• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Ja jag har en del Certina originalglas och på dem står vilka reffar de passar till. Blrja med att kolla vad din heter så blir det lättare att hitta originalglas. Men på dessa tkr jag nog att ett noname glas med rätt profil funkar utmärkt även det som Rogart sa!

Det finns minst ett par modeller av waterking tyvärr . Både med och utan subsekund. @Martin Lovasz har säkert koll vilket glas som passar.

Ja jag har en del Certina originalglas och på dem står vilka reffar de passar till. Blrja med att kolla vad din heter så blir det lättare att hitta originalglas. Men på dessa tkr jag nog att ett noname glas med rätt profil funkar utmärkt även det som Rogart sa!
Detta är en med sub sekund (och härliga blå visare!). @Fadershan det skall jag kolla, förhoppningsvis kommer den imorgon så får slå en kik på ref då! Vart brukar ni beställa dessa glas ifrån? :) eller så om ni har någon liggandes så är jag intresserad:angel:

Söker ett insert så likt detta som möjligt, alternativt nyproducerat som kan fuskpatineras - var skulle det kunna finnas? Hottar bara submariner-insert på ebay.
CC510876-1154-4758-B221-9C7516958938.png

Söker en rotor till Lanco Barracuda
Verk Langendorf 1146.
Fick tag på en Gin Barracuda dom tyvärr saknar rotorn.
Någon som har ett tips på var jag kan hitta en.

Någon som har en stem över till omega 865 (865-1106). Har fått tag i rätt krona till min chronostop men när jag skulle byta så var givetvis den gamla stemen aningen för kort.

Hej, söker ett komplett as 1882/83 verk till min City skindiver, samt ett kronstångsrör(?) Till boetten. Även vridning. Ett långskott, men måste ju ställa frågan. Betalar såklart gärna!

Vet inte om jag "kan" efterfråga detta här...
Gör ett försök! Söker en 7205/7835/6635 med ändlänkar till en gubbrolle.
Mvh
Deddas

Tillbaka
Topp