• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

35mm är riktigt bra. 45mm L2L, länk som smalnar av till 16mm. Sitter som en dröm på handleden :) landade till slut på den ljusblåa iaf. Kontrasten var mycket bättre i naturligt ljus jmf med butiksljuset. Är nöjd med mitt val.
E491808E-B23D-4693-8DE1-B0860D06530E.jpeg

Fyndade en Tissot T-lord automatic på Tradera förra veckan.
Kände först som en Doro klocka på min spinkiga handled (ca 16cm). Speciellt när urtavlan (40mm) fyller nästan ut hela "caset".
Gillar att urtavlan är så clean och lättläst, utseende växer varje gång jag tittar på den.
Ingen fan av butterfly clasp, men det funkar och bärs ok.
I det stora hela så är jag jättenöjd med köpet.

IMG_0764.JPG

IMG_0765.JPG

Står det inte i handboken? F05.115 tycker jag mig sett tidigare. Storesyster har F06.115 så jag tror jag mins rätt…
Nej, kan inte se att jag fått någon modellspecifik handbok. Jag har en generisk "Quickstart guide/Warranty conditions"-häfte. @Nissestr Har du en modellspecifik handbok?

Hittade dock denna sida så F06.115 ser ut att stämma.

Nej, kan inte se att jag fått någon modellspecifik handbok. Jag har en generisk "Quickstart guide/Warranty conditions"-häfte. @Nissestr Har du en modellspecifik handbok?

Hittade dock denna sida så F06.115 ser ut att stämma.
Du vågar inte öppna och kolla? Tror inte dom kör samma storlek som 40mm

Frågan är hur storleken kommer upplevas... Kronografen är ju 42mm och alltså större än den vanliga, vad gör det med luggavståndet tro?

42mm med dom luggsluten bör ju inte vara några problem då den är ganska tunn.
Men sen kanske inte jag med 20cm vrister ska sätta normen 😄

Klockan kunde endast förbeställas nu för leverans sent Maj, vi får helt enkelt hålla oss i 2 månader till, för nog vill man testa en 20k klocka innan man köper (iallafall jag)

42mm med dom luggsluten bör ju inte vara några problem då den är ganska tunn.
Men sen kanske inte jag med 20cm vrister ska sätta normen 😄

Klockan kunde endast förbeställas nu för leverans sent Maj, vi får helt enkelt hålla oss i 2 månader till, för nog vill man testa en 20k klocka innan man köper (iallafall jag)
Ah, så du är en av dom som bär klockan som fotboja? ;)

@BarbaBaba

Haha ja under 40 ser nästan ut som ett armband 🤣
Men har faktiskt en omega på 35.5 som jag tycker sitter ganska ok, så helt kört är det inte med små klockor.

Tillbaka
Topp