• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråd för reaktioner på företeelser i -outhängda- annonser på K&S

Så kan det vara men GG tråden finns i syfte att vi kan kolla ref. på ett smidigt sätt.

Jag är precis lika mån om att GG-tråden ska fungera väl som du.
I detta fallet så är texten nu ändrad men allt är inte i hamn än (pengar tillbaka till mig kvar) men klockan är på väg tillbaka och väntar i nuläget på att bli uthämtad av säljaren igen.
Balansfjädern var inte ok samt kronan tog inte alltid som den skulle vid uppdrag var urmakarens utlåtande.
Tyvärr så visar inte GG-trådarna rätt ändå pga att det nu ser trist ut även i min tråd trots att jag bara har köpt en defekt pjäs och sagt ifrån 🤔🤷.
Själv hoppas jag på ett smidigt slutförande under morgondagen.

Jag är precis lika mån om att GG-tråden ska fungera väl som du.
I detta fallet så är texten nu ändrad men allt är inte i hamn än (pengar tillbaka till mig kvar) men klockan är på väg tillbaka och väntar i nuläget på att bli uthämtad av säljaren igen.
Balansfjädern var inte ok samt kronan tog inte alltid som den skulle vid uppdrag var urmakarens utlåtande.
Tyvärr så visar inte GG-trådarna rätt ändå pga att det nu ser trist ut även i min tråd trots att jag bara har köpt en defekt pjäs och sagt ifrån 🤔🤷.
Själv hoppas jag på ett smidigt slutförande under morgondagen.
Har du fått ett negativt omdöme menar du?🤔

Ja all text gällande Goodguy är puts väck och det innan jag ändrade mitt omdöme om säljaren 🤷.
Man ska tydligen inte klaga om grejerna inte håller måttet 🤔.
I såna här specifika fall tycker jag personligen att någon admin bör kunna se över er pm historik och faktiskt radera det dåliga omdömet du har fått.

Nu är det ju faktiskt bara 2st personer som till 100% vet hur allt gått till men jag tvivlar inte på sanningshalten i det du skrivit hittills och även om vi kanske inte gjort affärer personligen tvivlar jag inte alls på att du är en good guy. Bra att du stod på dig

I såna här specifika fall tycker jag personligen att någon admin bör kunna se över er pm historik och faktiskt radera det dåliga omdömet du har fått.

Nu är det ju faktiskt bara 2st personer som till 100% vet hur allt gått till men jag tvivlar inte på sanningshalten i det du skrivit hittills och även om vi kanske inte gjort affärer personligen tvivlar jag inte alls på att du är en good guy. Bra att du stod på dig

Ja jag tycker bara det är ledsamt, är själv väldigt noga med grejerna som jag säljer och att dom ska stämma överens med info i annons gällande skick mm.
Ingen är fullkomlig och saker kan missas men då löser man det utan gnissel om man är reko som säljare...enligt mig i alla fall.
Har nog själv närmare 250 köp&sälj här på forumet och det har hittills gått utan några problem och klagomål.

Ja jag tycker bara det är ledsamt, är själv väldigt noga med grejerna som jag säljer och att dom ska stämma överens med info i annons gällande skick mm.
Ingen är fullkomlig och saker kan missas men då löser man det utan gnissel om man är reko som säljare...enligt mig i alla fall.
Har nog själv närmare 250 köp&sälj här på forumet och det har hittills gått utan några problem och klagomål.
Säljer man något som är av värde löser man det direkt. Jag sålde nyligen en klocka som fortfarande hade lång garantitid och var i nyskick, men något dykkort saknades (inte garantikortet). Erbjöd direkt att ta tillbaka klockan då jag vet att den forfarande kommer sälja, men säljer man något defekt vill man kränga det och undvika ta ansvar för det.

Hur går det med ärendet? Någon uppdatering?

