• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jag personligen stör mig inte så fasligt mycket på stav- och syftningsfel; det skrivna språket är inte skitenkelt alla gånger och vi har alla de förutsättningar vi har.

Men jag kan mellan varven uppleva det lite jobbigt att läsa inlägg skrivna med ett överdrivet högtravande språk, som man därtill ganska ofta inte riktigt bottnar i.

Håller helt med dig. Så länge man förstår vad som menas är det långt ifrån hela världen.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Fortfarande svårt ibland att låta exempelvis begärt pris stå kvar när nåt blivit sålt ser jag.
Störigt då jag själv ibland tycker det är intressant att se vad som begärts för det som blivit sålt.
Det står klart och tydligt allt sånt ska lämnas kvar.
 

RobVintage

Panerai

Fanns att köpa över disk i tisdags hos ad här i Stockholm om nu någon skulle ha slagit i huvudet och ens tänkt tanken på att betala premium för en tt.
 

par

Patek
2-Faktor

Fanns att köpa över disk i tisdags hos ad här i Stockholm om nu någon skulle ha slagit i huvudet och ens tänkt tanken på att betala premium för en tt.
Vart?
 

KenKun

Patek
2-Faktor

Fanns att köpa över disk i tisdags hos ad här i Stockholm om nu någon skulle ha slagit i huvudet och ens tänkt tanken på att betala premium för en tt.
En annan användare fick plocka en efter två veckor... 🙃🙃🙃

Edit. Ser nu att det är samma användare 😅
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Varför, om det finns imperfektioner på nästan nya klockor, låter man bli att visa dem på bild i annonser och istället skriver att bilder kan visas upp på defekterna om så särskilt önskas?

Är det nåt man vill veta om man köper en (nästan) ny klocka så är det väl hur det som inte är så bra ser ut. Hur det ser ut i nyskick vet man redan i regel eller går att googla.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Varför, om det finns imperfektioner på nästan nya klockor, låter man bli att visa dem på bild i annonser och istället skriver att bilder kan visas upp på defekterna om så särskilt önskas?

Är det nåt man vill veta om man köper en (nästan) ny klocka så är det väl hur det som inte är så bra ser ut. Hur det ser ut i nyskick vet man redan i regel eller går att googla.
Instämmer 100%. Så fort man får känslan av att nån försöker skönmåla så tappar man sugen också, inte tvärtom.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Jag kan ha helt fel men tycker den tavlan ser heltokig ut - i synnerhet texten på tavlan. https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ll-16570.186007/

Kanske är fotot som spökar men tycker klockan i övrigt ser skarp ut? @Guillbert

1707765721575.png


jämförelsebild:
1707765992526.png
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kan ha helt fel men tycker den tavlan ser heltokig ut - i synnerhet texten på tavlan. https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ll-16570.186007/

Kanske är fotot som spökar men tycker klockan i övrigt ser skarp ut? @Guillbert

1707765721575.png


jämförelsebild:
1707765992526.png
Iphone-effekten.

Fel tråd också.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Tycker alltid det är lite märkligt att folk inte tar fler och bättre bilder på sina klockor de vill sälja. Personligen uppskattar jag verkligen lite bra bilder från olika vinklar, och det gör mig betydligt mer köpsugen. Vill gärna se klockan ut lite olika vinklar, gärna se länk och clasp, och gärna se klockan i skapligt ljus också. En väldigt enkel åtgärd som säljare kan man tycka, som iallafall jag tror kan locka fler spontana köpare. Visst kan man alltid be om fler bilder, men det är iallafall för mig ett extra steg som kan dämpa impulsiviteten vid spontana infall att köpa klockor 😁
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Tycker alltid det är lite märkligt att folk inte tar fler och bättre bilder på sina klockor de vill sälja. Personligen uppskattar jag verkligen lite bra bilder från olika vinklar, och det gör mig betydligt mer köpsugen. Vill gärna se klockan ut lite olika vinklar, gärna se länk och clasp, och gärna se klockan i skapligt ljus också. En väldigt enkel åtgärd som säljare kan man tycka, som iallafall jag tror kan locka fler spontana köpare. Visst kan man alltid be om fler bilder, men det är iallafall för mig ett extra steg som kan dämpa impulsiviteten vid spontana infall att köpa klockor 😁
- Håller med, tycker tex det är märkligt när man tar ett antal bilder ur i stort sett samma vinkel (framifrån) och inget annat.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
- Håller med, tycker tex det är märkligt när man tar ett antal bilder ur i stort sett samma vinkel (framifrån) och inget annat.
Jo, mkt märkligt. Uppenbarligen resonerar folk olika, men jag är alltid väldigt noga med att ta skapliga bilder när jag lägger ut en annons och tror absolut det lockar fler spontana köpare.
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Tycker alltid det är lite märkligt att folk inte tar fler och bättre bilder på sina klockor de vill sälja. Personligen uppskattar jag verkligen lite bra bilder från olika vinklar, och det gör mig betydligt mer köpsugen. Vill gärna se klockan ut lite olika vinklar, gärna se länk och clasp, och gärna se klockan i skapligt ljus också. En väldigt enkel åtgärd som säljare kan man tycka, som iallafall jag tror kan locka fler spontana köpare. Visst kan man alltid be om fler bilder, men det är iallafall för mig ett extra steg som kan dämpa impulsiviteten vid spontana infall att köpa klockor 😁
Älskar denna:

- Finns repor på clasp

Visar ingen bild på clasp 🙃
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Nu är det kanske jag som är okunnig men ska inte "II" i "EXPLORER II" ligga längre till höger på tavlan?

E.g.
1709559383232.png


Eller varierar det från år till år? Ser ut som om den är till vänster om D i "DATE" i annonsen.

1709559490472.png
Ja, den tavlan är skum! citerar
Tavla: Både svart och vit tavla medföljer. Original är den svarta och den vita sattes i vid service.
Är väl läge att redovisa var den vita tavlan kommer ifrån?

Den svarta medföljande tavlan verkar däremot helt korrekt för året 1995, SWISS T <25 (Tritium)
1709563371898.png
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Håller med om det. Har inte koll på dyrgriparna men mycket i prisklassen 0-20 tkr är typ 30% för dyrt skulle jag påstå…

Japp, skulle gärna sälja till 2021 års priser och köpa till 2024 års priser men så fungerar det inte.

Såg exempelvis att careofcarl har två 16610 ute för 89k, dom som finns ute på k/s är dyrare än så. Har dock inte kollat om skick/tillbehör motiverar prisskillnaden.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Japp, skulle gärna sälja till 2021 års priser och köpa till 2024 års priser men så fungerar det inte.

Såg exempelvis att careofcarl har två 16610 ute för 89k, dom som finns ute på k/s är dyrare än så. Har dock inte kollat om skick/tillbehör motiverar prisskillnaden.
Tror det är många som fastnat i drömmen om att man kan gå plus på denna hobby. Lycka till säger jag.
 

Endusima

Cartier
2-Faktor
Jag fick löst min annons ganska fort men å andra sidan hade jag skampris🥲

Ibland frestar det rejält på tålamodet. Hade en som frågade vilken färg det var på urtavlan? Jag har lagt ut bilder och refnr..
 
Topp