Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan det vara en sådan tro.. 5,44Söker krona till denna DS med manuellt uppdrag. Ca 5,5 mm i diameter. Andra DS-kronor är också av intresse.
Yes!Kan det vara en sådan tro.. 5,44
Jag kan nog undvara ett sådant om du inte hittat.Är på jakt efter ett hjul som ändrar datum på ett certina 25-561 verk.
Det lilla hjulet på bilden som påverkar datumskivan saknar en liten fjäder.
Är det någon som har ett komplett sådant hjul eller ett donatorverk certina 25-561
Det vore toppen. Har inte hittat hjulet någonstans ännu och det går inte att få tag på som reservdel längre.Jag kan nog undvara ett sådant om du inte hittat.
Kan det vara så att du menar 25-651? Jag tror inte det fanns något urverk som hette 25-561. Om så är fallet så är det ett likadant hjul på 25-661 om du behöver leta vidare.Är på jakt efter ett hjul som ändrar datum på ett certina 25-561 verk.
Det lilla hjulet på bilden som påverkar datumskivan saknar en liten fjäder.
Är det någon som har ett komplett sådant hjul eller ett donatorverk certina 25-561
Update! Gaffel fanns visst i gömmorna (tur man inte slänger något!) så har någon bom till ETA 2452 och kanske även lågt plexi på 30 mm?Morrn! Söker pallet fork och bom till ett ETA 2452. Någon som har till övers?
Kan finnas. Kan kollaUpdate! Gaffel fanns visst i gömmorna (tur man inte slänger något!) så har någon bom till ETA 2452 och kanske även lågt plexi på 30 mm?
Hann ordna redan på annat håll, men stort tack ändå!!!Kan finnas. Kan kolla
Självklart har du rätt det ska vara 25-651. Vände på siffrorna Har fått tag på en del via en vänlig KS medlem.Kan det vara så att du menar 25-651? Jag tror inte det fanns något urverk som hette 25-561. Om så är fallet så är det ett likadant hjul på 25-661 om du behöver leta vidare.
Hej,Om någon skulle kunna hjälpa mig med en fjäder alt. komplett fjäderhus till en Piaget 40p hade jag varit oerhört tacksam. Kan man dessutom serva verket betalar jag gärna för hela kalaset.
Finns olika spännen till Seiko. Kanske kan du hitta en som är längre. Galet svårt att hitta länkbitar till Seiko . Finns så många olika. Kanske lättare att hitta en ny länk.Hjälp sökes. På min födelsedag fick jag denna coola Seiko A939-5000 av en vän som köpt den 1982, det vill säga mitt födelseår, i 40-årspresent. Med nytt batteri fu kar alla funktioner galant, MEN länken är anpassad efter vännens, vid tidpunkten 12-åriga nävar. Jag skulle behöva helst någon länkbit, i andra hand en liknande gammal länk (luggbredd 17-18 mm) eller i tredje hand en ny passande länk.
Edit: justeringslänkarna får jag till 15 mm breda. Länksektionen i mitten är 8 mm. Själva länken verkar heta C253.
Alla råd mottages tacksamt!
Mvh
E
Den här högen kanske kan va värt att kolla på:Hjälp sökes. På min födelsedag fick jag denna coola Seiko A939-5000 av en vän som köpt den 1982, det vill säga mitt födelseår, i 40-årspresent. Med nytt batteri fu kar alla funktioner galant, MEN länken är anpassad efter vännens, vid tidpunkten 12-åriga nävar. Jag skulle behöva helst någon länkbit, i andra hand en liknande gammal länk (luggbredd 17-18 mm) eller i tredje hand en ny passande länk.
Edit: justeringslänkarna får jag till 15 mm breda. Länksektionen i mitten är 8 mm. Själva länken verkar heta C253.
Alla råd mottages tacksamt!
Mvh
E