• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej !
Jag är ute efter en Urtavla , till
en Zenith 2000 klocka. (Cal 135)
Finns det någon som sitter på en sådan eller vet vart man kan finna en så hojta gärna till.

Med vänlig hälsning / M
 

Peppe

Omega
Trevlig tråd! :) Jag är ute efter en uppsättning visare till Omega Suverän 2400-3. Någon som kan uppbringa det?

thumbs_002_omega_ck-2400_kaplans_1146324.jpg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Någon som har krona + glas åt den här i gömmorna?
20200224_160751.jpg

Krona har jag tyvärr inte, men kan hjälpa dig med ersättningsplexi från Sternkreuz, som är så nära de blir. Funderar på vad som blir rätt storlek till denna bara, 31 eller 31,1? Ping @Fadershan

Edit: ser väl iofs ut som du skulle komma långt med lite fint sandpapper och polywatch? Finns det djupa sprickor?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor

Ahh... precis... Kanske värt att söka på visare till en viss kaliber...tänkte inte på det :) Tack för tipset!
Nu vet jag inte vilka som var visartillverkare för omega för jag vill minnas att jag läst att Omega fick dessa tillverkade åt sig. Det är syringevisare som Suverän hade men till skillnad från vissa andra hade de en aningen längre ”nål” längst ut på visarna än vad många andra liknande hade. Man ser också det på bilden från Urdelar. Tack för att du tipsar @rogart-63 !
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Lyckades gräva fram nedan som tydligen flera andra klockintresserade köpt nya visare från men blir inte klok på hur jag ska veta hur jag ska hitta rätt syringe-visare (eller baton with fine points som de också verkar kallas) då det inte finns några bilder heller.

http://cgi.julesborel.com/cgi-bin/matcgi2?ref=OMEGA_HANDS

897394-5e8635783df5e41055849b97a3e09b8c.jpg
Borde ha funnits mått beroendes vilken modell det var, jag har 30T2 i oversize boett och även de vanliga suverän. Den i oversizeboett har baton som suverän, men bra mycket större.
 

macallan

Cartier
Jag skulle behöva den lilla ramen runt datumet på Certina DS-2 tavlan. Så om nån kan avvara en DS-2 tavla i vilket skick eller utseende som helst hade jag varit tacksam.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Hej vänner! Här kommer ett långskott. Letar efter originalboett till denna franska dykare; Mitchell 10hpz med automatiskt urverk samt datum. Det är alltså boetten med vridring likt i annonsen nedan. Snubblar ni över något vore jag evigt tacksam om ni hojtade till.
IMG_6852.JPG
mitchell (1).jpg
 

Bilagor

  • IMG_6852.JPG
    IMG_6852.JPG
    623.4 KB · Visningar: 1
Topp