Som du ser på bilden är axeln tudelad. Och om du råkar drar för hårt lossnar den, eller den delar sig. Om det är det som är problemet är det oftast ”bara” att sätta tillbaka.Enligt vad jag vet är kronan tyvärr trasig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som du ser på bilden är axeln tudelad. Och om du råkar drar för hårt lossnar den, eller den delar sig. Om det är det som är problemet är det oftast ”bara” att sätta tillbaka.Enligt vad jag vet är kronan tyvärr trasig.
Hittat nåt Kan nog finnas nåt 66 verk här nånstans annars .
Jo jag fick tag på ett reservverk. Tack ändå!Hittat nåt Kan nog finnas nåt 66 verk här nånstans annars .
Jag har kanske. Köpte för många årsen nya till en Omega Constellation. Men frågan är om det är rätt längd. Har du möjlighet att mäta längd på dina?Min urmakare håller på att se över min Omega Seamaster med Cal 285. Den har en pärlemorliknande urtavla i något som skulle kunna kallas antikvit och index är förnicklade e.d. Bekymret är att de fina dauphine-visarna har svärtats mot ändarna med åren. De är alltså troligen försilvrade med lume.
Är det någon som sitter på några skapliga visare till denna?
De ser ganska precis ut som dessa:
Det torde alltså vara No.15 i översikten
Minutvisaren är ca 16.50mm...
Tack för att du kikade!
Det hade ju varit kanon! Minuten var 16.50 mm (Han sa den kunde vara uppemot 16.57) men jag ber urmakaren kontrollmäta timvisare också.Jag har kanske. Köpte för många årsen nya till en Omega Constellation. Men frågan är om det är rätt längd. Har du möjlighet att mäta längd på dina?
Ajdå, det verkar inte fungera. Mina mått är 14,7mm minutvisare och 10,2mm timvisaren.Det hade ju varit kanon! Minuten var 16.50 mm (Han sa den kunde vara uppemot 16.57) men jag ber urmakaren kontrollmäta timvisare också.
Det hade varit kul att få den så fin som den förtjänar igen!
Lycka till!Tack iaf! Hoppas någon annan hittar i gömmorna!
Tipsa urmakaren om:Min urmakare håller på att se över min Omega Seamaster med Cal 285. Den har en pärlemorliknande urtavla i något som skulle kunna kallas antikvit och index är förnicklade e.d. Bekymret är att de fina dauphine-visarna har svärtats mot ändarna med åren. De är alltså troligen försilvrade med lume.
Är det någon som sitter på några skapliga visare till denna?
De ser ganska precis ut som dessa:
Det torde alltså vara No.15 i översikten
Minutvisaren är ca 16.50mm...
Tack för att du kikade!
Stort tack för tipset! Ska visa honom!Tipsa urmakaren om:
Borde gå att få till originalvisarna!
Det låter som om det du vill ha är ett donatorverk…Tog med min Seiko 7005-8052 (Poor mans 62 mas) som har stannat till urmakaren igår, det kan jag ordna sa han men delarna får du försöka jaga fram själv. Han ville lägga tiden på att skruva istället för att jaga grejer, vilket jag iofs förstår om man inte har väldigt bra inköpskanaler.
Så jag fick en lista med delar (nya) som behövs, har dock ingen aning om tillgången och vilka kanaler som är bäst att jaga i. Så jag börjar här och ser vad som finns i stugorna, har ni tips eller länkar till delar tar jag gärna emot det också naturligtvis...
Tacksam för delar och tips!
Hm kanske det, jag kan ju inte så mycket om delarna och vad ett urverk består av för delar. Visst kan man hitta en donatorklocka men dom delarna lär ju knappast vara så mycket fräschare än det som sitter i klockan idag. Jaja ok så dom 4 delarna är mer eller mindre ett helt urverk? Måste nog läsa på lite känner jag, tack för ditt svar.Det låter som om det du vill ha är ett donatorverk…
Hm där fanns det ju endel, lite NOS grejer också men vad är det jag söker då egentligen skulle behövt ett klocklexicon...eBay är din vän.
Nytt blir svårt utan man får ta använda grejer.
Seiko 7005 for sale | eBay
Find great deals on eBay for Seiko 7005. Shop with confidence.www.ebay.co.uk
Den här länken är bra att ha för översättning av vad delarna heter.Hm där fanns det ju endel, lite NOS grejer också men vad är det jag söker då egentligen skulle behövt ett klocklexicon...
Gånghjul = ?
Fjäderhus = ?
Gånghake = ?
Komplett Balans = ?
Finns det original del nr man kan leta på?
Ursäkta dessa basicfrågor men jag mekar vanligtvis med större grejer...
För all hjälp jag kan få...
Dom här sidorna kan kanske vara till lite hjälp, visserligen inte specifikt för Seiko 7005 i o f s.Hm där fanns det ju endel, lite NOS grejer också men vad är det jag söker då egentligen skulle behövt ett klocklexicon...
Gånghjul = ?
Fjäderhus = ?
Gånghake = ?
Komplett Balans = ?
Finns det original del nr man kan leta på?
Ursäkta dessa basicfrågor men jag mekar vanligtvis med större grejer...
För all hjälp jag kan få...
Tack för länkarna och svaren, ska försöka sätta mig in i detta lite mer. Det underlättar ju jakten på delarna, samtidigt är det alltid kul att lära sig nått nytt.Den här länken är bra att ha för översättning av vad delarna heter.
Service manualen.
Delarnas nummer. Inte den bästa tyvärr.