• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

rogart-63

Patek
Har det löst sig? Annars har jag 43,1 + 43,3 (kraftig kant?) liggandes:
DSC_0158.JPG
Är det glas? Har du större glas oxå . Tror det är 46.8 jag ska ha till en gammal Hampden.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Köpte just denna som jag hoppas har en svinfin tropictavla, men visarna är inte de bästa. Söker därför nya visare i bra skick :)
Screenshot_20190424_103605.jpg

Söker även korrekt krona till denna Enicar EPSA... :)
72444_1.jpg
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Söker ett 340W18GN00 Seiko glas, till en Helmet, 6139-7100. Finns ju att beställa, men tänkte om någon hade hemma?
s-l640.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ni som är vana att leta delar och har koll på relevanta sajter, hur stor är chansen att man kan hitta dessa visare till Lemania 5012/5100? Tim- och minutvisare med hål för lume samt kronografminut med slutande kors.

Skärmavbild 2019-04-27 kl. 10.16.07.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är det inte samma visare som sitter på bla Tissot .

Det hade jag inte ens tänkt på och de påminner åtminstone om varandra. De som jag har sett på Tissot har inte det avsmalnande på minutvisaren samt att kronografvisaren har mer av en klump än ett kors. Är det generellt eBay som gäller för den här typen av jakt eller finns det någon bra handlare?
 

rogart-63

Patek
Det hade jag inte ens tänkt på och de påminner åtminstone om varandra. De som jag har sett på Tissot har inte det avsmalnande på minutvisaren samt att kronografvisaren har mer av en klump än ett kors. Är det generellt eBay som gäller för den här typen av jakt eller finns det någon bra handlare?
Jag tänkte på Navigator i första hand . Har du kollat med Sinn. Fått uppfattningen av att dom är schyssta .
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Söker tavla till Certina DS-2 med manuellt urverk Cal. 25-661.
Original i denna var den mörk blå som tonar ut mot svart, men allt kan vara intressant och se!
Ha det gott// Ola
 

Stibing

Breitling
Hej!

Söker glas samt visare till en Tissot Seastar navigator, någon som har eller vet vart jag kan hitta det. Tack!

//Peter
 

GMT Andy

Omega
Hej, söker en (skårad) compressor krona passande boetthals mått på 2,5 mm.
Okunnig på compressorkronor, alla kanske är skårade o_O
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Nu sökes!
Visare till Certina DS-2, min hade röd sekund och det passade inte till denna tavla så har nu en silver från Blue Ribbon. Lite kortare så söker orginal! Är även intresserad av tim och minut med svart band, nu vita!
5273C5A3-5014-4B28-9F2E-569D86C5C610.jpeg

Ha det gott// Ola
 
Topp