• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

rogart-63

Patek
Ser rätt ut i modell. Verket är ett 269-21. Kan tyvärr inte ta ut just nu men mätt genom glaset (med risk för att brytningen ger fel resultat) så ska tim vara ca 10mm, min 14 och sek 17mm. Så ser ut som att sekund är lite kort kanske?

EDIT: Hittat att visarna ska vara 1.50 x 0.90mm. Samt att man kan se dem här
Tissot9.gif
Det är dom nog inte. Längden kan nog stämma rätt bra. Men kan ev ha såna som är på bilden. Tror nog timvisaren är 1,50 men minuten är nog snarare 0,70 . Men går att brotscha upp. Men är rätt pilligt . Sekundvisaren är nog kortad eller till nån annan modell.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Det är dom nog inte. Längden kan nog stämma rätt bra. Men kan ev ha såna som är på bilden. Tror nog timvisaren är 1,50 men minuten är nog snarare 0,70 . Men går att brotscha upp. Men är rätt pilligt . Sekundvisaren är nog kortad eller till nån annan modell.
Får fortsätta jaga, känns svårt att försöka ge mig på att modifiera :)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle vilja ha ett beads of rice i guld med raka ändlänkar. Finns det i 20mm? Inbillar mig att jag vill ha det på min dd.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
FB680FC6-85F7-439A-B56E-FC828AF2D739.jpeg

På jakt efter ett passande band till denna. Tänker mig likt det som sitter på fast bättre kvalité. Tunnt, svart och 20mm. Några förslag? Har trålat eBay och watchbandcenter men svårt att veta vad som kan tänkas passa.

Kanske ett par nya visare med?
 

M.M

Cartier
Vild chansning att någon kanske har en generisk packning (baksida, boettlock) som passar en Seiko A829-6000? Lite behövlig info:
1545040241155837900315.jpg

Innerdiameter på boetten får jag till 32mm. Innerdiameter på locket (på flänsen) får jag till ~30mm, yttermått på densamma är ~31,5mm.

/M.M
 

rogart-63

Patek
Ja du, det är mer än vad jag känner till. Tror att det är packningen som "fäster" lock och boett till varandra, om nu den infon hjälper. (Säjaren "glömde" skicka med packning så jag vet inte hur den ser ut...)
Största jag har är 27,8 -30.0 . Går nog töja lite. Ev kan jag ha nån beggad i bra skick.
DSC09717.JPG
 
  • Like
Reactions: M.M

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
perlon från vänster 12, 11, 10, 10, 10, 10 mm
Länken 14 mm, kroppen 11 mm
Alla band är 12mm utom det grå till höger.
 
Topp