• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Hej, är det någon som vet var jag kan beställa ett optimalt passande glas till en Certina Argonaut 280 med ref 5801.280?
Detta ATCH296 passar bra till Argonaut 280
Sen om det är lönt att köpa ett glas från England är en annan fråga.. men har man all tid i världen så finns det iallafall ett billigt fraktalternativ på ca 2 pund.

Har du hittat delar? Om inte så kollar jag vad som kan finnas!
Hittade lite delar i min skrotlåda . Men får ändå inte ihop det riktigt . Verkar fiinas nånga olika varianter. Både med och utan gånghjul med ändsten. Har du nåt liggande vore det kanon . Konstiga är at jag hitta ett FHF 28 verk . Det är väldigt likt med knappt inget passar . Balans är inte samma torts att den passar o.s.v

När ni ändå kikar i FHF lådorna, om någon har en balans till ett 26-verk så söker jag! Brygga behövs inte, men komplett balans. Tack o bock🙏

Hittade lite delar i min skrotlåda . Men får ändå inte ihop det riktigt . Verkar fiinas nånga olika varianter. Både med och utan gånghjul med ändsten. Har du nåt liggande vore det kanon . Konstiga är at jag hitta ett FHF 28 verk . Det är väldigt likt med knappt inget passar . Balans är inte samma torts att den passar o.s.v
Tyvärr hittade jag inget!

Hej! Jag söker en skruv med skuldra.
Skalle ca 1,5mm diam,skuldra 1mm diam, gänga 0,7.
Totallängd ca 2mm.
Till Certina 28-451 datumväxlarhjulet.
A4FFF447-DFD7-4DBE-B80A-3EF18CCACAB3.jpeg

Tjena. Söker balansspiral till Omega 265, eventuellt komplett balans. (funkar med cal. 266, 267, 283, 284)

Ett lite ovanligare frågetecken är boettringen och krona till en WYLER Incaflex StarFighter.

Bilagor

• tempImagePzU8R1.png
    tempImagePzU8R1.png
    4.7 MB · Visningar: 9
Köpte denna City på Tradera, fick dock reda på efter auktionslut att minutvisaren var av. Köpte endå i hopp om att den skulle kunna lagas eller att man skulle kunna hitta en ersättare. Tyvärr gick visaren inte att rädda, jag söker därför en ersättare. Nån som har liggande eller har tips var man kan hitta, helst original såklart men även byta alla 3 är ett alternativ om man hittar nått som passar stilmässigt. Verket är ett AS 1883.
IMG_20220619_141154_01.jpg

Så här ska dom se ut, saknar alltså minutvisaren.
20220619_083551-01.jpeg

Lånad bild från @Staafen hoppas det är ok.

Tankar, idéer och tips välkomnas, skulle gärna vilja få ihop denna...

Gomorrn! Igång igen och söker nu delar till ett AS 1320 verk. Framförallt automatdelarna. Kärt barn verkar ha många namn, verkar som detta även delar delar med AS 1422 o 1607 också. Är även samma som Certina 21-014. Hojta gärna till om någon har delar eller helt reservdelsverk. Ha det gott!

12DA5765-FA9F-4705-ABA1-43312F160DB2.jpeg

Tips att hitta en liten visare till minut räknaren? Venus 178 ell 152 sitter i. Tacksam för ledtråd (ebay får jag bom trots att allt annat verkar finnas där)

Är det någon som sitter på en komplett balans till en FEF 350? (Peseux 350).

Alternativt ett helt urverk man kan få köpa?

Bilagor

• Screenshot_20220701-002028_Facebook.jpg
    Screenshot_20220701-002028_Facebook.jpg
    205.9 KB · Visningar: 4
Köpt klocka med eta 955.411 som inte mår så bra. Går knappt och går inte att ställa. Tror kretsen är ok så om någon har ett skrotverk får ni gärna säga till.

Tillbaka
Topp