Är en 145.022. Vet ej hur man ser skillnad på glasen eller om det ens är nån skillnad.Har nåt här men är osäker på om det är till den den äldre modellen. 145.012 eller 145.022? Hur ser man skillnad på dom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är en 145.022. Vet ej hur man ser skillnad på glasen eller om det ens är nån skillnad.Har nåt här men är osäker på om det är till den den äldre modellen. 145.012 eller 145.022? Hur ser man skillnad på dom?
2998 funkar nog inte. För lågt och lite för litet.Står speedy 2998 på påsen 5078 så den är nog till en 2998. Har ett gammalt glas oxå. Med lite polerbara repor. Annars ser det mörkt ut.
Jag söker "setting lever spring" till ett Citizen kaliber 1802. Det ser ut att kunna vara samma även i kaliber 0201. (Vad är svenska namnet på denna del?)
Cousisuk har en ändlänk som är 20 mm och 10 mm inuti. brukar kosta nån tia så det är värt att pröva. Har nån liggande tror jag om du vill testa.Hej!
Jag söker febrilt 20mm ändlänkar som kan passa min speedy-länk 1175. Original ändlänken 640 är omöjlig att få fatt i, 633:an passar inte etc. Jag söker därmed vilken ändlänk som helst som är 20mm och har ett infäste som är minst 10mm.
Med vänlig hälsning,
Dio
Cousisuk har en ändlänk som är 20 mm och 10 mm inuti. brukar kosta nån tia så det är värt att pröva. Har nån liggande tror jag om du vill testa.
Kanske . Annars har jag lite delar.Hej!
Någon som har ett Seiko 6119C verk liggande som ni kan tänka er att avvara?
Med vänlig hälsning,
Kolla gärna om du har något hyfsat komplett, annars PM:ar jag dig lite mer detaljerat vad jag tror att jag behöver.Kanske . Annars har jag lite delar.
Det var nog värre med komplett verk. Men har lite delar. Har plockat sönder det mesta jag har i jakt på delar till olika klockor.Kolla gärna om du har något hyfsat komplett, annars PM:ar jag dig lite mer detaljerat vad jag tror att jag behöver.
Letar även efter ”bygel” ringen som sitter vid kronan, till denna. Frågan är om någon har det? Se mått på bild!
Kanske har till 491. Tror det är samma?Hej! Nån som har delar till ett Omega cal 471? Närmare bestämt en sekundaxel? Den gick förståss av när jag skulle plocka av sekundvisaren.
Kanske har till 491. Tror det är samma?
Om det inte ska vara massivt guld så kanske någon av dessa skulle kunna passa.Jag bumbar själv min fråga!
Och hoppas någon snubblar över den och kan sälja till mig!!!!
Nä den är bara pläterad så något massivt i guld hadde nog tiodubblat värdet och det är jag inte ute efter!Om det inte ska vara massivt guld så kanske någon av dessa skulle kunna passa.
Tack, jag ska göra lite sökningar på båda verken, få se om det skulle funka. Annars får jag mäta min befintliga så gott det går.[/
Kanske har till 491. Tror det är samma?
Det sprack, cal491 verkar ha subsekundvisare. Tack ändå.
Är dom svåra att hitta. Finns här men kostar £25 plus frakt.
Finns här?? Menar du Cousins?Är dom svåra att hitta. Finns här men kostar £25 plus frakt.
Sorry glömde länken. https://mitka.co.uk/Finns här?? Menar du Cousins?
Tackar, ja där är ett alternativ.
Har en med samma ref som jag också letar tavla till, har sett många som har haft dåliga tavlor tråkigt nog. Väldigt fin boett på dessa,Söker en ny tavla till denna omega med 266-verk.
Boetten mäter 36mm och urtavlan ca 31mm.
Omålad eller original-tavla spelar ingen roll.
Min tavla verkar vara tvättad, pappas morfars klocka som var urmakare. Önskade att jag kunde fråga honom vad som var planen med denna.Har en med samma ref som jag också letar tavla till, har sett många som har haft dåliga tavlor tråkigt nog. Väldigt fin boett på dessa,