• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Hej, lite ryss pill på gång ! Fick två ryssar i ryss tråden :)
Så söker delar till Sekonda/Luch 2209
Har tillverkats av flera men söker balance hjul då ena axeln är av, och denna har skruvar på balans hjulet !
ÄNDRING !!!!
Har googlat fram att även andra 2209 verk, såsom poljots funkar som donatorer bara jag byter hela balansen.
Kanske ökar min chans !?! ;)
FA05086A-F0EF-446F-8235-EC7219C38732.jpeg
 
Senast ändrad:

virrooo

Audemars
2-Faktor
Har trålat ebay som en galning efter rätt visare. Någon som vet platser utöver ebay där man kan leta visare passande ETA 2783 utöver ebay (de, co.uk, it, com)?
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Har trålat ebay som en galning efter rätt visare. Någon som vet platser utöver ebay där man kan leta visare passande ETA 2783 utöver ebay (de, co.uk, it, com)?
Jag hittade dessa i skrotlådan !
Sekunden var lite tilltufsad, men går att fixa !
Kolla om dom kan passa, dra ett pm då så skickar jag !
6EE400F3-F9B8-44C6-AD7B-E3B8D0D643D5.jpeg
 

rogart-63

Patek
Hej, lite ryss pill på gång ! Fick två ryssar i ryss tråden :)
Så söker delar till Sekonda/Luch 2209
Har tillverkats av flera men söker balance hjul då ena axeln är av, och denna har skruvar på balans hjulet !
ÄNDRING !!!!
Har googlat fram att även andra 2209 verk, såsom poljots funkar som donatorer bara jag byter hela balansen.
Kanske ökar min chans !?! ;)
FA05086A-F0EF-446F-8235-EC7219C38732.jpeg
Ska kolla . Har lite ryska verk men mest Vostok.
 

rogart-63

Patek
Hej, lite ryss pill på gång ! Fick två ryssar i ryss tråden :)
Så söker delar till Sekonda/Luch 2209
Har tillverkats av flera men söker balance hjul då ena axeln är av, och denna har skruvar på balans hjulet !
ÄNDRING !!!!
Har googlat fram att även andra 2209 verk, såsom poljots funkar som donatorer bara jag byter hela balansen.
Kanske ökar min chans !?! ;)
FA05086A-F0EF-446F-8235-EC7219C38732.jpeg
Nope. Bara ett antal Vostok 2209 men det är nog inte samma balans?
 

rogart-63

Patek
Tackar för att du kolla, och du har rätt passar inte!
Kollade på eBay, fanns från Ukraina !
Säljaren lovade skicka som ”gåva” men misstänker att det inte lurar våra plikttrogna PostNord ?
Fått nån säljare från Ukraina att skicka via Holland . Ska kolla lite till . Har nån svag aning om att det ska finnas nåt sekonda verk här nånstans .
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Mm? Hittar en del som är hyfsat likt, men inget som är helt tyvärr. Går en auktion på tradera med en massa verk och annat där jag hittat mest lika visare. Men blir nog för mycket pengar för ett par visare som inte är helt rätt en gång.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor

virrooo

Audemars
2-Faktor
Har gått igenom några lådor med visare men hittade tyvärr inga. De är väldigt stora då hela klockan är ganska stor, har en likadan själv. Vet inte vilka andra klockor som kan tänkas ha likadana med 2824?
Tack snälla för att du tagit dig tiden, det uppskattas verkligen! Just 2824 hittade jag inget alls på, 2783 kändes rimligare, men inget exakt likadant. Och AS 1713, som är verket på denna har jag inte heller haft tur med under mina sökningar.

Jag inbillade mig att de inte skulle vara ovanligt stora. De når ju bara tavla/index vilket har en ganska liten diameter? Men visst har du originalvisarna till din vita?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tack snälla för att du tagit dig tiden, det uppskattas verkligen! Just 2824 hittade jag inget alls på, 2783 kändes rimligare, men inget exakt likadant. Och AS 1713, som är verket på denna har jag inte heller haft tur med under mina sökningar.

Jag inbillade mig att de inte skulle vara ovanligt stora. De når ju bara tavla/index vilket har en ganska liten diameter? Men visst har du originalvisarna till din vita?
Jag kanske inbillar mig, var ett tag sedan jag testade den. Jag trodde det var eta 27xx som satt i dessa? Har inte kollat så noga dock. Hittade en äldre bild på den, den ska snart få en service och nytt glas så då tänkte jag börja använda den.
BBD14A48-E497-4115-A351-126290DB8719.jpeg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag kanske inbillar mig, var ett tag sedan jag testade den. Jag trodde det var eta 27xx som satt i dessa? Har inte kollat så noga dock. Hittade en äldre bild på den, den ska snart få en service och nytt glas så då tänkte jag börja använda den.
BBD14A48-E497-4115-A351-126290DB8719.jpeg
Ah du köpte den från Kolonn va? ;) Var med på den också! Jag hittade en som Hodinkee sålt, och då står det AS 1713, men jag har inte sett efter så kanske har helt fel där!

* såg att du lagt till en bild, ser inte ut som den jag trodde det var :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Ah du köpte den från Kolonn va? ;) Var med på den också! Jag hittade en som Hodinkee sålt, och då står det AS 1713, men jag har inte sett efter så kanske har helt fel där!

* såg att du lagt till en bild, ser inte ut som den jag trodde det var :)
Nej det här är inte den, hade koll på den också, tyckte den gick jäkligt billigt. Ska ta mig en titt på på verket så får vi se vad jag har :)
 
Topp