• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Nje. Ett drivnitsverktyg behövs eller ett speciellt verktyg för att byta balansaxel. Tror det är lättare för dig att söka upp en komplett balans. Kan inte vara jättedyr till en FHF 150.
Tackar för hjälpen ! Jag låter den ligga och funderar på om jag vill fixa!
Föresten Kan man hitta mått på balans axeln, för att vara säker på att mitt är FHF 150? Står oftast 17 juvels på de på EBay och lite annan brygga!

Har ju andra och fixa med ;)
Ha det gott// ola
 

rogart-63

Patek
Tackar för hjälpen ! Jag låter den ligga och funderar på om jag vill fixa!
Föresten Kan man hitta mått på balans axeln, för att vara säker på att mitt är FHF 150? Står oftast 17 juvels på de på EBay och lite annan brygga!

Har ju andra och fixa med ;)
Ha det gott// ola
Finns olika bryggor . Inca bloc och supershock balansaxel. Sen tror jag det finns 10,5 och 11,5 ligne. Kanske t.om olika utseende på bryggorna.
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Jag söker ett original glas till en Omega Seamaster 30 ifrån 1963. Tar gärna emot idéer på hemsidor ni tror det skulle kunna finnas på också. :)
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Du får kolla vad det är för referens på insidan av baklocket . Sen kan man kolla vad det är för glas. Urdelar.se eller cousinuk kan ha glas . Även Ånge Urdelar kan ha glas . Kolla tråden @tdn-dk starta .
Är det samma referens nummer som det man kollar när man kollar åldern på klockan? Kanske en dum fråga, men jag är rätt dum....
 

rogart-63

Patek

Träff

Rolex
Friends Of KS
Nee jag har modellen som inte har "fiskekrock" "S". Serienummer på verket är 20143224 ifall det skulle hjälpa.
20180831_193331.jpg
 

rogart-63

Patek
Nee jag har modellen som inte har "fiskekrock" "S". Serienummer på verket är 20143224 ifall det skulle hjälpa.
20180831_193331.jpg
Går gör det kanske. Men enklast är att kolla referennummer på insidan av baklocket. Troligen ska du ha ett PZ5005 men kan inte lova att det glaset är rätt glas. 5005 glaset är 31,62 mm så du kan mäta om det är samma diameter på ett ungefär.
 

Magnusc

Omega
2-Faktor
Hej, kanske lite för ny klocka men är det någon som kan tänkas ha visare till Seiko
431BA590-FB10-44FF-AE68-0B38A6EE7FB2.jpeg
som saknas? Alt tips på var det kan köpas? Tack på förhand Med vänlig hälsning, Magnus
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Går gör det kanske. Men enklast är att kolla referennummer på insidan av baklocket. Troligen ska du ha ett PZ5005 men kan inte lova att det glaset är rätt glas. 5005 glaset är 31,62 mm så du kan mäta om det är samma diameter på ett ungefär.
Referennummret är 135.007-63 men nu vet jag inte vad det säger mig och förstår mig inte på listan du länka.
 

rogart-63

Patek

Magnusc

Omega
2-Faktor
3DD3DEFA-FC57-4D9D-A71B-28B33AB8343C.jpeg
Kanske om du har referensnummer på klockan kan jag se om jag har nåt som kan passa. Gissar att det kan vara en 7N00 verk?
Hej, på baksidan kan jag utläsa 7750-510
Hittar även ett nummer på originalboxen som ej säger mig något, Mvh Magnus
 

Bilagor

  • EEC9BAA2-D0A4-40C8-A733-60021FEC71CE.jpeg
    EEC9BAA2-D0A4-40C8-A733-60021FEC71CE.jpeg
    105.7 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Hitta en 5y30 verk som jag tror har samma storlek på visarna. Men dom är svarta i änden och lite smalare. har inte hittat några exakt likadan visare ännu.
 
Topp