• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

35:an ser helt perfekt balanserad ut i dimensionerna. Får bli en sådan till hösten. Humant pris och jag saknar ju en kvartsare i lådan.

Den levererade som förväntat!. Länge sedan ett så självklart nyköp dök upp för mig. Frågan är ju bara vilken version som ska inhandlas först 🤔
17DE3681-FBB4-4B6C-8AFC-935FF153B067.jpeg
Tavlan ser väldigt ”billig” ut jämfört med resten av klockan

• Like
Reactions: PNM
Nu har den gröna PRX PM80 kommit upp på Tissot's Svenska hemsida. Man är bra sugen på att skaffa den, men det känns overkill att ha både blå och grön.
Jag får nog vänta till tills PRX kronograferna dyker upp.
Nån av dom blir nog mitt nästa klock köp. Frågan är... Vilken av dom 2 🤔

Nu har den gröna PRX PM80 kommit upp på Tissot's Svenska hemsida. Man är bra sugen på att skaffa den, men det känns overkill att ha både blå och grön.
Jag får nog vänta till tills PRX kronograferna dyker upp.
Nån av dom blir nog mitt nästa klock köp. Frågan är... Vilken av dom 2 🤔

Känner också lite overkill att köpa båda, men det är ju en riktigt bra klocka för pengarna, så varför inte egentligen?

Känner också lite overkill att köpa båda, men det är ju en riktigt bra klocka för pengarna, så varför inte egentligen?
Ja, det är verkligen mycket klocka man går för pengarna.
håller min PRX lika högt som mina ”finare” klockor.
Vem vet. Man kanske slår till på en grön också så småningom.
Jag har ju många gröna plagg, så den gröna skulle matcha perfekt då.

Absolut, men tycker ingen av dem lyckats göra det på samma nivå som Tissot med denna faktiskt.
Nä, det är nog så. Mido, som jag personligen tycker erbjuder mest bang for buck i Swatch Group, kostar faktiskt några tusen mer, 9-10k för Ocean Star eller Multifort hos svensk AD. Att PRX kostar så lite som den gör är häpnadsväckande.

Vilken färg är du ute efter? Jag har en i silver jag ”endast” satt förstoringsbubbla på, annars mint. Min svarta är så pass ”fixad&trixad” att den måste bli en keeper ;)
Gärna svart men blå funkar också, silver är jag inte så sugen på tyvärr :( Var inne och kikade hos lokala urisen igår och där fanns bara silver på hyllan.
Hörde också att 35mm kommer i början på juni och att vissa hade fått in dessa lite tidigt :D

Gärna svart men blå funkar också, silver är jag inte så sugen på tyvärr :( Var inne och kikade hos lokala urisen igår och där fanns bara silver på hyllan.
Hörde också att 35mm kommer i början på juni och att vissa hade fått in dessa lite tidigt :D
Sonen har blå (vilket han gillar), jag tycker den ”dör” lite i tavlan när den saknar AR. Tyvärr samma på den svarta som annars är ganska skönt ojämnt borstad, lite som en itusågad kolbit

• Like
Reactions: Npd
Stämmer bra, färgen heter ju Ice Blue ;)

När man vinklar klockan alternativt att ljuset är aningen dovare så kommer den blåa sidan upp. I vanligt ljus blir den nästan vit/silver
20220324_084118.jpg
Jag tyckte även att den gröna var riktigt trevlig. Den isblåa var jag lite besviken över. Tyckte läsbarheten var dålig. Saknade kontrast men kan hända att jag börjar bli gammal, närmar mig ändå 40 :p Trodde den isblåa skulle vara ett givet val men valde att avvakta med köp :(
A3202537-139D-4E8C-89F2-9060556E9803.jpeg
3285FBB7-D9DF-4F9E-A059-435C606007CE.jpeg

Tillbaka
Topp