• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

rogart-63

Patek
Söker originalvisare till min pointerdate
point.jpg
Säker på att det inte är originalvisare det där. Lumen brukar vara grön ibland. Eller har nån lumat om den vid nån service.
 

urdjur

Omega
Säker på att det inte är originalvisare det där. Lumen brukar vara grön ibland. Eller har nån lumat om den vid nån service.

På andra jag sett ser visarna liknande ut, men är betydligt smalare. Minutvisare känns också lite för lång. Därför tror jag att de är utbytta, men det kan jag förstås inte svära på. Du har bytt och relumat visare på en annan av mina Tissot innan och det får du gärna göra igen, jag blev mycket nöjd. :)

Ahh en Tratten-kändis! ;)

Tkr de ser bra ut men personligen hade jag relumat visarna då jag är allergisk mot grönt :)

Inte bara du är allergiskt mot dessa giftgröna visare, det kan jag lova dig!
 

Fadershan

Patek
På andra jag sett ser visarna liknande ut, men är betydligt smalare. Minutvisare känns också lite för lång. Därför tror jag att de är utbytta, men det kan jag förstås inte svära på. Du har bytt och relumat visare på en annan av mina Tissot innan och det får du gärna göra igen, jag blev mycket nöjd. :)



Inte bara du är allergiskt mot dessa giftgröna visare, det kan jag lova dig!
Ser ut som samma tjocklek och längs som på min PD.
 

Fadershan

Patek
Jag trodde att visarna skulle se ut som på tex denna https://klocksnack.se/threads/tissot-pointer-date-från-1947.69768/
Men har nu sett att den bredare varianten också verkar korrekt, tex som på denna https://www.wristchronology.com/vintage-ure/tissot-pointer-date/
Då behåller jag visarna, men de måste förstås relumas, nuvarande färg är inte snygg (men lyser fint i mörker!). Tack för att ni fick mig på rätt spår.
Nja alltså den där andra du länka till är jag väldigt tveksam till! Men den första på k/s skulle man klippt 2017 ;)
 

rogart-63

Patek
Jag trodde att visarna skulle se ut som på tex denna https://klocksnack.se/threads/tissot-pointer-date-från-1947.69768/
Men har nu sett att den bredare varianten också verkar korrekt, tex som på denna https://www.wristchronology.com/vintage-ure/tissot-pointer-date/
Då behåller jag visarna, men de måste förstås relumas, nuvarande färg är inte snygg (men lyser fint i mörker!). Tack för att ni fick mig på rätt spår.
För mig jag sett lite olika visare . Både tunna och tjocka. Även sett såna utan lume . Sen finns det nån svärdmodell. Jag har bytt på nån som haft olika visare . Men det har varit svårt att hitta visare. PD har andra dimensioner på visarna så dom som sitter på vanliga modellen passar inte. Har för mig minuten är 0,60 . Den vanliga 27 har 0.80 .
Vi kan nog lösa en lume om det är så. Mycket nu bara .
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Är det någon som har et batterilock till denna Seiko M-159 till övers?

D4C36969-313C-440B-A4E3-958DBA8DDFED.jpeg
92B625C2-1422-4A5A-A92F-938404BDB573.jpeg


Søker också ett Elgin Cal 539 verk om någon har

unnamed.jpg
 

Scooter

Omega
Söker efter ett centrumhjul till en AS 1188,( visst är det centrumhjulet som man sen trycker minutröret på?)
Hoppas någon kan hjälpa mig med det!
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Tjena!
Fick idén att vintagefiera min Seiko 6139-7100,
White Helmet!
Sitter för "fin" eftermarknads tavla på den nu, skulle vilja ha tag i en mer sliten! Vit tavla.
Om någon har det så är jag tacksam!
Ser ut så här nu, och har andra visare samt tachy ring.
IMG_0811.JPG
 

DrKlocka

Audemars
Söker kronhjul till ett Jaeger LeCoultre 438, gärna också transmissionsdriv. Kan köpa komplett verk om det skulle behövas.
Finns på liknande kalibrar t.ex. 411.

Edit: Hittade på brittiska ebay.
 
Senast ändrad:

Alruts

Rolex
Pledge Member
Hej, söker gånghjul och uppdragsaxel til Favre Leuba 105 / Lavina 105. Nån som kan sitta på detta?
 

rogart-63

Patek
Nån som har några billiga damband 12 mm i brunt eller svart. Fixat till ett par gamla Seiko och orient damklockor jag ev tänkt ge bort. Plus ev en Certina lite större boett med 12 mm band oxå.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Nån som har några billiga damband 12 mm i brunt eller svart. Fixat till ett par gamla Seiko och orient damklockor jag ev tänkt ge bort. Plus ev en Certina lite större boett med 12 mm band oxå.
Är rätt säker på att jag har. Tjata gärna på mig om du inte hör något. Det beror snarare på att jag är virrig och glömt än att jag inte har några.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Söker inte direkt delar, men undrar hur gör man med en sån här tavla.
1) rengör
2) målar om (var någonstans )
3) låter bara vara

klockan går bra.

D1F24A9A-BF0E-4352-B035-F153F9ABB255.png
 

rogart-63

Patek
9
Är rätt säker på att jag har. Tjata gärna på mig om du inte hör något. Det beror snarare på att jag är virrig och glömt än att jag inte har några.
Jag har 2 st NOS bruna 12 mm Tissot remmar med silverfärgade spännen som bara ligger här. De kan du få om du vill.
Grymt grabbar. Hör av mig när jag fixat till det sista och satt i nya batterier.
 
Topp