nocount66
Basic
Hur ser klockan ut?
Såhär:Hur ser klockan ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur ser klockan ut?
Såhär:Hur ser klockan ut?
Är det den från effecta?
Stämmer braÄr det den från effecta?
Grymt bra tavla och visare på den! Synd på verk och bezel. Hoppas det fixar sig.Stämmer bra
Ja, jag chansade lite men tyckte att tavlan såg bra ut på det lilla man såg på bilderna. Timvisaren är lite grön på kanten, men tänker att det går nog att putsa bort.Grymt bra tavla och visare på den! Synd på verk och bezel. Hoppas det fixar sig.
har hittat verket nu, och en säljare på Ebay har flera nos-verk kvar om nån annan letar. 49 euro + 13 i frakt. Säljaren accepterade 'offer' på 40 euro + fraktHej, söker ett komplett as 1882/83 verk till min City skindiver, samt ett kronstångsrör(?) Till boetten. Även vridning. Ett långskott, men måste ju ställa frågan. Betalar såklart gärna!
Effecta nyligen? Satt tropic bandet på? Om det är den var jag tyvärr tvåa...
Nej, Effecta Vad landade Sikö-auktionen på?Sikö nyligen? Satt tropic bandet på? Om det är den var jag tyvärr tvåa...
Haha du var snabb. Editerade till Effecta. Man blir lite virrig av alla auktionerNej, Effecta Vad landade Sikö-auktionen på?
Edit: Nej, tropicbandet satt inte på. Som tröst var det inte nåt annat kul i loten. Förutom ett ganska fint mesh-band för jättar.
25-45 kronan är den första ds-kronan. Till 25-651 har det kommit två kronor så det beror på vilket case du har. Spännenea har kommit i två storlekar tror jag men tror det vanligaste är 15mm.Skulle gärna få fatt i två originalkronor till Certina DS automater, en 25-45(?) och en 25-651 samt ett Certina DS-spänne i 14mm om det överhuvudtaget finns?
Ping @Martin Lovasz @Fadershan @ConElPueblo ni har inga kranar?
Tack! Är dessa två jag jagar kronor till.25-45 kronan är den första ds-kronan. Till 25-651 har det kommit två kronor så det beror på vilket case du har. Spännenea har kommit i två storlekar tror jag men tror det vanligaste är 15mm.
Mm t.v. ska ha första kronan (den spetsigaste) och den till hö ska ha krona nr.3.Tack! Är dessa två jag jagar kronor till.
Grymt, tack för hjälpen - nu ska jag leta kran!Mm t.v. ska ha första kronan (den spetsigaste) och den till hö ska ha krona nr.3.
Om jag inte är helt ute och cyklar har jag ett över, kollar när jag kommer hem. Ska isåfall vara från en guldklocka jag köpt verket ifrån.Ingen som sitter på en lös tavla passande certinas kaliber 25-651? Typ vilket skick som helst är okej...
Ingen som sitter på en lös tavla passande certinas kaliber 25-651? Typ vilket skick som helst är okej...
Tack! Skulle dock specificerat att det var en Ds-tavla jag sökte sorry!
Kan ju inte tänka på alltTack! Skulle dock specificerat att det var en Ds-tavla jag sökte sorry!
Hah va fan! Du måste ju veta vad jag menar!!Kan ju inte tänka på allt
Då kanske denna duger. Men utan logga..
Då skulle jag nog behållt den som sitter på. Trodde du hade något annat spännande på gångHah va fan! Du måste ju veta vad jag menar!!
Hm, marginellt bättre, det är vraket nedan som behöver tavla...
Varför har du köpt det där vraket från början?Hah va fan! Du måste ju veta vad jag menar!!
Hm, marginellt bättre, det är vraket nedan som behöver tavla...
Jag vill inte prata om det, men det är @Fadershan s fel! (Och länken som jag vill åt). Tänkte att klockan kunde få ett värdigt liv med en annan tavla.Varför har du köpt det där vraket från början?
Släng i tavlan som @ittam hade, tror det blir svårt att hitta en fin lös tavla.Jag vill inte prata om det, men det är @Fadershan s fel! (Och länken som jag vill åt). Tänkte att klockan kunde få ett värdigt liv med en annan tavla.
Mm kanske kan sno certina-loggan från den gafflade tavlan? Då har jag två vrak med bra länk iafSläng i tavlan som @ittam hade, tror det blir svårt att hitta en fin lös tavla.
Sälj en länk till mig istället.Mm kanske kan sno certina-loggan från den gafflade tavlan? Då har jag två vrak med bra länk iaf
https://www.ebay.com/itm/Yema-Vintage-Divers-watch-case-black-bezel-rotating-scale-38mm/264419247044?_trkparms=aid=1110001&algo=SPLICE.SIM&ao=1&asc=20131003132420&meid=575239bcacba4e738f4038167bb437e8&pid=100005&rk=3&rkt=12&sd=223331513098&itm=264419247044&pg=2047675&_trksid=p2047675.c100005.m1851 Vet inte riktigt hur det funkar med mix and match
Passade inte... lärdomspengar!
Diff på en millimeter? Kanske går att svarva ut?Passade inte... lärdomspengar!
Varför har du köpt det där vraket från början?
För en novis på DS. Vad är det för fel på denna som gör den till ett vrak?Jag vill inte prata om det, men det är @Fadershan s fel! (Och länken som jag vill åt). Tänkte att klockan kunde få ett värdigt liv med en annan tavla.