• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Söker en boett eller klocka enligt bild men med hel bajonettfattning. Gärna även med batterilock men jag har ett halvdant i värsta fall. Ser ut som en Swatch men har batterilocket på annan plats och vad jag tror är ett Miyotaverk invändigt. Jag bryr mig inte om vilket reklamtryck eller postordermärke det nu kan vara på tavlan. Har både delar och pengar att byta med.
3B637C63-12B8-4155-AC41-4ECABC0A9717.jpeg

Skulle gärna vilja ha två guldfärgade krono-pushers till denna klocka! Sitter ett 7730 i den, om det nu har någon betydelse (tveksamt).
!IMG20220308093053.jpg
!IMG20220308093040.jpg

!IMG20220308093032.jpg

Jag behöver plexi som passar på pr165 dykaren! Har måtten men hittar inte glaset pga har aldrig behövt leta glas.. någon som har koll/glas?

Någon som sitter inne på ett vintage Tissot-spänne i stål (14 mm i innermått) eller vet var man kan få tag på detta? Slänger med en bild för referens, men andra typer går också bra så länge spännet är någorlunda nätt utformat och passar klockan.

IMG_8342.jpg
IMG_8343.jpg
IMG_8347.jpg
tissot-vintage-s-50f4be965b73c.jpeg

Någon som sitter inne på ett vintage Tissot-spänne i stål (14 mm i innermått) eller vet var man kan få tag på detta? Slänger med en bild för referens, men andra typer går också bra så länge spännet är någorlunda nätt utformat och passar klockan.

IMG_8342.jpg
IMG_8343.jpg
IMG_8347.jpg
tissot-vintage-s-50f4be965b73c.jpeg
Tror jag har några olika Tissotspännen bl.a. det du postade. Skicka pm vid intresse.

En ren chansning! Hittade en Movado Curviplan i stål (den större på c:a 20x40mm) med en tavla bortom räddning, bruten bom, saknad krona och fel glas. Verket (510) verkar dock vara helt OK). Blånade visare i bra skick finnes + Glas, bom och krona tror jag att jag är på gång med en lösning, men efterlyser tavla 🔎. Någon som har eller vet vart man kan vända sig? Tacksam för hjälp. 🙏

Foto 03.04.22 16 38 51.jpg

Fellas. Hilfe, behöver en klöverkrona i stål till min Omega cal 344. Nån som har🙏
Jag söker också en om det finns någon kran på forumet, har fått tips om denna annons på ebay: https://www.ebay.de/itm/203460081946
Dock ska det vara nya service kronor och ej original flat foot kronan som visas på bilderna, så lite oklart i annonsen men du ska iaf få en ny service krona om du köper där.

Jag söker också en om det finns någon kran på forumet, har fått tips om denna annons på ebay: https://www.ebay.de/itm/203460081946
Dock ska det vara nya service kronor och ej original flat foot kronan som visas på bilderna, så lite oklart i annonsen men du ska iaf få en ny service krona om du köper där.
Tack för tips! Ett gott alternativ. Fick just nys på en LOT på tratten som jag nöp. Kassa bilder men tyckte mig se minst en klöverkrona, håller tummarna 🤞🏻

Tillbaka
Topp