• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Swizz

Breitling
Hallå!
Detta blir mitt första inlägg på detta forum.
Johan, 47 år ,Gotlänning som alltid varit intresserad av klockor men det har tagit lite mer fart på sista tiden.
Tack så mycket för medlemsskap :)
Ville bara höra vad ni tycker om denna klocka? Fördelar? Nackdelar?
Hur står sig Tissot som klockmärke? det ägs väl av Swatchgroup numera?
Allt gott och trevlig Helg!
Johan
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hallå!
Detta blir mitt första inlägg på detta forum.
Johan, 47 år ,Gotlänning som alltid varit intresserad av klockor men det har tagit lite mer fart på sista tiden.
Tack så mycket för medlemsskap :)
Ville bara höra vad ni tycker om denna klocka? Fördelar? Nackdelar?
Hur står sig Tissot som klockmärke? det ägs väl av Swatchgroup numera?
Allt gott och trevlig Helg!
Johan
Hej! Trevligt. Och Tissot är ett väldigt bra och prisvärt märke. Vilken modell har du kollat in?
 

Swizz

Breitling
Funderar på Tissot seamaster 1000 powermatic 80 med länk och svart urtavla, men blir den keramiska beteln för blänkande? mvh Johan
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Slänger in en bild på dagens (till vänster). Gammal bild bredvid en Speedy (ej min).
0C81B305-1322-4871-94C8-F8DE9A5E8844.jpeg
 

Bjoerling

Cartier
Här var det lugnt! Någon i tråden som köpt/spanat på någon av Gentleman-klockorna? Är själv lite sugen på quartzaren. Var och testade hos AD precis. På gränsen till för stor för mina tändstickor till handleder men tror att det kan funka. Vad tycker ni?
IMG_20200305_113039.jpg
 

ankaret

Cartier
2-Faktor
Här var det lugnt! Någon i tråden som köpt/spanat på någon av Gentleman-klockorna? Är själv lite sugen på quartzaren. Var och testade hos AD precis. På gränsen till för stor för mina tändstickor till handleder men tror att det kan funka. Vad tycker ni?
IMG_20200305_113039.jpg
Jag tycker dom är väldigt trevliga och priset är ju bra.
Köpte precis en quartzare men valet föll på en Certina DS istället då den tilltalade mig lite mer.
 
Senast ändrad:

Flerro

Omega
2-Faktor
Här var det lugnt! Någon i tråden som köpt/spanat på någon av Gentleman-klockorna? Är själv lite sugen på quartzaren. Var och testade hos AD precis. På gränsen till för stor för mina tändstickor till handleder men tror att det kan funka. Vad tycker ni?
IMG_20200305_113039.jpg

Jag har köpt en blå Powermatic 80 Silicium. Massor av klocka för pengarna. Blir en perfekt vardagsbeater!
20200305_131153.jpg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Kan bara rekommendera. Riktigt mycket klocka för pengen. Med 80h gångreserv är den nästan som en quartz ;)
Skämt åsido så är det faktiskt tillfredsställande att ta klockan från lådan efter vad som känns som lång tid och den fortfarande snurrar. Fint djup och sunburst i urtavlan.
IMG_20191222_132448.jpg
IMG_20191219_083733.jpg

Här var det lugnt! Någon i tråden som köpt/spanat på någon av Gentleman-klockorna? Är själv lite sugen på quartzaren. Var och testade hos AD precis. På gränsen till för stor för mina tändstickor till handleder men tror att det kan funka. Vad tycker ni?
IMG_20200305_113039.jpg

Riktigt snygg!
Automatarna verkar ha bättre AR på glaset (quartzaren har nog ingen alls) och lite bättre finish på tavlorna. Lite synd för mig som är sugen på quartz :shifty:
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Snygg! Alltid gillat Tissot och deras kronografer. Blir man hemma kan man ju passa på att göra sådant. Om man inte har småbarn. Då får man knappt göra en paketöppning. :/
Finishen är faktiskt riktigt bra. Zooma in så ser man allt möjligt kul.

Haha, jag har två sjuka kids hemma. Byter band och fotar när den lilla sover och den andra får TV-tid.
 

Dr Snuggles

Breitling
Jag grubblar över värdet på denna klocka som man får efter 30 år som statligt anställd på vissa platser. Ingen aning om vikten guld.

tissotback.jpg
tissotfront.jpg
 
Topp