Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan ordna det.Söker ett fjäderhus till ett Tissot 27b
Tacksam för svar!
Uppdragsfjäder? Visst, skicka pm.Söker drivfjäder till Tissot cal. 27, 1940.
Tack på förhand.
Jadå, skicka pm.Jag är ute efter en balans till ett AS ST 1950/51 om någon skulle ha en över?
Hej, du kan kika om detta är vad du söker, förstår inte de beteckningar på reservdelar som jag har, står "No 1130 Omega".Hallå gott folk! Dags igen, är det möjligen någon som har en balans till ett AS 1130?
Hm, om det står omega så tror jag inte det passar mitt.. men någon slår mig säkert på fingrarna där. Dock, har ändå inte vertyg(eller vett) att byta den delen på min balans. Är dock precis den som behövs! Men stort tack ändå!!!Hej, du kan kika om detta är vad du söker, förstår inte de beteckningar på reservdelar som jag har, står "No 1130 Omega".
https://drive.google.com/file/d/1-J1EIvR6YVW_vTtqde2zIZUKlG1UTLCH/view?usp=sharing
Nej, det är nog balansaxelns Omega referensnummer och det bara råkar vara samma som AS 1130 kalibern. Jag har många AS 1130 urverk så jag kan se om jag har en som går fint så återkommer jag. Skall även se om jag har balansen som reservdel också.Hm, om det står omega så tror jag inte det passar mitt.. men någon slår mig säkert på fingrarna där. Dock, har ändå inte vertyg(eller vett) att byta den delen på min balans. Är dock precis den som behövs! Men stort tack ändå!!!
Tack @Martin Lovasz du räddar (förhoppningsvis!) dagen igen! Bara balansen som som behövs, visst bryggan till vore najs så slipper man det pillet. Hör av dig om du hittar något.Nej, det är nog balansaxelns Omega referensnummer och det bara råkar vara samma som AS 1130 kalibern. Jag har många AS 1130 urverk så jag kan se om jag har en som går fint så återkommer jag. Skall även se om jag har balansen som reservdel också.
Tack @Martin Lovasz du räddar (förhoppningsvis!) dagen igen! Bara balansen som som behövs, visst bryggan till vore najs så slipper man det pillet. Hör av dig om du hittar något.
Jag har nya, omärkta tavlor till 1130 annars om du vill rädda den.
Här är en donator med mycket ful tavla som du kan ta delar från.
La den på lådan i morse men @Kupad Hand kanske vill pyssla med det då boetten är stor och trevlig.Jag har nya, omärkta tavlor till 1130 annars om du vill rädda den.
Bara att höra av sig. Det är fina, oanvända tavlor utan logga på. Kan nog bli ett kul ur.La den på lådan i morse men @Kupad Hand kanske vill pyssla med det då boetten är stor och trevlig.
Tack! Kanske plockar upp dig på den i framtiden.Bara att höra av sig. Det är fina, oanvända tavlor utan logga på. Kan nog bli ett kul ur.
Testar igen.. Misstänker att ingen sitter på en sån här verkkåpa med stötskydd till en Certina DS junior (den gula). Men jag har sett att det sitter en liknande i lite nyare DS klockor (den svarta). Är det någon som vet om dessa har samma storlek eller vad delen heter så det blir lite lättare att leta vidare.
Wow.. det måste ju vara den rätta till denna klockaVet ikke om det er fler varianter, men jeg har denne.
Wow.. det måste ju vara den rätta till denna klocka
Kan ha, kollar ikväll!Sökes: datumhjul till ett ETA-2462(52).
(Vet att de finns på EBay men tänkte en snabbare lösning inrikes i första hand).
Kan ha, kollar ikväll!