• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Är nog ett jäkla långskott detta. Men har lyckats öppna min Aquastar 63 och kan konstatera att jag behöver en ny kronaxel (sliten) och det kugghjul som styr den inre vridningsringen.
Den sista bilden (lånad från internet) visar det lilla kugghjul jag behöver.

C8F37BE0-F5B7-41AB-A9B3-F01564669C14.jpeg


BFFED277-21CA-412C-BB8D-418930025FFD.jpeg


D8048515-70E9-49C2-8479-81095383DB76.jpeg
 

DrKlocka

Audemars
Nu sökes!
Visare till Certina DS-2, min hade röd sekund och det passade inte till denna tavla så har nu en silver från Blue Ribbon. Lite kortare så söker orginal! Är även intresserad av tim och minut med svart band, nu vita!
5273C5A3-5014-4B28-9F2E-569D86C5C610.jpeg

Ha det gott// Ola
Har tyvärr inte, men däremot kan jag vara intresserad av dina visare till blåa tavlan! Har ett projekt liggandes med blå tavla utan visare.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Letar Balans till ett Tissot Cal. 27B-1,
Variant med Incabloc!
Såg i dokument att det skall skilja mellan med och utan Incabloc,
någon som vet om det är så?
Kanske du vet @rogart-63 !
Felet på nuvarande är att axel är av!
Ha det gott// Ola
 

rogart-63

Patek
Letar Balans till ett Tissot Cal. 27B-1,
Variant med Incabloc!
Såg i dokument att det skall skilja mellan med och utan Incabloc,
någon som vet om det är så?
Kanske du vet @rogart-63 !
Felet på nuvarande är att axel är av!
Ha det gott// Ola
Brukar ha olika längd . Tror incabloc är något kortare. För mig jag hade en del strul med ett byte av axel innan jag hitta rätt. Köpte en på Ebay och kolla inte hundra att det var till Inca.
 

rogart-63

Patek
Är nog ett jäkla långskott detta. Men har lyckats öppna min Aquastar 63 och kan konstatera att jag behöver en ny kronaxel (sliten) och det kugghjul som styr den inre vridningsringen.
Den sista bilden (lånad från internet) visar det lilla kugghjul jag behöver.

C8F37BE0-F5B7-41AB-A9B3-F01564669C14.jpeg


BFFED277-21CA-412C-BB8D-418930025FFD.jpeg


D8048515-70E9-49C2-8479-81095383DB76.jpeg
Det där är som att leta efter en nål i en höststack. Har tillverkat ett kugghjul av ett uppdragdriv vid nåt tillfälle. Dock är bommen svår att hitta. Original drevet är gjort i plast så det går lätt sönder.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Brukar ha olika längd . Tror incabloc är något kortare. För mig jag hade en del strul med ett byte av axel innan jag hitta rätt. Köpte en på Ebay och kolla inte hundra att det var till Inca.
Tackar!
Har inte kommit så långt att jag har verktyg eller kunskap och byta axeln,
såg att den finns hos kusinerna! Och Mikael på Urdelar har med axel!
Fanns en komplett Balans på EBay, kostade 650kr är kanske snål men tänkte låta bli! Har ofta köpt utan att tänka förut :)
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Det var ett bra pris på komplett balans!
Ja det är väll hyfsat, dock bara hjul och spiral inte brygga! Men är kanske ändock bra ?
Tänker mer mot vad jag gav för klockan då är det mer! Fixa en gammal Helvetia, köpte den för 100kr och la över 900kr för att få igång den! Är ju väldans kul att lyckas, men blir dyrt i längden!
Har svårt för att sälja med!
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Det där är som att leta efter en nål i en höststack. Har tillverkat ett kugghjul av ett uppdragdriv vid nåt tillfälle. Dock är bommen svår att hitta. Original drevet är gjort i plast så det går lätt sönder.
Hmm anade detta. Får se om det går att göra någon kreativ lösning som den du nämnde.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Ja det är väll hyfsat, dock bara hjul och spiral inte brygga! Men är kanske ändock bra ?
Tänker mer mot vad jag gav för klockan då är det mer! Fixa en gammal Helvetia, köpte den för 100kr och la över 900kr för att få igång den! Är ju väldans kul att lyckas, men blir dyrt i längden!
Har svårt för att sälja med!
Kan inte släppa projekt.... Tissot...
Mer EBay nu, hittade två varianter när jag sökte via Web istället för app!
Borde väll vara samma ?!?
Hur tror du @rogart-63 ?
Ena från Italien andra från Australien!
9C6DA2FF-6867-4255-8AB9-CA4015C3567C.jpeg
22D4BA3F-DAA3-438B-97DD-3F3C621B4ADA.jpeg
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Söker bezelinsert till en gammal dykare med dessa mått: Inner Diameter: Approximately 31.8mm Outside Diameter: 38.9mm. Skick oviktigt, ska sitta på en 49 åring.
 

rogart-63

Patek
Nån som har ett AS 1188 i någorlunda gott skick. Har massa delar men får dom inte att funka ihop. Behöver inte ha balans men gärna gånghake. Har regelfjäder och allt på tavelsidan . För inca bloc
 
Topp