rogart-63
Pandion
Hitta en skruv som ser rätt ut. Nummer 1496 . Ska kolla om det stämmer.Grymt tack! Är till min Super-Divette och det är bara denna skruv spm saknas sen är den komplett.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hitta en skruv som ser rätt ut. Nummer 1496 . Ska kolla om det stämmer.Grymt tack! Är till min Super-Divette och det är bara denna skruv spm saknas sen är den komplett.
Ja här går jag bet, enligt de bilder jag hittat och fått hjälp av @Zacke så tyder jag 14xx-nånting men kan väl vara som du beskriver att det är den med brickan som håller rotorn. Hilfe..Står 1496 på kartongen. Den är till oscillating weight arbor. Så vet ej om det är samma skruv du letar efter. Misstänker du letar efter 1503 som är skruven med bricka som håller rotorn.
Du nämnde något om att skruven var som en halvmåne? Tror jag aldrig sett det, hur ser skruven ut som @rogart-63 hittade? Förmodligen är väl skruven samma på 1145/1146 men det lär nog finnas många calibrar som delar skruv till rotor tänker jag?Ja här går jag bet, enligt de bilder jag hittat och fått hjälp av @Zacke så tyder jag 14xx-nånting men kan väl vara som du beskriver att det är den med brickan som håller rotorn. Hilfe..
Ser ut som det sitter en skruv underifrån och en ovanifrån . den jag har gissar jag är underifrån. Jag hitta en rotor men inga andra del förutom 1149 skruven. Dom två delarna som ligger där uppe vad är det för delar? är dom till rotorn?Du nämnde något om att skruven var som en halvmåne? Tror jag aldrig sett det, hur ser skruven ut som @rogart-63 hittade? Förmodligen är väl skruven samma på 1145/1146 men det lär nog finnas många calibrar som delar skruv till rotor tänker jag?
Den enda skiss jag hittat på 1145/1146 är en lågupplöst variant där man inte ser numren.
Det där kan nog vara rätt faktiskt.Skruven jag har ser ut så här. Inget spår i den.
Tror den ska sitta från undersidan och sen en annan skruv från ovansidan.Det där kan nog vara rätt faktiskt.
Är den ihålig med spår? Försöker förstå hur den där jäkeln ser ut men det är svårt.Tror den ska sitta från undersidan och sen en annan skruv från ovansidan.
Nej. Det är den andra delen som sitter ovanpå. Denna sitter underifrån och upp.Är den ihålig med spår? Försöker förstå hur den där jäkeln ser ut men det är svårt.
Jag kanske är dum i huvudet men hur fäster du ovandelen?Nej. Det är den andra delen som sitter ovanpå. Denna sitter underifrån och upp.
Med den jag har. Den är gängad. Hitta ingen Enicar brygga men principen är nog ungefär densamma som denna ETA som jag tror är ett 2472. Skruven från undersidan som är avfasad på ena sidan. Övre skruven gängad invändigt och ett spår för att skruva fast den.Jag kanske är dum i huvudet men hur fäster du ovandelen?
Ja det var så jag tänkte, men tvärtom. Trodde undre var gängad. Stort tack @rogart-63 för att du tog dig tid att visa! Man lär sig något varje dag!Med den jag har. Den är gängad. Hitta ingen Enicar brygga men principen är nog ungefär densamma som denna ETA som jag tror är ett 2472. Skruven från undersidan som är avfasad på ena sidan. Övre skruven gängad invändigt och ett spår för att skruva fast den.
För att krångla till det så finns det en vanlig 1145 och en B och C variant . Vilken verkar ha olika konstruktioner på fastsättningen av rotor.
Kan eventuellt ha både krona och spänne. Skicka ett pm.Hej söker en orginalkrona till en Omega Constellation från ca -62. Tiokantig mutterkrona i stål. Sen om någon har ett originalsspänne är det också intressant
Har några 25-66 eller om det är 25-651 . Sitter det samma delar i dessa?Söker gånghjul till en Certina 25-661.
Om inte @rogart-63 lyckas hitta något har jag ett fungerande 25-66 liggande om det passar..Söker gånghjul till en Certina 25-661.
Tjena!Har några 25-66 eller om det är 25-651 . Sitter det samma delar i dessa?
Hitta ett fräscht 25-661 hjul. Skicka mig ett PM.Tjena!
Bra fråga! Mitt gånghjul är 5.14mm brett mätt över hjulet. Mätte med skjutmått. Du får gärna kolla och jämföra.
Det borde ju vara samma hjul