• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

perlon från vänster 12, 11, 10, 10, 10, 10 mm
Länken 14 mm, kroppen 11 mm
Alla band är 12mm utom det grå till höger.
Tack!
@Anders Forsberg lyckades hitta ett fint i 11mm sjukt nog. Finns dock risk att det blir toklångt så köper gärna ett svart Perlon tack :) Det gråa längst till höger var iofs också snyggt och ser inte så långt ut.. Du får gärna skicka pm med pris för paret så svarar jag med swish och adress :)

Hej, började serva en gammal
1855A798-8522-45F9-9F52-F58B6BA3656E.png
certina 28-10. Axeltappen till subsekunden gick av vid demontage så söker drevet (tror det är tredje,på semester nu så har det inte framför mig) och subsekundsvisare. Troligen en vanlig del som går sönder men kastar ut frågan iallafall. Någon som har så är jag intresserad.

Tack!
@Anders Forsberg lyckades hitta ett fint i 11mm sjukt nog. Finns dock risk att det blir toklångt så köper gärna ett svart Perlon tack :) Det gråa längst till höger var iofs också snyggt och ser inte så långt ut.. Du får gärna skicka pm med pris för paret så svarar jag med swish och adress :)
Länk går inte hem alls, oavsett utseende? Annars har jag nog en eller två tidstypiska ni kan testa.

Det är inte uteslutet. Hon var väl sådär halvpeppad på klockan ärligt talat men hon ger den en chans vilket är det jag hoppades på. Den klär henne sjukt bra så hoppas hon också inser det ;)

Har du bild på länk(arna) ?
Kvinnor är märkliga ibland. Klockan är ju grymt fin! Här är länkarna iallafall. Båda är svenska, NOS, och har ändlänkar i närheten av 12 mm. Men det är ju lätt att fila ner. Tror inte någon av dem passar bättre än den som sitter där redan men hennes smak är ju inte som min. :)
6p77IXZ.jpg

Det är inte uteslutet. Hon var väl sådär halvpeppad på klockan ärligt talat men hon ger den en chans vilket är det jag hoppades på. Den klär henne sjukt bra så hoppas hon också inser det ;)

Har du bild på länk(arna) ?
Hitta dessa. Kan det vara nåt som passar . Mesh är 11.67 . Det andra är lite bredare men går att fila ner till 11mm
IMG_20181225_185146.jpg

Kvinnor är märkliga ibland. Klockan är ju grymt fin! Här är länkarna iallafall. Båda är svenska, NOS, och har ändlänkar i närheten av 12 mm. Men det är ju lätt att fila ner. Tror inte någon av dem passar bättre än den som sitter där redan men hennes smak är ju inte som min. :)
6p77IXZ.jpg
Tack!
Tror tyvärr inte det är ngn idé att prova. Jag har ställt in henne på en DJ så det är bara att lätta på lädret och köpa en överprisad Rolex. Men sparar denna till eventuell dotter eller annan som uppskattar den :)
Och jag har väl lite förhoppning om att hon ska lära sig gilla den :)

Seiko Pilot ref h801-6001
Ett långskott. Tappade chronografknappen under julstöket när städningen pågick som värst.
Kan det vara någon som har en sådan knapp liggandes hemma i någon skrotlåda?

20181226_180149.jpg

20181226_180213.jpg

Tack!
Tror tyvärr inte det är ngn idé att prova. Jag har ställt in henne på en DJ så det är bara att lätta på lädret och köpa en överprisad Rolex. Men sparar denna till eventuell dotter eller annan som uppskattar den :)
Och jag har väl lite förhoppning om att hon ska lära sig gilla den :)
I mitt tycke är Eternan långt mkt coolare än DJ :)

Seiko Pilot ref h801-6001
Ett långskott. Tappade chronografknappen under julstöket när städningen pågick som värst.
Kan det vara någon som har en sådan knapp liggandes hemma i någon skrotlåda?

20181226_180149.jpg

20181226_180213.jpg
Låg några H801 sample boetter på Ebay . Kanske kan en sån funka . Kolla den undre oxå . Den ser ut att vara på g oxå .

Tillbaka
Topp