Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hitta någon som byter bara balansaxeln åt dig. Lite onödigt att slakta ett fungerande verk eller komplett balans bara för att axeln är av. En balansaxel kostar runt en hundralapp..
Jag fick till mig att det var kört från den urmakare jag lämnat klockan till. Kan du lösa det eller vet ngn som löser, då är jag all ears .Hitta någon som byter bara balansaxeln åt dig. Lite onödigt att slakta ett fungerande verk eller komplett balans bara för att axeln är av. En balansaxel kostar runt en hundralapp..
Never mind... Det var bara en massa skit i vägen! Lite försiktigt gnuggande med en tandpetare så löste det sig...
Vann denna på auktion nyligen och upptäckte direkt att säljaren glömt nämna att kronan inte gick att skruva in längre (såg ut att funka på bilderna i auktionen dock). Frågan är alltså var man kan hitta delar och någon som kan fixa korrekt funktion på denna krona?
Och jag citerar mig själv en andra gång...Never mind... Det var bara en massa skit i vägen! Lite försiktigt gnuggande med en tandpetare så löste det sig...
Har ett 782-verk, vet ej om delar är kompatibla? Det kanske någon här kan svara på!Gokväll, jag behöver ett minuthjul till Tissot 784.1.
Någon ?
mvh PetriS
Jo det är dom nog, kan vara att det finns med olika höjder! Om man har flat vs. kupad tavla skiljer det tex.Har ett 782-verk, vet ej om delar är kompatibla? Det kanske någon här kan svara på!
Får kika på detta!Jo det är dom nog, kan vara att det finns med olika höjder! Om man har flat vs. kupad tavla skiljer det tex.
PM skickat.Har ett 782-verk, vet ej om delar är kompatibla? Det kanske någon här kan svara på!
1. Finns service tavlor för just 321 verk. Då måste du få kontakt med någon som har avtal med omega alt. köpa på andrahandsmarknaden som tex ebay. 321 och 861 har olika tjocka fästpunkter. Har för mig att 861 och senare har samma fästen. Sen kan man såklart köpa sig en i andrahand som är korrekt för referensen du försöker skaffa tavlan till.Prövar även här iom att detta är vintage-relaterat.
1. Var man kan köpa nya tavlor som passar till cal. 321 (olika fästpunkter med 861-tavlorna)? Helst med applied logo.
2. Om man kan använda 861 case till 321 verk? Funkar 145.022 eller måste man ha 145.012/145.0012?
3. Om display case back till 1863 funkar direkt på boett till 861/1861?
Tack på förhand
1. Då var det som jag trodde, sett servicetavlor flyta omkring på diverse olika cite:er. Också sett att fästpunkterna är olika.1. Finns service tavlor för just 321 verk. Då måste du få kontakt med någon som har avtal med omega alt. köpa på andrahandsmarknaden som tex ebay. 321 och 861 har olika tjocka fästpunkter. Har för mig att 861 och senare har samma fästen. Sen kan man såklart köpa sig en i andrahand som är korrekt för referensen du försöker skaffa tavlan till.
2. Har inte hört att det inte skulle passa med vilken som. Dock är de olika i sin externa form.
3. Här finns tex custom skapade varianter som passar: http://www.customwatchconcepts.com/index.php?cPath=2. Bild nedan.
Jag har denna som satt ovanpå en Landeron 51.Någon som sitter på en bra tavla till Landeron tvåknapparsverk?
Söker nytt glas till en Citizen 62-8573. Vet inte referensnr på glaset. Hur får man reda på det?
Söker nytt glas till en Citizen 62-8573. Vet inte referensnr på glaset. Hur får man reda på det?
Stort tack!