rogart-63
Pandion
Nån som har några stora fickurs balans hjul. . Säkert ett sånt häri 12 mm hade Landeron men den vara bara 11,5 . Köpte på Cousinsuk . Men vet inte hur små fickur dom kör där. Sannlöst .inget hjul över 10 mm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser att du redan fått svar på din fråga, så lycka till med ditt mekHm förklara gärna mer, den köptes i det skicket så kan mycket väl vara så nått saknas. Har kollat lite närmare och jämfört med andra och ser onekligen ut som det saknas en tapp där, vad innebär det för ev. reparation?
Kan tyvärr inte hjälpa dig med visaren, men jag har haft några gröna DS-2 or och sekundvisaren har alltid vart orange på dessa.Söker röd sekund visare om någon har en till övers eller hel ds2a med röd visare billigt gör inget om verk är skit
Ah stort tack! Jag måste vara färgblindKan tyvärr inte hjälpa dig med visaren, men jag har haft några gröna DS-2 or och sekundvisaren har alltid vart orange på dessa.
Det tror jag ska finnas . Båda två . Skicka ett PM .Nån som kan undvara ett par dialdots eller en tavelfot på ca 0,73 mm. Vet inte vilket av dessa som funkar bäst..
Letar fortfarande!Skulle behöva ett par matchande visare till denna Tissot Antimagnetique (kaliber 27-3, 1.40 x 0.65 / 0.18mm).
Någon där ute som sitter på några fina?
Bild på uret:
Är detta det du kallar dust proof? Med en fjädrande packning som ligger emot boetten? Har några sådana isåfall. Tror dock att de är aningen mindre än 5 mm. Övriga mått kan jag kolla om vi pratar samma typ av krona.Letar krona till vintage Certina! Min svärfars så lite extra kul och fixa med!
Skall vara ”dust proof” guldfärgad med storlek omkring:
ytter diameter 5mm
Djup 1,5mm
Total djup med Tuben 2,5mm
Tubens diameter 1,5mm
Storlek för axeln 10
Ja är sådan! Du får gärna kolla, tackar!Är detta det du kallar dust proof? Med en fjädrande packning som ligger emot boetten? Har några sådana isåfall. Tror dock att de är aningen mindre än 5 mm. Övriga mått kan jag kolla om vi pratar samma typ av krona.
Luskat lite i denna djungel och inser att det är svårt att finna ngn övergripande standard.När vi ändå är inne på plexitemat, finns det någon bra guide för vad olika typ av plexi heter? Finns det någon guide för vilka typer man använder till vilka klockor? ACT och AGT är jag med på, men det finns ju en massa andra egenskaper.
Ett exempel, har en gammal drott med torrsprickor med väldigt låg profil och svag kupning. Nästan platt. Lite fickur.
Jämför med denna Arsenal som har mer ’standard’
Vad heter Drottplexit och är det korrekt för modellen? (Jag gillar det)
Tack!
Bump!Söker delar till ett Tissot 27B-621 verk. Drive wheel och hjulet under, vad är det third eller något i den stilen.. har du delen fattar du Om någon sitter på delar vore det dunder!
Ha en go dag alla!!
Vet du, eller nån annan om det är samma del i alla Certina 25-6xx verk? Detta kommer från ett 25-661.Hej, nån som har ett sekundhjul till Certina 25-651?
mvh PetriS
PMVet du, eller nån annan om det är samma del i alla Certina 25-6xx verk? Detta kommer från ett 25-661.
Datumverken har längre om jag minns rätt..Vet du, eller nån annan om det är samma del i alla Certina 25-6xx verk? Detta kommer från ett 25-661.
Ja det verkar stämma. Jämförde med ett från 25-66 och den var aningen kortare.Datumverken har längre om jag minns rätt..
Är det någon som har ett helt urverk eller en balans till Tissot Antimagnetique tank urverk?
Wow, grymt! Återkommer.Jeg har noe greier liggende..... Har du noe bilder, mått eller kaliber referanse?