• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

Jag skriver alltid ”enligt ök” som returpolicy och har inte uppfattat det som nån ”red flag”.. men när du påpekar det så skall jag överväga en annan formulering nästa gång jag säljer något.
Typ ”om skicket inte motsvarar annonsen”.
Det skulle nästan vara tvång tycker jag.
Enligt ÖK i sig är väl OK 🙂. Reagerar mer på helheten att man pumpat upp priset, inte visar några färska bilder på klockan och sedan inte har en klar retur policy. Även om det inte är den dyraste av klockor så att dra över 60k med en oklar retur policy och utan tydliga bilder känns rätt oseriöst. Sedan är säkert säljaren öppen för att komplettera med bilder om man ber snällt.

Denna då:

Man gör en grej av att man har suktat efter en viss klocka i evigheter. Lyckas köpa den billigare genom att "hänga" på låset till KRONS rean.

Man är sjukt nöjd!

Två månader senare, ute på Köp & Sälj... Och till en början 15k mer än vad man gav för den 😅

Man har även editerat inlägget om priset, i hopp om att ingen ska veta 🙃
Det där med att någon är sjukt nöjd och sedan inom kort lägger upp den på sälj är inte något ovanligt på KS. Kan finnas flera skäl till det.
Men i det här fallet, ja då blev det inget bra alls! Ta bort sitt eget inlägg blir ju bara negativt då han öht inte kan mörka saken, speciellt då jag citerade hans nu raderade inlägg.

Men sälja den med lite vinst tycker jag faktiskt är fullt rimligt. Hade han bara varit mindre åpen/mer realistisk i utgångspriset samt låtit sina inlägg vara kvar. Men värre var den som köpte samma modell i helguld och begär närmare 70K mer än han gav, det här på Blocket dock.

Det där med att någon är sjukt nöjd och sedan inom kort lägger upp den på sälj är inte något ovanligt på KS. Kan finnas flera skäl till det.
Men i det här fallet, ja då blev det inget bra alls! Ta bort sitt eget inlägg blir ju bara negativt då han öht inte kan mörka saken, speciellt då jag citerade hans nu raderade inlägg.

Men sälja den med lite vinst tycker jag faktiskt är fullt rimligt. Hade han bara varit mindre åpen/mer realistisk i utgångspriset samt låtit sina inlägg vara kvar. Men värre var den som köpte samma modell i helguld och begär närmare 70K mer än han gav, det här på Blocket dock.
Har egentligen inget emot att någon vill tjäna pengar. Reagerade mest på hela storyn. Känns som ett stort antiklimax 😅

Nu när Moonswatch bilen åkt runt i stan så förstår man hur illa det står till med inflation och höga elräkningar. Att lägga ut sin nyinköpta moonswatch för typ 500-1200 över list? Är det verkligen så illa i hushållen att man tycker sig göra en "bra deal" för 1200?🤷🏻‍♂️
Om man nu verkligen vill tjäna pengar, var ärlig och dra ut den för 10k på Tradera eller C24 istället. Ännu är inte den sista idiot en född så det går nog att få napp 😉

Nu när Moonswatch bilen åkt runt i stan så förstår man hur illa det står till med inflation och höga elräkningar. Att lägga ut sin nyinköpta moonswatch för typ 500-1200 över list? Är det verkligen så illa i hushållen att man tycker sig göra en "bra deal" för 1200?🤷🏻‍♂️
Om man nu verkligen vill tjäna pengar, var ärlig och dra ut den för 10k på Tradera eller C24 istället. Ännu är inte den sista idiot en född så det går nog att få napp 😉
Har du legat i koma de senaste fem åren och vaknat nyss? Det skulle i så fall förklara hur du missat att det numera tillhör de mest grundläggande mänskliga rättigheterna att få köpa en klocka för listpris och sedan sälja den för minst 25 % mer.

Har du legat i koma de senaste fem åren och vaknat nyss? Det skulle i så fall förklara hur du missat att det numera tillhör de mest grundläggande mänskliga rättigheterna att få köpa en klocka för listpris och sedan sälja den för minst 25 % mer.
Fast nu är det väl nya tider igen? Pengar till lyxkonsumtion går till räntor och el-räkningar nuförtiden.

Skum annons ute just nu där säljaren gärna tar kontanter. Vi snackar om en klocka för över hundra tusen.

Cash is king vettu.

Förstår att vissa vill ha cash, majoriteten inte. Min farbror tog direkt ut hela sin pension dagen han fyllde 65. Idiotiskt? Mjo, kanske. Gör det honom skum? Mjo, kanske.

Vore väl mer underligt om man var rädd för att ta emot landets valuta kontant?
Sedan är väl 100K SEK inte direkt någon större summa.
Knappt 9000EUR eller 10000USD

Nej, inte med utvecklingen i Sverige.

Att vilja ha 100K kontant för en klocka är 100% skumt i min bok. Sen att påstå att 100K inte är nån större summa är ju bara trams. Visst, allt är relativt, men för 99% av befolkningen är 100K definitivt en större summa pengar.

Att vilja ha 100K kontant för en klocka är 100% skumt i min bok. Sen att påstå att 100K inte är nån större summa är ju bara trams. Visst, allt är relativt, men för 99% av befolkningen är 100K definitivt en större summa pengar.
Det är definitivt en större summa pengar, oavsett om det är priset på en klocka, beg. bil eller en tipsvinst.

E66D4399-A5FA-492A-ABE7-C7E6CC5506DB.jpeg

Att ta de utbytta delarna man får av urmakaren i en liten påse i samband med service och lägga ut dem på K&S för något absurt pris hoppas jag inte blir en trend. Fattar att det finns en marknad för äldre delar även om de inte är i perfekt skick men ett repat modernt TAG-glas?? Kostar ens ett sprillans nytt 1500 kr?

Ja du får naturligtvis tycka precis som du vill,det har jag inga problem med.
Och självklart har jag samma rättigheter som dig.
Det håller du väl med om?

Efter att ha kikat på Köp & Sälj de senaste veckorna:

Bara jag som reagerar på att Klocksnackare är väldigt dåliga på att ta hand om sina händer?

Torr hud, långa och smutsiga naglar...

Jojo, klockor > Allt annat

Men kom igen. Lite handkräm kan man väl ändå lyxa till det med 😅

Efter att ha kikat på Köp & Sälj de senaste veckorna:

Bara jag som reagerar på att Klocksnackare är väldigt dåliga på att ta hand om sina händer?

Torr hud, långa och smutsiga naglar...

Jojo, klockor > Allt annat

Men kom igen. Lite handkräm kan man väl ändå lyxa till det med 😅
Visst, så stor turnoff😣

Tillbaka
Topp