rogart-63
Pandion
Kollar imorgon. Har för mig det ligger nåt 6309 verk här i hyfs skick .@rogart-63
Hela den här behöver jag alltså. Eller.... Fjädern lossnade från fästet och skruven som håller fästet trillade bort...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kollar imorgon. Har för mig det ligger nåt 6309 verk här i hyfs skick .@rogart-63
Hela den här behöver jag alltså. Eller.... Fjädern lossnade från fästet och skruven som håller fästet trillade bort...
Det hade varit super. Är förtjust i själva klockan, resten av verket verkar (haha) vara i bra skick...Kollar imorgon. Har för mig det ligger nåt 6309 verk här i hyfs skick .
Kollar .Söker ny mainspring till en Arsa !
Verk Unitas 196, skiljer lite i mått mellan Kusinen och Ranfft !
Har du lista med mått @rogart-63,
får du gärna kolla då du har möjlighet!
Hitta en balans som ser okej ut . Skicka din adress på PM .Det hade varit super. Är förtjust i själva klockan, resten av verket verkar (haha) vara i bra skick...
160x9,5-0,095-320 enligt prima katalogen .Söker ny mainspring till en Arsa !
Verk Unitas 196, skiljer lite i mått mellan Kusinen och Ranfft !
Har du lista med mått @rogart-63,
får du gärna kolla då du har möjlighet!
160x9,5-0,095-320 enligt prima katalogen .
Låter lite väl tjock . Gå hellre på en i rätt tjocklek. Om den är längre gör inte lika mycket . Risken är att du får för hög amplitud. 1,65 bör funka oxå. 4477 eller 4478 bör funka .Ranttf. Zf1360, 1.65 x 9.5 x 0.10 x 315mm.
Hitta denna på OBSOLETE.
1.65 x .11 x 320 x 9.5 swiss blue.
Förstår jag rätt om jag tänker....
5 hundradelar högre, 1 hundradel tjockare och 5mm längre.
Och att den borde funka?
Är i blånerat stål, det var den gamla med!
Tackar för hjälpen, den är ovärderlig!Låter lite väl tjock . Gå hellre på en i rätt tjocklek. Om den är längre gör inte lika mycket . Risken är att du får för hög amplitud. 1,65 bör funka oxå. 4477 eller 4478 bör funka .
Hitta en balans som ser okej ut . Skicka din adress på PM .
Snygg modell det där . Grymt jobbat .Tack rogart-63 ! Klockan funkar igen!
Snygg modell det där . Grymt jobbat .
Söker efter en Longines krona(som de på bilderna) som passar min Flagship. Tips på säljare man kan lita på uppskattas också!
Min klocka nedanför
Vad har du för problem med det? Hitta detta nu när jag kolla lite efter andra delar . Är det inte samma verk? https://www.millsys-watch.co.uk/cal114-movement-with-beautiful-dial-for-project-or-parts-4422-p.aspNgn som har ett sånt här donatorverk liggandes, har hållt på i 3 veckor med det och är beredd att slänga ut det genom fönstret. Jävla tankvÄrk!
Lite olika problem men mestadels Balansen och balansbryggan som strulat, bla så lossnade ett ben på bryggan, sen hade hårfjäder snurrat upp sig och jag försökte förgäves räta till den, men det är som bekant inte lätt. Ser ut att vara samma verk faktiskt, stort tack!Vad har du för problem med det? Hitta detta nu när jag kolla lite efter andra delar . Är det inte samma verk? https://www.millsys-watch.co.uk/cal114-movement-with-beautiful-dial-for-project-or-parts-4422-p.asp
Inte helt omöjligt . Har nåt unitas verk men vilket nummer. Är det skruven till regeln som är trasig.Hej, har ett projekt som behöver delar. Mestadels är det balansen, men skruven till kron låset är med kass! Verket är Unitas Cal. 150.
Länk till Ranfft:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Unitas_150
Skruven är den som går rakt igenom verket och spänner den som låser kronan, kan nog heta regelnInte helt omöjligt . Har nåt unitas verk men vilket nummer. Är det skruven till regeln som är trasig.
Ett unitas 150 verk har jag som du kan plocka delar ifrån. Tyvärr är balansen körd. Har inte rotat igenom hela skrotlådan kanske finns fler.Skruven är den som går rakt igenom verket och spänner den som låser kronan, kan nog heta regeln
Jag tackar ! Väntar och ser om jag hittar Balans, fans på EBay. Men kostar 300kr, gav nog högst 50kr för den lilla sportisen ! Den får ligga kvar i projekt högen så länge !Ett unitas 150 verk har jag som du kan plocka delar ifrån. Tyvärr är balansen körd. Har inte rotat igenom hela skrotlådan kanske finns fler.
Har lite delar men om jag har nån skruv?Fyller på Enicarbehovet. Behöver skruven som fäster rotorn till ett 1145AR? Nån som har ett lik eller delar?
Är samma delar som 1146 (sherpa guide) vilket gör dem lite mer eftersökta. Tror MRO har 1145 va som man brukar kunna hitta billigt. Ska kika jag oxå!Fyller på Enicarbehovet. Behöver skruven som fäster rotorn till ett 1145AR? Nån som har ett lik eller delar?
Grymt tack! Är till min Super-Divette och det är bara denna skruv spm saknas sen är den komplett.Är samma delar som 1146 (sherpa guide) vilket gör dem lite mer eftersökta. Tror MRO har 1145 va som man brukar kunna hitta billigt. Ska kika jag oxå!