rogart-63
Pandion
Undrar om det finns nåt vaccin till denna https://www.ebay.com/itm/Vintage-OM...2349624.m46890.l49286&mkrid=711-127632-2357-0
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan tyvärr inte hjälpa dig...men satan vilken trevlig klocka!Söker 1-2 länkbitar till denna Eterna-modellen. helstål eller tvåton (tvåton föredras). Någon som har en likadan och kan sälja lite bitar?
Ja dessa är verkligen mycket trevliga. Köptes som otestad men hoppade igång med nytt batteriKan tyvärr inte hjälpa dig...men satan vilken trevlig klocka!
Kan ha en, dock i rejält använt skick också. Men tror bättre än det du har där! Ska kolla under kvällen så återkommer jag.Nån som sitter på en boett till en Certina DS-2 som har bättre finish än denna. Man kan ju undra vad den har vart med om..
Kanske va i sämre skick tillomed vet ju ej hur hela din ser ut, men dra ett pm om intresse finns!Nån som sitter på en boett till en Certina DS-2 som har bättre finish än denna. Man kan ju undra vad den har vart med om..
Haha.. ja den var inte heller så rolig. Marginellt bättre bara. Får hoppas att det finns en lite bättre här nånstans. Men tack för att du kollade.Kanske va i sämre skick tillomed vet ju ej hur hela din ser ut, men dra ett pm om intresse finns!
Ja tyvärr, lite väl sorglig för ett byte. Lycka till iaf!Haha.. ja den var inte heller så rolig. Marginellt bättre bara. Får hoppas att det finns en lite bättre här nånstans. Men tack för att du kollade.
Är ganska säker på att jag har ett ATCT 301. Kollar när jag kommer hem.Nån som har ett ATCT glas i 30 eller 30,1 liggande. Ska vara till en City dykare . Vill slippa beställa från Cousinsuk . Men är hör nån som ska lägga en order med UPS .Så kan jag gärna vara med .
Vore kanon isåfall. Så kan jag bli klar med den. Monterade ett vanligt ACT 301 . Men är lite för lågt. Så ett 301 bör funka.Är ganska säker på att jag har ett ATCT 301. Kollar när jag kommer hem.
Nu har jag vänt upp och ner på hela huset utan att hitta glaset . Vet att jag råkade beställa ett 30,1 när jag skulle ha 31,0 för nåt år sedan. Måste ha lyckats använda det till nåt, även om det är ett udda mått i min värld.Vore kanon isåfall. Så kan jag bli klar med den. Monterade ett vanligt ACT 301 . Men är lite för lågt. Så ett 301 bör funka.
Så kan det vara ibland. Känns igen . Det är lugnt. Dyker det upp så .Nu har jag vänt upp och ner på hela huset utan att hitta glaset . Vet att jag råkade beställa ett 30,1 när jag skulle ha 31,0 för nåt år sedan. Måste ha lyckats använda det till nåt, även om det är ett udda mått i min värld.
Jag kollar i morgon @rogart-63!Så kan det vara ibland. Känns igen . Det är lugnt. Dyker det upp så .
Frågade farbror Google o han sa att nån av dessa skulle kunna funka:Någon som sitter på en trevligare krona till min Movado?
Vet dessvärre ej vilken dimension den ska ha (antar att FB-kronorna fanns i olika storlekar?), men caset är 34 mm och verket är ett cal. 125.
Så här ser den ut nu.
…så här, minus all den äckliga smutsen (hur vedervärdiga är folk, egentligen?), borde den se ut.
Har lite Tissot visare. Kan kolla om här finns några i rätt storlek. Och utseende .Skulle behöva ett par matchande visare till denna Tissot Antimagnetique (kaliber 27-3, 1.40 x 0.65 / 0.18mm).
Någon där ute som sitter på några fina?
Bild på uret:
Close, men inte riktigt någon cigarett.Frågade farbror Google o han sa att nån av dessa skulle kunna funka:
Saknar den ”sekundtappen” eller luras bilden?Nån som sitter på en korrekt sekundvisare till den här manuella Certina DSn?
Hm förklara gärna mer, den köptes i det skicket så kan mycket väl vara så nått saknas. Har kollat lite närmare och jämfört med andra och ser onekligen ut som det saknas en tapp där, vad innebär det för ev. reparation?Saknar den ”sekundtappen” eller luras bilden?
Svårt å se på bilden om den saknas. Syns ju bättre från sidan om det ev sticker upp en liten tapp. Om den är av behöver sekundhjulet bytas. Inget krångel men mycket av klockan behöver isär för att göra detta.Hm förklara gärna mer, den köptes i det skicket så kan mycket väl vara så nått saknas. Har kollat lite närmare och jämfört med andra och ser onekligen ut som det saknas en tapp där, vad innebär det för ev. reparation?
Kass kamera och kasst ljus...Svårt å se på bilden om den saknas. Syns ju bättre från sidan om det ev sticker upp en liten tapp. Om den är av behöver sekundhjulet bytas. Inget krångel men mycket av klockan behöver isär för att göra detta.
Jo, ser ut o va av tyvärr…Kass kamera och kasst ljus...
Då lägger vi tillbaka den på hyllan, finns annat skoj som går före...Jo, ser ut o va av tyvärr…
Har nog båda hemma. Men man får räkna med en helservice när man plockar isär löpverket.Då lägger vi tillbaka den på hyllan, finns annat skoj som går före...
Men är det någon som sitter på korrekt sekundhjul och sekundvisare får dom gärna höra av sig, lagas ska den ju...