• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

Möjligt vi diskuterar olika saker. Min kommentar byggde på att någon drog slutsatsen att om man frakten är inkluderad i prissättningen så är man ansvarig. Vilket jag tror vi är överens om inte spelar någon roll här.
Kanske. Värde är för övrigt som redan konstaterats här i princip värdelöst för varor med ett värde överstigande 50 000 kr, om man inte lyckas hitta någon lustig värderare som vill undervärdera klockan till exakt 50 000 kr. Kort sagt inte helt lämpligt för dyra klockor, eftersom det då fraktas helt oförsäkrat, om man inte kan krångla fram försäkring från tredje part.

[
Kanske. Värde är för övrigt som redan konstaterats här i princip värdelöst för varor med ett värde överstigande 50 000 kr, om man inte lyckas hitta någon lustig värderare som vill undervärdera klockan till exakt 50 000 kr. Kort sagt inte helt lämpligt för dyra klockor, eftersom det då fraktas helt oförsäkrat, om man inte kan krångla fram försäkring från tredje part.
Jag tror att många helt enkelt blundar för riskerna då det sällan händer något med värdeförsändelserna. Eller så har man helt enkelt 0 koll på villkoren.
Klart är att det kommer en dag då någon eller några blir av med sina värdeförsändelser och står utan ersättning pga för högt värde.

Jag har själv skickat och mottagit klockor över 50K med värdefrakt och jag har varit väl medveten om konsekvensen men kört ändå.
Det är nervigt och ganska dumdristigt men det är lätt att svepas med - alla gör det ju.. typ.

Möjligt vi diskuterar olika saker. Min kommentar byggde på att någon drog slutsatsen att om man frakten är inkluderad i prissättningen så är man ansvarig. Vilket jag tror vi är överens om inte spelar någon roll här.
Jag antar att du syftar på mig då du inkluderade mitt citat i ett tidigare inlägg men jag vill bara förtydliga att det inte var min egen åsikt i ansvarsfrågan utan en spekulation kring fenomenet och en hänvisning till att det tidigare har förklarats i tråden att en del vill att köparen står för frakten då de anser att denna då även står för risken. Jag håller inte med om det och ville bara flika in det så ingen tror att jag tillhör denna kategori. 😉

Det kan ju inte vara den här annonsen ni syftar på iallafall.

Det kan ju inte vara den här annonsen ni syftar på iallafall.
Inte endast, gick en jargong runt en militärklocka i 20kkr-klassen för ett tag sen med exakt samma problem.

Inte endast, gick en jargong runt en militärklocka i 20kkr-klassen för ett tag sen med exakt samma problem.
Ibland känns det som om säljare desperat slänger ihop en annons vid 23-snåret och passar på att ta tre bilder utan blixt med sin iPhone 5s. Detta tillsammans med ett alldeles för högt pris, för att dra tillbaka annonsen någon vecka senare.

Ibland känns det som om säljare desperat slänger ihop en annons vid 23-snåret och passar på att ta tre bilder utan blixt med sin iPhone 5s. Detta tillsammans med ett alldeles för högt pris, för att dra tillbaka annonsen någon vecka senare.
Så går det när man får för sig att ”sälja sin keeper” 😂

Kanske trådens mest blodtryckshöjande exempel? En så kallad double whammy. 😂

Screenshot_20220718-130638_Firefox.jpg

Samma här faktiskt , click bait.
He he, har fått på pälsen från admin ett par ggr kring klick bait (fast var och varannan innehåller detta idag 🤔, såsom stora bokstäver PB el skriva ut hela modellnamnet / klargöra att det är just tex titan modellen som avses, vilket jag tycker personligen är mer informativt, bra info rather than klick bait…), eller ?

He he, har fått på pälsen från admin ett par ggr kring klick bait (fast var och varannan innehåller detta idag 🤔, såsom stora bokstäver PB el skriva ut hela modellnamnet / klargöra att det är just tex titan modellen som avses, vilket jag tycker personligen är mer informativt, bra info rather than klick bait…), eller ?

Click bait är när något är otydligt eller vilseledande (motsatsen till informativt) men ändå innehåller nyckelord som fångar intresse.

Jag kan störa mig på när det står ”kommer fullset” vilket det gör i väldigt många annonser.

”Kommer fullset” är inte på någon sätt korrekt svenska.

”Fullset” är inte ens ett svenskt ord.

Senast ändrad:
Jag kan störa mig på när det står ”kommer fullset” vilket det gör i väldigt många annonser.

”Kommer fullset” är inte på någon sätt korrekt svenska.

”Fullset” är inte ens ett svenskt ord.
"Fullset"
"fullset"

Du verkar använda ordet förvånansvärt ofta för någon som anser att det inte är korrekt svenska och inte bör användas i annonser. Så vitt jag vet förekommer ordet "hairlines" inte heller i det svenska språket. 😉

Tillbaka
Topp