• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

rogart-63

Patek
Tjena gänget! Jag tänkte att jag testar denna tråden med anledning av mitt sökande efter en original krona (osignad) till min Omega Suverän. Den har troligen någon gång tillbaka i tiden bytts ut vid service. Det gnager mig att original kronan saknas och jag har varit på jakt efter en sådan i månader utan resultat. Det har som sagt visat sig vara svårt att hitta en sådan krona löst och jag vill gärna undvika att köpa ett helt ur för att få tag i bara kronan. Någon här på forumet som råkar sitta på en sådan tro? Skulle vara kanon isf! Mvh
 

rogart-63

Patek
Nån som har en Landeron 48 balans axel till non inca? Ronda 1225 . Eller en okej balans. Satt på flera modeller så även
47, 48, 49, 50, 51, 148, 149, 151, 200, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 80, 81, 82, 85, 86, 150, 152, 153, 154, 155, 159, 180, 181, 185, 186, 189, 202, 248, 251, 254, 348 funkar.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Hej,
Jag söker objekt med Certina movement HZ4 (ESA 9154, CERTINA 28-353). Behöver inte vara Certina, utan vilken som med verket är intressant !
Har ett par reservverk liggandes och skulle vara kul att få dem i boette!
Så det är mest tavla och boette som sökes, egentligen !
Har denna, som vill ha kompisar i lådan !
814CBA97-2257-4BE4-BD2A-E4C5C7DAD7BA.jpeg

Hoppas på tur !
 

rogart-63

Patek
Hej,
Jag söker objekt med Certina movement HZ4 (ESA 9154, CERTINA 28-353). Behöver inte vara Certina, utan vilken som med verket är intressant !
Har ett par reservverk liggandes och skulle vara kul att få dem i boette!
Så det är mest tavla och boette som sökes, egentligen !
Har denna, som vill ha kompisar i lådan !
814CBA97-2257-4BE4-BD2A-E4C5C7DAD7BA.jpeg

Hoppas på tur !
Tror jag har en fin Avia swissonic. Tror dock den funkar men bara behöver batteri. Kan det vara nåt?
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Tror jag har en fin Avia swissonic. Tror dock den funkar men bara behöver batteri. Kan det vara nåt?
Låter ju kul !
Är trevliga verk, köpte ett par för att få liv i Certinan.
Så tänkte mest objekt att fixa, har lovat min fru att inte köpa mer klockor utan fixa objekt ;)
Men hittar du, så posta bild och Pm:a pris så skall jag tänka !
Var lite trix med verket jag fixa, byte balans och kretskort. Fick sen bosta konding direkt från batteriet sen starta den !
 

rogart-63

Patek
Låter ju kul !
Är trevliga verk, köpte ett par för att få liv i Certinan.
Så tänkte mest objekt att fixa, har lovat min fru att inte köpa mer klockor utan fixa objekt ;)
Men hittar du, så posta bild och Pm:a pris så skall jag tänka !
Var lite trix med verket jag fixa, byte balans och kretskort. Fick sen bosta konding direkt från batteriet sen starta den !
Brukar få skaka igång dom. Har nog inget objekt vad jag vet . Har några verk om det behövs delar. Kul är att man kan köra dom i Timegraphern.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Brukar få skaka igång dom. Har nog inget objekt vad jag vet . Har några verk om det behövs delar. Kul är att man kan köra dom i Timegraphern.
Vad bra att du skrev om Timegraphern, det har inte jag tänkt på ! Skall testa Certinan nån gång !
Vad är det för boette & tavelfärg på
Avian ? Blir ju ändå sugen !
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Är på jakt efter ett NOS ESA/ETA 940.111 verk. Eller om någon vet ett modernt Quartzverk som kan ersätta detta :) Jag har kikat eBay (.de, .it .co.uk & .com) men inget NOS bara använda och rätt dyra.
 
Senast ändrad:

DrKlocka

Audemars
Söker en gånghake till Certina 25-661. Samma som 25-65, 25-651, 25-652, 25-66, 25-661.
OBS! Hittat via annan kanal.
 
Senast ändrad:

Norken

Panerai
2-Faktor
Hej! På jakt efter nytt plexi till en av mina klockor. Var hittar jag det bäst, se måtten på bilderna nedan :)
E4703A6E-C182-4940-BA02-26E815C58BBA.jpeg
5716BC4B-4CD7-4FB5-8AE2-E3D7190166BE.jpeg
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Tack. Yes, var ingen kromad ring på denna. Om det är kromad ring, är det då det blir ett armerat glas? Har lite grejer att beställa från Cousins men tänkte pausa till nästa månad eller så :). Men hojta om du ska beställa så kanske jag kan få hoppa på så blir frakten lite billigare :)
 

rogart-63

Patek
Tack. Yes, var ingen kromad ring på denna. Om det är kromad ring, är det då det blir ett armerat glas? Har lite grejer att beställa från Cousins men tänkte pausa till nästa månad eller så :). Men hojta om du ska beställa så kanske jag kan få hoppa på så blir frakten lite billigare :)
Inget just nu . Men man får väl lägga en order innan brexit. Är här nån som köper från Verkmästarna? Funderar på om det vore nåt nu när det troligen blir krångligare att handla från cousinsuk.
 
Topp