• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

rogart-63

Patek
Nån som har ett vändhjul till certina 25-651 liggande. Ser ut som dom två övre. Inner delen har jag kvar . Ytterdelen som sökes.
IMG_2688.jpg
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Är det någon som kunde sitta på en tavla till den här SQ 8222? Skicket spelar ingen roll, behöver egentligen bara index kl. 6 och 12

PXL_20201008_171106603.jpg
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Någon som har en sekundvisare till Lemania TG 195 eller vet någon annan klocka där man använde likadana visare som skulle passa ?
 

Kupad Hand

Panerai
Hallå igen klocklövers! Har någon möjligtvis ett 4e/sekund-hjul för ett Certina 25-661? Är det del 227, kollade specs och kom fram till detta men kan ha missförstått... sitter nån å trycker på denna del hör gärna av dig!!
Ha det gott
 

rogart-63

Patek
Hallå igen klocklövers! Har någon möjligtvis ett 4e/sekund-hjul för ett Certina 25-661? Är det del 227, kollade specs och kom fram till detta men kan ha missförstått... sitter nån å trycker på denna del hör gärna av dig!!
Ha det gott
Fick ett verk av @Alruts idag. Tyvärr var det kass i sekundhjulet nu när jag kolla . Annars hade jag gärna delat med mig. 25-651 har samma hjul f.ö . 5,57 högt.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Själv lägger jag vantarna på dessa 25-651 och 25-661 när helst jag hittar dem billigt då just sekundpinnen går av på dessa, mer ofta än det notoriska datumväxlingshjulets fjäder.

Så har inte @Hr_Proos ett så kan jag alltid dra fram en donator åt dig.
Är det här Day-Dateverket? Har en sån liggande där visaren ramlat av. Varit på service så många gånger att jag gett upp på den, ligger numera i sin låda. Kan det bero på sekundpinnen?
 

Martin Lovasz

Audemars
Är det här Day-Dateverket? Har en sån liggande där visaren ramlat av. Varit på service så många gånger att jag gett upp på den, ligger numera i sin låda. Kan det bero på sekundpinnen?
Nog bara visaren som är utsliten. Man kan prova att knipa röret på sekundvisaren men annars får man byta den. Men visst kan pinnen rostat och blivit smalare men då brukar den gå av.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ett långskott men någon som har en verksring till en Enicar Sherpa med compressor boett? Eller vet vart jag kan hitta en?

Min ring ser ut såhär tyvärr
EE916F74-9654-4BAC-B7F3-5CE8E75FA102.jpeg

371037210_9e74b851-156c-4052-828d-47a6b6a2bd04.jpg
Skärmavbild 2020-10-19 kl. 15.05.15.png
 
Topp