• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Så som jag fattat det verkar de komma först efter sommaren. De automatiska 35mm-varianterna alltså.
När jag hörde med min AD så skulle automatiska 35mm komma i juni. Lite tråkig om det blir efter sommaren, då jag sett fram emot en något mindre variant till den här sommaren. Finns så klart kvarts också. :)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Hejsan!

Det var väldigt tråkigt.
För min nyfikenhet och i kontakten med auktionshuset, vad kan jag säga som bevis för att det inte är en Tissot?

Cheers,
Vet inte riktigt. Det är på sätt och vis lättare när de kopierat någon existerande modell. Då kan man ju peka på skillnader. Jag hade nog skrivit att jag häver köpet då den inte motsvarar beskrivningen. Det är inget militärur. Tissot har inte använt ST 96. Jag tror inte att det blir några problem att reklamera den. Ofta kör väl auktionshus med en ”går det så går det”-modus och tjafsar väldigt lite i de fall det inte går.
 

phille87

Cartier
Fantastiskt tavla, grym länk, riktigt bekväm och skön 70 tals vibe. Dag 9 nu nonstop och vägrar ta på mig nåt annat 😄

1F0EC79A-F3FD-4CE4-B74D-8F7862661C11.jpeg
 

Snedsteg

Breitling
IMG_1817.jpeg

Jag plockade upp den här otroligt ful/snygga kvartsklockan på tradera för ett tag sen. Dessvärre visade den sig vara trasig, så jag fick pengarna tillbaka.
Jag provade att skicka klockan till Tissot service center som tyvärr inte kunde laga eller byta kvartsverket, då nödvändiga reservdelar har utgått.
Är det någon som har ett förslag på hur jag ska gå tillväga för att få den i fungerande skick?

Jag har hittat samma modell i dåligt skick, men med fungerande urverk på auktion. En tanke jag har är att plocka upp den för att sedan sätta in det kvartsverket i min klocka.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_1817.jpeg

Jag plockade upp den här otroligt ful/snygga kvartsklockan på tradera för ett tag sen. Dessvärre visade den sig vara trasig, så jag fick pengarna tillbaka.
Jag provade att skicka klockan till Tissot service center som tyvärr inte kunde laga eller byta kvartsverket, då nödvändiga reservdelar har utgått.
Är det någon som har ett förslag på hur jag ska gå tillväga för att få den i fungerande skick?

Jag har hittat samma modell i dåligt skick, men med fungerande urverk på auktion. En tanke jag har är att plocka upp den för att sedan sätta in det kvartsverket i min klocka.
Vad är det för verk i den?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Verkar vara ett ETA 980.163. Då kanske det bara är att köpa ett nytt verk och sen gå med den till en urmakare?
Ja men jag tror att det är bättre att låta urmakaren köpa in verket. Lättare att få garanti på jobbet då föreställer jag mig. Märkligt att du inte fick den reparerad när du försökte för jag får intrycket att verket fortfarande är i produktion.
 

_bb58_

Cartier
Har nu haft klockan i ett par veckor och jag är så nöjd med köpet. Den har suttit på sen jag lämnade butiken och jag har svårt att faktiskt ha på mig något annat. Jag testade att köra min Christopher Ward C60 men bytte snabbt tillbaka till min PRX igen. Vem skulle tro att man kunde ha en guldklocka som daily driver men på nått sätt funkar det bara.
 

Bilagor

  • IMG_3761.jpeg
    IMG_3761.jpeg
    232.8 KB · Visningar: 21

Oskar

Omega
Har nu haft klockan i ett par veckor och jag är så nöjd med köpet. Den har suttit på sen jag lämnade butiken och jag har svårt att faktiskt ha på mig något annat. Jag testade att köra min Christopher Ward C60 men bytte snabbt tillbaka till min PRX igen. Vem skulle tro att man kunde ha en guldklocka som daily driver men på nått sätt funkar det bara.
Även jag använder min guldiga 35a orimligt mycket mer än jag trodde att jag skulle göra. Tror delvis det har att göra med att den bär så bekvämt och lätt.
 
Igår kom den😍 nu är sommaren räddad!
Tack till @Nymans Ur 1851 Västerås för hjälpen och ett ännu större tack för servicen! (Hoppas det är ok att tacka handlare annars får ni hojta😬)
20230519_221659.jpg
20230519_221454.jpg
Det är vi som ska tack. Kul att du är nöjd! På med det vita gummibandet och du har årets sommarklocka! 😍

Med vänlig hälsning,
Nymans Ur 1851 Västerås
· Vasagatan 13
Box 20, 721 03 Västerås
Tel: +46 (0)21-13 02 12
Exklusiva Klockor | Auktoriserad återförsäljare | Nymans Ur 1851
 

Dollar

Omega
2-Faktor
Måste säga att jag gillar denna nya Seastar GMT:n.
Har inte fått klämma på den irl dock, men ser schysst ut 😊

IMG_2861.jpeg
Tycker den ser riktigt bra ut, deras modeller av nya Seastars, men urtavlan är lite stort proportionerad utifrån visarna och siffrorna. Men det är nog en vanesak också, det är sjukt snygga klockor
 

Rowin42

Omega
2-Faktor
Tycker den ser riktigt bra ut, deras modeller av nya Seastars, men urtavlan är lite stort proportionerad utifrån visarna och siffrorna. Men det är nog en vanesak också, det är sjukt snygga klockor
Jag har själv en Seastar chrono (bild nedan) och det är faktiskt inget jag har tänkt på.
Men det kan absolut ligga något i det du säger, bara att man själv har blivit van 😊

46mm är ju lite väl saftigt... Dom får gärna släppa 36- eller 40-mm versionen med quartz GMT. Eller kanske en 35mm PRX quartz GMT...
46mm är helt klart biffigt, men jag har en Seastar chrono som jag tycker om och upplever har funkat bra på mig.
Dock tycker jag absolut att en 40mm-variant hade varit riktigt schysst 👍
Sen en PRX GMT, det tror jag hade varit mumma 😊

IMG_1780.jpeg
 

Dollar

Omega
2-Faktor
Jag har själv en Seastar chrono (bild nedan) och det är faktiskt inget jag har tänkt på.
Men det kan absolut ligga något i det du säger, bara att man själv har blivit van 😊


46mm är helt klart biffigt, men jag har en Seastar chrono som jag tycker om och upplever har funkat bra på mig.
Dock tycker jag absolut att en 40mm-variant hade varit riktigt schysst 👍
Sen en PRX GMT, det tror jag hade varit mumma 😊

IMG_1780.jpeg
Riktigt snygg 🤩
 
Topp