Nä precis - trodde du menade måtten för att se om den passade. Ska sitta på ett verk med kaliber 26.9-21 men har gått bet på att hitta hur orginalkronan såg ut...Ok, fast den du mäter är väl inte en originalkrona?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä precis - trodde du menade måtten för att se om den passade. Ska sitta på ett verk med kaliber 26.9-21 men har gått bet på att hitta hur orginalkronan såg ut...Ok, fast den du mäter är väl inte en originalkrona?
Det är dom nog inte. Längden kan nog stämma rätt bra. Men kan ev ha såna som är på bilden. Tror nog timvisaren är 1,50 men minuten är nog snarare 0,70 . Men går att brotscha upp. Men är rätt pilligt . Sekundvisaren är nog kortad eller till nån annan modell.Ser rätt ut i modell. Verket är ett 269-21. Kan tyvärr inte ta ut just nu men mätt genom glaset (med risk för att brytningen ger fel resultat) så ska tim vara ca 10mm, min 14 och sek 17mm. Så ser ut som att sekund är lite kort kanske?
EDIT: Hittat att visarna ska vara 1.50 x 0.90mm. Samt att man kan se dem här
Får fortsätta jaga, känns svårt att försöka ge mig på att modifieraDet är dom nog inte. Längden kan nog stämma rätt bra. Men kan ev ha såna som är på bilden. Tror nog timvisaren är 1,50 men minuten är nog snarare 0,70 . Men går att brotscha upp. Men är rätt pilligt . Sekundvisaren är nog kortad eller till nån annan modell.
18mm skall tilläggasTjena!
Är det någon som har en guldplätterad Omega-länk?
Platt packning ?Vild chansning att någon kanske har en generisk packning (baksida, boettlock) som passar en Seiko A829-6000? Lite behövlig info:
Innerdiameter på boetten får jag till 32mm. Innerdiameter på locket (på flänsen) får jag till ~30mm, yttermått på densamma är ~31,5mm.
/M.M
Platt packning ?
Största jag har är 27,8 -30.0 . Går nog töja lite. Ev kan jag ha nån beggad i bra skick.Ja du, det är mer än vad jag känner till. Tror att det är packningen som "fäster" lock och boett till varandra, om nu den infon hjälper. (Säjaren "glömde" skicka med packning så jag vet inte hur den ser ut...)
Tror nästan jag har en sån . Har jag sagt förrEta 1100 setting lever spring sökes
Hehe!Tror nästan jag har en sån . Har jag sagt förr
Hör av dig om du hittar. Cousins hade tyvärr inte.Tror nästan jag har en sån . Har jag sagt förr
Om @rogart-63 går bet !Eta 1100 setting lever spring sökes
Perfekt, tack! Finns på ebay också har jag sett.Om @rogart-63 går bet !
http://www.obsoletewatchandclockparts.com/445-set-bridge.htm
Jag har köpt från honom några ggr.
Har funkat fint !
Jag har lite nya plexi 298 utan tension. Ser ut att vara av Hw typ.Plexi 297 - 298 utan spännring sökes. Kan inte vara lågt, Hw borde bli bra. Hör ac dug om du har.
Väl mött!
Letat hela morgonen Hur många behöver du ?Perfekt, tack! Finns på ebay också har jag sett.
Hehe!
Letat hela morgonen Hur många behöver du ?
haha skruvar dit en och lägger dit en extra i reserv. Lite som att ha reservhjulet med sig...
Letat hela morgonen Hur många behöver du ?
Grymt! Det vill jag ha. Skickar PMJag har lite nya plexi 298 utan tension. Ser ut att vara av Hw typ.
Ska kolla. 12 mm tror jag det finns i lådan.Skulle behöva hjälp med ett svart 11mm läderband till frugans julklapp... Hade varit grymt om någon har ett liggandes som kan köpas.
Tack! 10-12 kan vara värt ett försökSka kolla. 12 mm tror jag det finns i lådan.
Här är utbudet!Tack! 10-12 kan vara värt ett försök