• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

mayer

Breitling
Söker en ändlänk till en datejust ref 6917 från 1978 (har ej papper men serienummer hintar om det). Någon gång under dess livstid har en ändlänk bytts ut mot något som ser katastrofalt ut och jag skulle gärna vilja få ordning på detta.

Länken är en 6251D. Jag har försökt efterforska kring detta för att hitta rätt ändlänk men blir inte riktigt klok. Om jag förstår det rätt så finns det tidiga och sena varianter av denna länk, och min skall vara en tidig variant. Den ändlänk som finns att köpa ny passar inte enligt urmakare som försökt. Exakt varför är oklart för mig.

På den andra ändlänken står siffrorna "89" vilket borde ge någon hint kanske?

Bifogar bilder.

Stoooort tack på förhand :)😍

IMG_0820.jpg

IMG_0822.jpg
 
Halloj! Snubblade över en ljuvlig Eterna som jag vill få ordning på. Den saknar tyvärr baklock och en del på balansbryggan, vad jag har kunnat google mig fram till är det ett Eterna 520S verk i den, som verkar vara intakt i övrigt. Så eftersöker alltså antingen hel balans eller endast den saknade delen (se bild). Eftersöker även baklock, dock är jag lite osäker på hur detta ska se ut, har hittat vad jag tror är rätt (se referensbild) men lite hjälp uppskattas även där. Uret mäter 31.75mm och boettöppningen bak (vid gängorna) mäter 27.57mm.

Tacksam för hjälp och guidning. Ha en superdag!

IMG_9789.jpg
IMG_9784.jpg

6.jpg
 
Senast ändrad:

Kupad Hand

Panerai
På’t igen! Söker ett high dome plexi med kromring, storlek 31,5 mm. Om någon har till övers skulle detta uppskattas mycket!
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Om du ger mig samtliga mått(kronans diameter, axelns gängdiameter, mätt rakt över gängan, brukar vara 0,9, 1,0 eller likande, samt halsens diameter) så kan jag kolla åt dig.
Tack! Är på resande fot i några veckor framöver så har inte tillgång till klockan för tillfället, jag hör av mig när jag tagit måtten
 

rogart-63

Patek
Söker ett par bandstift till aqualand 24 mm med tjockare ändar . är det nån som har två styckern ,Verkmästana hade med dom var bara 1mm vilket inte blev bra .
 

Hans64

Breitling
Jag söker ett balanshjul till ett Lemania 3000. Det behöver bara vara själva hjulet med sin axel. Resten har jag. En hel balans med brygga kan också vara intressant vid rätt pris.
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Hej råkade landa en sliten Certina Revelation som just nu ligger i posten. Någon som sitter på ett nytt plexi eller vet om den delar plexi med någon annan Certina modell?

Tack - Magnus
 

Scooter

Omega
Hej, söker en lite
95241A3E-C367-406A-B719-5F6D5E84D02B.jpeg
roligare boett till denna Certina Argonaut, stål eller bättre lossasguld.
Tack på förhand/ Janne
 

rogart-63

Patek
Söker ett FHF 25 i okej skick . Får inte till det riktigt med delrna jag har . Främst gånghjul och balans . Så kanske jag kan få ihop nåt fungerande.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Hej, är det någon som vet var jag kan beställa ett optimalt passande glas till en Certina Argonaut 280 med ref 5801.280?
 
Topp