davestoni
Silver
Vet du exakt vilka storlekar på urtavla som passar?Har en med samma ref som jag också letar tavla till, har sett många som har haft dåliga tavlor tråkigt nog. Väldigt fin boett på dessa,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet du exakt vilka storlekar på urtavla som passar?Har en med samma ref som jag också letar tavla till, har sett många som har haft dåliga tavlor tråkigt nog. Väldigt fin boett på dessa,
Ingen som har?Någon som har Single Shoulder (Ø1.00mm) 16 mm hemma? Viktigt den har en Ø på 1.00mm. Hade en som var 1,10mm och den passade inte, för tjock. Ska sitta mellan lås och länk.
Tyvärr, har bara 1.5.Ingen som har?
Normalt vill man ju ha lite grövre, men nu går det verkligen inte med ett tjockare än 1,0.Tyvärr, har bara 1.5.
Fila lite?Normalt vill man ju ha lite grövre, men nu går det verkligen inte med ett tjockare än 1,0.
Ja, det går förstås. Men jag har tyvärr förstört stiftet om 1,1 mm. - Det är väl bara att pressa i tänkte jag! Och det gick en bit sen vek det sig!Fila lite?
Nej jag är inte helt säker på det, det sitter ett Cal 283 på min så de behöver ju passa det urverket. Jag har ett par tavlor på gång om jag lyckas övertala säljaren att sälja dom. Dock verkar han vilja ha lite väl mycket betalt för dom.Vet du exakt vilka storlekar på urtavla som passar?
Det är bara att hojta till sen om du får någon tavla över!Nej jag är inte helt säker på det, det sitter ett Cal 283 på min så de behöver ju passa det urverket. Jag har ett par tavlor på gång om jag lyckas övertala säljaren att sälja dom. Dock verkar han vilja ha lite väl mycket betalt för dom.
Har ett lik jag kan skickaSöker ett Roamer eller MST 520 verk eller liknande för att plocka delar på. Får det inte att funka trots att jag byt haken.
Suveränt. Vi kan höras på PM.Har ett lik jag kan skicka
Har ett sådant om det fortfarande är aktuellt?Fast ännu heller av denna typ!
Det är det absolut!Har ett sådant om det fortfarande är aktuellt?
Skulle 16mm funka?Någon som har ett välvårdat 14 mm Omega spänne guld(pläterat) 50/60-tals spänne till övers så skulle jag bli glad!
PM:a gärna bild & pris isof
16 mm är det som funkar på nya 18mm band, använder nu ett fint vintageband som smalnar av till ca 14mm! Retfullt nog hade jag inget spänneSkulle 16mm funka?
Inte 18k, men har ett guldpläterat 16mm.16 mm är det som funkar på nya 18mm band, använder nu ett fint vintageband som smalnar av till ca 14mm! Retfullt nog hade jag inget spänne
edit: behöver nu ett 14-14,5 spänne
iofs så är det 18k-guld så är jag intresserad av 16mm oxå!
har ett sånt , tack ändå (y)Inte 18k, men har ett guldpläterat 16mm.
Största jag har är ett GS evertite 35,7 . Har 34mm innerdiameter om man tar bort tensionringen.Någon som har ett kupat plastglas i storlek 360? Med eller utan armeringsring. Gärna 1 mm tjockt, dvs invändig diameter 34,0 mm.
Tack, det blir nog tyvärr för litet men jag kanske hör av mig om jag inte får tag på något annat.Största jag har är ett GS evertite 35,7 . Har 34mm innerdiameter om man tar bort tensionringen.
Jag kan kolla i morgon. Jag tror jag har några stora glas liggande.Någon som har ett kupat plastglas i storlek 360? Med eller utan armeringsring. Gärna 1 mm tjockt, dvs invändig diameter 34,0 mm.
Har du fått napp? Jag har annars ngra olika 14 mm pläterade från den tiden.har ett sånt , tack ändå (y)
blev lite virrigt i min text ;-)
söker 14 mm guld eller guldpläterat och jagar också 16 mm 18k gulguld, Omegaspänne 50/60 tal
nope, du har pmHar du fått napp? Jag har annars ngra olika 14 mm pläterade från den tiden.