Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur ska du montera dem tänkte du? Går det att ta av sista länkbiten?Köper gärna ett par svängda 18mm BoR endlinks, ska sitta på någon av dessa!
Släng gärna iväg ett pm om du har ett par över, ska sitta på någon av dessa
Hur ska du montera dem tänkte du? Går det att ta av sista länkbiten?
Du kommer få bända upp den raden där det är tre riskorn, men ja - det bör funka.Kikade nu och på alla dom 3 BoR-länkarna jag har så är endlinksen vikta över en pin, bör alltså bara var att vika upp och sedan sätta fast de nya endsen på samma sätt.
Du kommer få bända upp den raden där det är tre riskorn, men ja - det bör funka.
Precis. Är ju lite rappel att greja med ris-länkarna men det är ju inte allt för klurigt. Du har inga ends du vill bli av med? (såg din rissamling, väldigt trevlig)
Snarast i behov av fler ends.
cousinsuk brukar ha en del. Krona kan verkmästarna ha om inte cousisnuk har.Nån som sitter på alldeles för många kronor till en Omega chronostop 145.007. Tror den heter 43059ST 6,2x3,95mm. Även glaset till samma klocka är av intresse. Det ska tydligen heta PZ5141.
Tar även tacksamt emot tips var man kan hitta delar till gamla Omega, utöver Ebay.
Tack för tipscousinsuk brukar ha en del. Krona kan verkmästarna ha om inte cousisnuk har.
Verkmästarna har en hel del Omega kronor . Inte jättedyra heller.Däremot är deras glas dyra.Tack för tips
Cousins har haft den. Det var där jag fick reda på namn och storlek.
Brukar det inte finnas lösa delar att köpa till Omega spännena . Just den delen som saknas där är väl lättast att hitta ?Två frågor.
Är det någon som har ett sånt här Omega No12 BoR som kan mäta hur stor den delen av spännet som saknas är?
Nästa fråga är om någon har ett spänne liggandes med dessa mått. Jag behöver få ihop det här förbannade spännet... legat över ett år nu.
Ingen aning, har aldrig köpt omega delar . Vart ska jag leta? Tror att den här delen kan vara omärkt för övrigt, inte säker dock.Brukar det inte finnas lösa delar att köpa till Omega spännena . Just den delen som saknas där är väl lättast att hitta ?
Jag letar efter den där typen av klocka, du får gärna säga till om du ser någonLetar efter den här typen av Nivada krona. Lär inte vara det lättaste att komma över men ser någon en sådan krona så får denne gärna tipsa mig
Absolut. Kul! Är det just en Depthmaster som du letar efter eller funkar vilken Baby-panna som helst? Ska hålla utkik.Jag letar efter den där typen av klocka, du får gärna säga till om du ser någon
Depthmaster helst, pacman, men jag vet hur svåra de är att hitta.Absolut. Kul! Är det just en Depthmaster som du letar efter eller funkar vilken Baby-panna som helst? Ska hålla utkik.
Fattar Dom är ovanliga men ser jag något så hojtar jag till!Depthmaster helst, pacman, men jag vet hur svåra de är att hitta.