• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

E.C.T.A.

Breitling
Självklart! Finns några km från dig! :)
D974A20E-CDFD-4F9E-BF45-8BC74D41CBE5.jpeg
Vilken fin klocka! Vad är rimligt pris för en Fulton Officer? :)
 

macallan

Cartier
Hittade denna Certina DS i projektlådan. Saknar dock en vettig tavla och matchande visare. Är det möjligen någon som sitter på dessa delar. Tavlan ska vara Automatic med datumruta. Boett heter 5801-012 och verket 25-651.
Är även i behov av en tavla till en DS-2 (manuell).
20210413_174330.jpg
 
Senast ändrad:

virrooo

Audemars
2-Faktor
Ett riktigt långskott... Jag har köpte en Eterna kaliber 852T, den saknar dock något mycket vitalt. Vet inte ens om det benämns som enbart balans eller om det finns något bättre ord när hela skiten saknas? Någon som kan tipsa om var jag kan hitta delen?

IMG_8759.jpg
 

Martin Lovasz

Audemars
Ett riktigt långskott... Jag har köpte en Eterna kaliber 852T, den saknar dock något mycket vitalt. Vet inte ens om det benämns som enbart balans eller om det finns något bättre ord när hela skiten saknas? Någon som kan tipsa om var jag kan hitta delen?

IMG_8759.jpg
Balansklove med balans är vad du skall ha.

Hade bara en for kaliber 520.
 
Senast ändrad:

Hans64

Breitling
Halloj!

Jag söker en komplett balansbrygga inkl balanshjul och fjäder till en Luch med det ultratunna urverket 2209.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Om någon vet var man kan hitta nytt ETA/ESA 951.111 lyssnar jag gärna. Skall sitta i min mammas Tudor. Verkar inte finnas nya att hitta på någon sida? Kanske inte så bra på att hitta heller iofs. Blir väl ett fungerande begagnat annars när det dyker upp på ebay.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Om någon vet var man kan hitta nytt ETA/ESA 951.111 lyssnar jag gärna. Skall sitta i min mammas Tudor. Verkar inte finnas nya att hitta på någon sida? Kanske inte så bra på att hitta heller iofs. Blir väl ett fungerande begagnat annars när det dyker upp på ebay.
Och utan datum, men det borde går att bygga om till ett med datum:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Och utan datum, men det borde går att bygga om till ett med datum:
Tack! Tror mekaniken i det gamla är lite kass, är det mycket man måste flytta över för att få datum? Vill helst slippa tulla in ett litet skitverk, tar tid och blir dyrt.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Tack! Tror mekaniken i det gamla är lite kass, är det mycket man måste flytta över för att få datum? Vill helst slippa tulla in ett litet skitverk, tar tid och blir dyrt.
Skulle inte tro att de bara struntat i att sätta i delarna för datum. Ser så ut iaf. Så det är ”bara” att flyta över de delarna, förutsatt att de är hela.
 
Topp