow! Najs! Lägg upp bilder sen
Det vart väl snyggt Jag kör min Longines av samma stuk på ett lite mattsvart Hirsch merino, riktigt mjukt och skönt. Tror det skulle vara riktigt snyggt med ett svart i tunn nubuck också...KS Tomten kom med detta band idag, tycker att det gör sig bra på denna
Låter snyggt, får googla lite. Tack för tipsetDet vart väl snyggt Jag kör min Longines av samma stuk på ett lite mattsvart Hirsch merino, riktigt mjukt och skönt. Tror det skulle vara riktigt snyggt med ett svart i tunn nubuck också...
Le Locle blir bra på läder
Tack! Blev t.o.m. bättre än jag förväntade migSer fint ut, det där.