ittam
Guld
Annars slutar du krångla, och tar mitt som det är. Går bra vad jag kommer ihåg....Det blir kalas . Jag får nog ihop det så pass att det kanske räcker med en gånghake . Vi kan höras ikväll hur det funkar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Annars slutar du krångla, och tar mitt som det är. Går bra vad jag kommer ihåg....Det blir kalas . Jag får nog ihop det så pass att det kanske räcker med en gånghake . Vi kan höras ikväll hur det funkar.
Låter ju bra . Vore rätt skönt att slippa bråka mer med detta verk . Deal .Annars slutar du krångla, och tar mitt som det är. Går bra vad jag kommer ihåg....
Förståndigt beslut, om jag får bestämmaLåter ju bra . Vore rätt skönt att slippa bråka mer med detta verk . Deal .
Hur ser skallen ut?Hoppas detta är rätt tråd.. men är det någon som möjligtvis har en skruv till en Tissot twotimer boettlock?
//ursäkta min misshandel vid mätning... Hittade ingen mikrometer..
Hur ser skallen ut?
Ska kolla om jag har. Mått på själva skallen?försänkt
Grymt, skallen ligger på ca 1.5mmSka kolla om jag har. Mått på själva skallen?
Har säkert nåt om inte Hr_proos har .Grymt, skallen ligger på ca 1.5mm
Skickar pm om @Hr_Proos inte har något. Tack!Har säkert nåt om inte Hr_proos har .
Har inte hunnit kolla och det kan nog dröja någon dag tyvärr.Har säkert nåt om inte Hr_proos har .
Hunnit kolla?Ska kolla om jag har. Mått på själva skallen?
Tyvärr! Vill gärna hjälpa dig men en ”man cold” etc har kommit emellan. @rogart-63 kanske kan kolla?Hunnit kolla?
hittat krona ? )Söker en krona till en Omega Constellation 14393 61.
Har läst att dessa ursprungligen kom med en 10 kantig krona, är samma som till PIE PAN?
Om du vet referens på den så kan du säkert hitta en krona. Står inuti baklocket.någon som vet hur jag får tag i en mer korrekt krona till min morfars gamla seamaster?
Och hur byter man?
Hitta dessa . skallen är lite större än 1,5 mm. typ 1,9 mm cirka. Annars är den 0,95 i gängan. kan det funka @Heinrich.a. Frågade på facebook om service på two-timer. Ska tydligen gå bra. Var en som fråga om en och det diskuterades så då passa jag på .Tyvärr! Vill gärna hjälpa dig men en ”man cold” etc har kommit emellan. @rogart-63 kanske kan kolla?
Ingen fara! kollar med @rogart-63 , men ville bara höra med dig först.Tyvärr! Vill gärna hjälpa dig men en ”man cold” etc har kommit emellan. @rogart-63 kanske kan kolla?
Underbart, skickar pmHitta dessa . skallen är lite större än 1,5 mm. typ 1,9 mm cirka. Annars är den 0,95 i gängan. kan det funka @Heinrich.a. Frågade på facebook om service på two-timer. Ska tydligen gå bra. Var en som fråga om en och det diskuterades så då passa jag på .
165.002 verkar det vara. Behöver nog en ny packning där också. :/Om du vet referens på den så kan du säkert hitta en krona. Står inuti baklocket.
Du ska ha en krona som heter ST42052 . Finns på cousinsuk . Ligger runt 350-400:-165.002 verkar det vara. Behöver nog en ny packning där också. :/
Du ska ha en krona som heter ST42052 . Finns på cousinsuk . Ligger runt 350-400:-
packning ska vara en 088-5081 . Kostar säkert 150:- . En generic funkar lika bra i rätt storlek . Gissar att den som satt där är som svart klet?
https://www.cousinsuk.com/category/filter/omega-case-parts
Ping @Anders Forsberg brukar sälja en del NOSNågon med original omega vintage band samt spännen i 18mm?
Japp, stämmer.Ping @Anders Forsberg brukar sälja en del NOS