rogart-63
Pandion
Är det glas? Har du större glas oxå . Tror det är 46.8 jag ska ha till en gammal Hampden.Har det löst sig? Annars har jag 43,1 + 43,3 (kraftig kant?) liggandes:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det glas? Har du större glas oxå . Tror det är 46.8 jag ska ha till en gammal Hampden.Har det löst sig? Annars har jag 43,1 + 43,3 (kraftig kant?) liggandes:
Inte löst sig så hugger gärna 43,3 tack!Har det löst sig? Annars har jag 43,1 + 43,3 (kraftig kant?) liggandes:
Ja tror allt är glas och 46,8 finns i många olika tjocklekar, höjder och slipningar (finns säkert fler...):Är det glas? Har du större glas oxå . Tror det är 46.8 jag ska ha till en gammal Hampden.
PMa adress så ligger det på lådan under tisdagenInte löst sig så hugger gärna 43,3 tack!
Tack . Ska ta av plastglaset å mäta exakt storlek.Ja tror allt är glas och 46,8 finns i många olika tjocklekar, höjder och slipningar (finns säkert fler...):
PMa adress så ligger det på lådan under tisdagen
Undrar om jag inte har ett begagnat i bra skick . Ska kolla .Söker ett 340W18GN00 Seiko glas, till en Helmet, 6139-7100. Finns ju att beställa, men tänkte om någon hade hemma?
Cool! Tackar!Undrar om jag inte har ett begagnat i bra skick . Ska kolla .
Var ett 340W14GN00 . Lite skålat invändigt. 18GN00 är väl helt rakt?Cool! Tackar!
Ja, precis! Original glaset är helt plant. Jag tror jag avvaktar för stunden och jagar vidare. Finns ju att beställa på eBay. Stort tack för att du kollade!Var ett 340W14GN00 . Lite skålat invändigt. 18GN00 är väl helt rakt?
Är det inte samma visare som sitter på bla Tissot .Ni som är vana att leta delar och har koll på relevanta sajter, hur stor är chansen att man kan hitta dessa visare till Lemania 5012/5100? Tim- och minutvisare med hål för lume samt kronografminut med slutande kors.
Är det inte samma visare som sitter på bla Tissot .
Jag tänkte på Navigator i första hand . Har du kollat med Sinn. Fått uppfattningen av att dom är schyssta .Det hade jag inte ens tänkt på och de påminner åtminstone om varandra. De som jag har sett på Tissot har inte det avsmalnande på minutvisaren samt att kronografvisaren har mer av en klump än ett kors. Är det generellt eBay som gäller för den här typen av jakt eller finns det någon bra handlare?
Jag tänkte på Navigator i första hand . Har du kollat med Sinn. Fått uppfattningen av att dom är schyssta .
Så du nöjer dig med patentnumret? Kan väl vara både en 012, senare 112 och en ds-2 boett dårå?Söker en Certina DS-boett, 346.825
Det är en annan klocka.Så du nöjer dig med patentnumret? Kan väl vara både en 012, senare 112 och en ds-2 boett dårå?
Kört med dessa till nån klocka jag fixat. https://www.ebay.com/itm/Cross-Hatc...050577?hash=item5b3c8013d1:g:WDsAAOSwUrdZdgbWHej, söker en (skårad) compressor krona passande boetthals mått på 2,5 mm.
Okunnig på compressorkronor, alla kanske är skårade