• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

rogart-63

Patek
IMG_6867.jpg


Ingen som sitter på någonting jag kan plugga i röret för att få lite styrsel på vridringen?
Vet egentligen noll och inget (mer än vad som går att läsa här: http://thewatchspotblog.com/?tag=roamer), så jag börjar med väldigt öppna frågor. :)
Ska sitta en krona med kugghjul . Finns det kvar nåt inne i halsen. Kan oxå vara så att det ramlat in och ligger och skramlar i boetten.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ska sitta en krona med kugghjul . Finns det kvar nåt inne i halsen. Kan oxå vara så att det ramlat in och ligger och skramlar i boetten.

Kan inte höra något som skramlar, så tror ej det. Halsen är igensatt av allmän smuts (denna var nasty), så jag ser heller ej.
Boettdelarna sitter ihop som berget. Behöver ta lite nya tag för att försöka få isär dem imorgon.
 

rogart-63

Patek
Kan inte höra något som skramlar, så tror ej det. Halsen är igensatt av allmän smuts (denna var nasty), så jag ser heller ej.
Boettdelarna sitter ihop som berget. Behöver ta lite nya tag för att försöka få isär dem imorgon.
Akta glaset bara. Det är omöjligt att hitta glas . Special glas. Har fixat nån vanlig modell av dessa och glaset pressas fast av boetten. Bra konstruktion annars.
Undrar vad man får ge för en Roamer stingray chronograph med valjoux 72? Den var grym.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Söker främst ett glas till en Tissot Seastar Quartz, men även övriga reservdelar till ett cal 2030 av intresse. Glaset ca 28mm. Likadan klocka som i filmen:

 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Akta glaset bara. Det är omöjligt att hitta glas . Special glas. Har fixat nån vanlig modell av dessa och glaset pressas fast av boetten. Bra konstruktion annars.
Undrar vad man får ge för en Roamer stingray chronograph med valjoux 72? Den var grym.

Usch. Låter risky!

Bjöd på en V72 hos svenskt auktionsverk för någon vecka sedan. Landade på drygt 11k plus avgifter.
 

Johe

Omega
Vet inte om det här är rätt tråd men testar! Har en DJ på jubilee som verkar ha tappat en del. Det är "bakstycket" till en av de skruvade sprintarna, vilket gör att sprinten är lös och riskerar åka ur. Går det att köpa en ny sådan och sätta dit? Var söker man isf efter det? Eller kan AD fixa? Kan passa på att serva i samma veva isf.


_20190605_082135.JPG
 
Är nog ett jäkla långskott detta. Men har lyckats öppna min Aquastar 63 och kan konstatera att jag behöver en ny kronaxel (sliten) och det kugghjul som styr den inre vridningsringen.
Den sista bilden (lånad från internet) visar det lilla kugghjul jag behöver.

C8F37BE0-F5B7-41AB-A9B3-F01564669C14.jpeg


BFFED277-21CA-412C-BB8D-418930025FFD.jpeg


D8048515-70E9-49C2-8479-81095383DB76.jpeg
Behöver du fortfarande uppdragsaxel (kronaxel)? Kugghjulet för vridningen kan jag inte hjälpa till med!
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Söker snäppet kortare visare till denna Omega 2657, med cal 342. Den har i nuläget snäppet på för lång visare och den kortare varianten vore trevligare så minutmarkeringarna träffas.

Jag har prövat på Cousins men inget dök upp, men förmodligen jag som är rookie på delar.. Har tyvärr inga mått att ge förutom bilderna nedan
F555BE1C-4511-4995-818B-5695F53A8B7C.jpeg


Den längd jag söker bör se ut såhär, fast i guld då (lånad bild)
FB7DF7A7-8101-4504-AED5-5610819522CE.png
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej!
Kan ngn hjälpa mig lite här. Jag har denna rosé på stål bumper ref 2493-2 cal 332 som behöver korrekt krona. Jag har sökt och landar i att det borde vara denna 069SY42023
$_1.jpeg

Stämmer det? Jag hittar den på Otto Frei
http://www.ofrei.com/page700.html
Men inte på CousinsUK. Någon med andra tips så jag slipper tull etc? Eller är jag bara kass på att navigera Cousin's sida?

Klockan
IMG_20190605_075543.jpg
IMG_20190604_145023.jpg
IMG_20190604_144948.jpg
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Hej!
Kan ngn hjälpa mig lite här. Jag har denna rosé på stål bumper ref 2493-2 cal 332 som behöver korrekt krona. Jag har sökt och landar i att det borde vara denna 069SY42023
$_1.jpeg

Stämmer det? Jag hittar den på Otto Frei
http://www.ofrei.com/page700.html
Men inte på CousinsUK. Någon med andra tips så jag slipper tull etc? Eller är jag bara kass på att navigera Cousin's sida?

Klockan
IMG_20190605_075543.jpg
IMG_20190604_145023.jpg
IMG_20190604_144948.jpg
Verkmästarna. Men kostar lite mer än cousinsuk.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Eftersöker ett glas till en Omega. Ref på klockan är 2639. Glaset ska vara PZ5005 som är 31,6mm.

Men om man ska köpa ett glas som inte är från Omega. Vilket ska man ha då? Är en djungel när jag söker och hittat ett billigt som är 31,6mm men det passar visst inte :( Vet inte vilka som passar.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Kan ju även efterfråga en Omega-krona. Vet inte vilka som passar. Är 2639 som ref och cal 265.

Vilka som passar hittar jag nog till slut men någon som har en över som jag kan köpa? :)
 
Senast ändrad:
Topp