• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Vet en fin bubbleback 2764 som jag är sugen på. Det fattas rotor och original krona. Är det svårt att få tag på eller vet ni någon som vet?

Hej!
Söker ett par 19mm BoR endlinks, någon som sitter på ett par eller vet var man ska leta? :)
Edit, kanske borde tillägga att de ska passa till iaf länken, så fyrs hål elr vad man säger.

Bilagor

• 800B8DFC-4441-44B4-B2C8-B53C08749DCD.jpeg
    800B8DFC-4441-44B4-B2C8-B53C08749DCD.jpeg
    206.9 KB · Visningar: 3
har ett par 529 som passar cosmic 19 mm, rak kant på baksidan och kurvad framsida, har suttit på en "vanlig" Omega BOR. Vet inte om din länk har samma mått på infäste endlinks som bor?

ngn som behöver?
- extra högt glas till Certina DS-2 ca 31 diam och 6,65mm höjd
- endlinks till Omega cosmic, 2 st 19mm, no 529, stål
DSC03073.JPG

Hej!
Söker ett par 19mm BoR endlinks, någon som sitter på ett par eller vet var man ska leta? :)
Edit, kanske borde tillägga att de ska passa till iaf länken, så fyrs hål elr vad man säger.

Det här handlar om en länk, vilket bör ses som en del i sig...... I alla fall!
Köpte en schyst Grand Quartz med integrerad länk här i dagarna, länken är kort. Någon som har idéer om var jag kan hitta extra bitar alternativt ny länk? Kanske någon som sitter på en passande och har lust att bli av med den?
GQ.jpeg

Någon som har 2st pushers till en gammal Breitling Pluton 2100 i fint skick? Söker i första hand kompletta med pinne och fjäder.
FF24D7D3-3050-487E-8780-7AECC274BDB6.jpeg

Någon som har 2st pushers till en gammal Breitling Pluton 2100 i fint skick? Söker i första hand kompletta med pinne och fjäder.
FF24D7D3-3050-487E-8780-7AECC274BDB6.jpeg
Brukar vara samma som till Omega speedmaster har jag för mig. Tror inte jag har några pushers kvar. Men säkert lättare om nån har några gamla liggande hemma än att hitta till Breitling.

Tror mark II
Hade en hemma men den är PVD . Den är 5 mm . Vad är det för diameter på pluton knapparna . Du kan kanske återanvända skruvarna om dom är i gott skick .

Här kommer lite longshots! :)

* Bezel till Certina 5801-113
* Certina 25-65 hela verket
* Vulcain cal 59 balans/spiral
* Enicar 1146 GMT hjul

Tillbaka
Topp