• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

8CAC1716-C4DB-4510-BD3E-255AA3B7A3B6.jpeg

Hallå alla!

Har självfallet lagt upp en köpes-annons men tänkte även hojta här och se om någon möjligtvis vill skilja sig från sin blå PRX 35 mm? Hojta isf i PM. 🙂

Ha en underbar torsdag!

Hej jag har bestämt mig för automaten just pga tavlan, den är så mkt snyggare än quartz. Men snälla hjälp mig nu, färg vilken? Hur tänker ni? Kommer vissa försvinna? Vilken är mest åtråvärd osv. är en enkel man som klär mig casual, inte så uppklädd ofta.
Snälla hata mig inte nu, men jag tycker nya 35mm ser väldigt billig ut materialmässigt..för liten i min mening jag gillar 40mm att klockan ser lite mer "rejäl" ut men visst 38 hade jag köpt direkt!!!

Hej jag har bestämt mig för automaten just pga tavlan, den är så mkt snyggare än quartz. Men snälla hjälp mig nu, färg vilken? Hur tänker ni? Kommer vissa försvinna? Vilken är mest åtråvärd osv. är en enkel man som klär mig casual, inte så uppklädd ofta.
Snälla hata mig inte nu, men jag tycker nya 35mm ser väldigt billig ut materialmässigt..för liten i min mening jag gillar 40mm att klockan ser lite mer "rejäl" ut men visst 38 hade jag köpt direkt!!!
Svårt att säga, beror helt på vad du brukar ha för färger, vad du gillar osv…
Vanligaste måste vara den blå, om det gör den mest åtråvärd eller inte låter jag vara osagt (har en blå själv).
image.jpg

Det ryktades precis om nya färger i tråden, du kanske vill vänta och se vad som kommer om ingen av dom befintliga lockar.

Synd bara att den saknar våffeltavlan... tycker det ser mkt mer premium ut... Tycker sunburst tavlan saknar något 😕 skulle funnits en 36-38mm PRX med våffel dial.. hade köpt direkt
Tycker faktiskt att du har helt rätt i att en typ 38 mm hade varit perfekt med en våffeltavla. På den här 35 mm så föredrar jag nog ändå att den är ganska så clean och då tycker jag sunburst blir lekfullt. Men håller med om att det känns mer premium med våffel.

Tycker faktiskt att du har helt rätt i att en typ 38 mm hade varit perfekt med en våffeltavla. På den här 35 mm så föredrar jag nog ändå att den är ganska så clean och då tycker jag sunburst blir lekfullt. Men håller med om att det känns mer premium med våffel.
Tänkte faktiskt köpa 40mm quartz med tanke på priset.. men tänkte långsiktigt.. och att automaten med det urverket är sjukt prisvärt o tavlan i ljuset med våffel mönstret skiftar så snyggt i nyans 😍

Jag har 17.5 ca. Kör ändå på 40mm 💪😁
Har sett flertal kvinnor som bär den 🙏
Tänkte exakt samma innan jag köpte min Orient bambino... Men den känns inte alls för stor 😁
Kan absolut tänka mig att den funkar fint på dig. Jag sportar 16,5. 😂 Men visst, det är ju inget fel med stora klockor utan det handlar ju om vad man själv föredrar. Men för mig så är nog 34-36 mm en bra sweet spot på dressingaroch och högst 40 för sportigt. :)

Digger PRX, men den quick release de har laget på lenken og lærreimene er noe $%#!"#. Omtrent umulig å få på etter at det er demontert. Aargh...så "quick release"? Ja, mens "quick mount" er sloooowww. :(

Senast ändrad:
Stämmer det att den fastnar? Get stucked
Problemet er at det er klin umulig å få montert på lenken/reimen etter at den er tatt av. Man skal klemme sammen to små kuler og samtidig holde fingrene rundt lenken og sikte inn på urkassen (boretten). Omtrent mission impossible. Cartier sin løsning er derimot genial og er de facto quick release/mount.

Cartier har ett presspunkt og slides der lenken skal skli ned i et spor. Can't miss it.

Tissot? Can miss it i 5 minutter...

Vad är ett rimligt pris för en Tissot Visodate från 2014 (klocka och låda)? Läderbandet behöver bytas ut, många mindre repor på boetten och en repa på safirglaset.

Det här var ju inte fult direkt 😮 vill verkligen ha till nästa vår/sommar 😍

Bilagor

• Screenshot_2022-11-06-12-31-23-524_com.instagram.android.jpg
    Screenshot_2022-11-06-12-31-23-524_com.instagram.android.jpg
    204.3 KB · Visningar: 26
Idag får den gamla studentpresent åka fam ut klockslådan. Även om den inte kommer ut så ofta längre är det den av mina klockor som samlat sätt fått mest handledstid. Framförallt pga att det var den ända klocka jag hade innan jag fastna i klockträsket.😀 Alltid trevligt att ta på den och blir fortfarande imponerad av kvalitetskänsla, långt högre än många betydligt dyrare märken. En kul funktion är även att både sekund och minutvisaren på kronografen sitter på centrumvisaren.

Bilagor

• C5110FF5-E22B-4381-ABB7-4D9C7DC590D9.jpeg
    C5110FF5-E22B-4381-ABB7-4D9C7DC590D9.jpeg
    47.3 KB · Visningar: 18
Idag får den gamla studentpresent åka fam ut klockslådan. Även om den inte kommer ut så ofta längre är det den av mina klockor som samlat sätt fått mest handledstid. Framförallt pga att det var den ända klocka jag hade innan jag fastna i klockträsket.😀 Alltid trevligt att ta på den och blir fortfarande imponerad av kvalitetskänsla, långt högre än många betydligt dyrare märken. En kul funktion är även att både sekund och minutvisaren på kronografen sitter på centrumvisaren.
Nu kanske jag missförstår vad du menar, men är inte den ”vanliga sekunden” i tavlan kl 6?

Tillbaka
Topp