Vilken fin klocka! Vad är rimligt pris för en Fulton Officer?Självklart! Finns några km från dig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken fin klocka! Vad är rimligt pris för en Fulton Officer?Självklart! Finns några km från dig!
Balansklove med balans är vad du skall ha.Ett riktigt långskott... Jag har köpte en Eterna kaliber 852T, den saknar dock något mycket vitalt. Vet inte ens om det benämns som enbart balans eller om det finns något bättre ord när hela skiten saknas? Någon som kan tipsa om var jag kan hitta delen?
Tack för hjälpen och stort tack för att du tittade efter. Skulle du få nys om någon som har det jag söker så får du gärna säga till! Jag är väldigt mån om att få ihop den härBalansklove med balans är vad du skall ha.
Hade bara en for kaliber 520.
Kan du vänta någon vecka kan jag ordna fram. Hur många behöver du?Söker ett kretskort till 536.121 verk . Eller 9632 bör funka oxå .
Har ett verk på ingång . Men hur balans ser ut ? Har vi tur så .Söker Movado 470 balans. Behöver framförallt spiralen. Behöver den riktas lite är det ok.
Är den spiralen någorlunda ok kan vi byta mot 536.121Har ett verk på ingång . Men hur balans ser ut ? Har vi tur så .
Finns säkert . Skicka mig ett PM så kollar jag .Jag söker till AS 1802 en komplett motsten till balansen.
mvh PetriS
Ett kupat mineralglas kanske ?Hände en olycka idag, vart vänder man sig för tjocka hårdglas?
Nja, det ska vara platt! Men ser tjockt ut, tror det är "riktigt" glas?Ett kupat mineralglas kanske ?
Ser limmat ut. Så det går nog montera ett mineral glas eller t.om ett safirglas .Nja, det ska vara platt! Men ser tjockt ut, tror det är "riktigt" glas?
Nånting du vågar dig på, möjligen?Ser limmat ut. Så det går nog montera ett mineral glas eller t.om ett safirglas .
Det ska vi väl kunna fixa .Nånting du vågar dig på, möjligen?
I annat fall, är det bara att mäta och köpa rätt size?
Sket sig . Var ingen balans alls på dom delarna .Är den spiralen någorlunda ok kan vi byta mot 536.121
Vad synd!Sket sig . Var ingen balans alls på dom delarna .
Om någon vet var man kan hitta nytt ETA/ESA 951.111 lyssnar jag gärna. Skall sitta i min mammas Tudor. Verkar inte finnas nya att hitta på någon sida? Kanske inte så bra på att hitta heller iofs. Blir väl ett fungerande begagnat annars när det dyker upp på ebay.
Tack! Tror mekaniken i det gamla är lite kass, är det mycket man måste flytta över för att få datum? Vill helst slippa tulla in ett litet skitverk, tar tid och blir dyrt.Baume & Mercier complete movement 951.111 ESA säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för 1 599 kr
Baume & Mercier Annons: 1 599 kr Baume & Mercier complete movement 951.111 ESA, Verk ( komplett); Referensnummer 951.111; Kvarts; Skick Bra; Lokalisering: Italienwww.chrono24.seOch utan datum, men det borde går att bygga om till ett med datum:NOS Vintage CERTINA Quartz Watch - 1980s - Cal 719-1 / ETA 951.111 - Swiss Made | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for NOS Vintage CERTINA Quartz Watch - 1980s - Cal 719-1 / ETA 951.111 - Swiss Made at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
New Watch Quartz Swiss Movement ETA 951 101 tested | eBay
Sold without battery. f = 32768 Hz.www.ebay.com
Skulle inte tro att de bara struntat i att sätta i delarna för datum. Ser så ut iaf. Så det är ”bara” att flyta över de delarna, förutsatt att de är hela.Tack! Tror mekaniken i det gamla är lite kass, är det mycket man måste flytta över för att få datum? Vill helst slippa tulla in ett litet skitverk, tar tid och blir dyrt.
Finns den på bilden inte kvar? Bara att sätta tillbaka i så fall. Ser ut att sakna gummiringen som ska sitta runt verket.Söker krona och ställaxel till denna.
"Frågar at en kompis" är faktiskt sant i detta fall.
Inte helt hemma i vintagevärlden själv.
Han betalar säkert en slant för att hitta rätta delarna.
Finns den på bilden inte kvar? Bara att sätta tillbaka i så fall. Ser ut att sakna gummiringen som ska sitta runt verket.