Säljaren har fått tillbaka klockan och jag mina pengar.
Jag har dock blivit blockad från ett klockforum på FB idag där säljaren också är med, han har pratat med en admin men har ingen del i min uteslutning säger han 😄.
Vilket sammanträffande 🤔.
Admins där är medlemmar här på KS också.
Jag har som väl är sparat all konversation oss emellan. Han tycker att jag har varit otrevlig säger han och det kanske han tycker för att man inte håller med eller går på hans egen syn på sitt ansvarstagande 🤷.
Känns trist alltihopa 🤔.

Jag har dock blivit blockad från ett klockforum på FB idag där säljaren också är med, han har pratat med en admin men har ingen del i min uteslutning säger han 😄.
Jag har som väl är sparat all konversation oss emellan. Han tycker att jag har varit otrevlig säger han och det kanske han tycker för att man inte håller med eller går på hans egen syn på sitt ansvarstagande 🤷.
Känns trist alltihopa 🤔.
Trist historia men slutade väl rättvist…

Känns trist alltihopa 🤔.
Skärmdumpar med konversationer mellan er gör sig ju superfint i hans GG-tråd.

Känns trist alltihopa 🤔.

Efter uppvisande av konversationen för admins i forumet på FB mellan mig och säljaren så har dom gjort rätt för sig på ett mycket bra och ärligt sätt och jag är nöjd gällande det. Alla kan göra fel.
Blocken är givetvis bortplockad och nu försöker jag glömma hela soppan 😊.

Känns trist alltihopa 🤔.

Efter uppvisande av konversationen för admins i forumet på FB mellan mig och säljaren så har dom gjort rätt för sig på ett mycket bra och ärligt sätt och jag är nöjd gällande det. Alla kan göra fel.
Blocken är givetvis bortplockad och nu försöker jag glömma hela soppan 😊.

Luktar storhetsvansinne att få köparen avstängd istället för att ta ansvar för den defekta klocka man sålt.

Offentlig ursäkt av Klocklådans admins och säljaren vore på sin plats.

Ja all text gällande Goodguy är puts väck och det innan jag ändrade mitt omdöme om säljaren 🤷.
Man ska tydligen inte klaga om grejerna inte håller måttet 🤔.
Klart man skall klaga om man köpt en undermålig klocka (produkt) och självklart skall man få skriva det i GG-tråd utan att den censureras, allt annat vore konstigt. Tror inte att det påverkar dig som köpare om du skulle skriva något negativt om en säljare som inte tagit sitt ansvar direkt.

Luktar storhetsvansinne att få köparen avstängd istället för att ta ansvar för den defekta klocka man sålt.

Offentlig ursäkt av Klocklådans admins och säljaren vore på sin plats.

Jag har som sagt redan fått en ärlig och öppenhjärtlig ursäkt från admin och det räcker för mig, no hard feelings här.
Alla kan göra fel och rättar man till det på ett bra sätt som nu så är det också en styrka 👍.
Kontentan här blir ju att hörsägen kanske inte alltid är så mycket värt, fakta vinner oftast 😊.
Case closed för min del 🙋.

Jag har som sagt redan fått en ärlig och öppenhjärtlig ursäkt från admin och det räcker för mig, no hard feelings här.
Alla kan göra fel och rättar man till det på ett bra sätt som nu så är det också en styrka 👍.
Kontentan här blir ju att hörsägen kanske inte alltid är så mycket värt, fakta vinner oftast 😊.
Skönt att allt löste sig tillslut!

Jag tror inte det handlar om alla kan göra fel utan mer hur hela själva processen har hanterats av säljaren.

Att en klocka inte motsvarar förväntningarna är inte hela världen, det löser man på något sätt så alla parter blir nöjda men så var inte fallet hos er.

Senast ändrad:
Jag tror inte det handlar om alla kan göra fel utan mer hur hela själva processen har hanterats av säljaren.

Att en klocka inte motsvarar förväntningarna är inte hela världen, det löser man på något sett så alla parter blir nöjda men så var inte fallet hos er.

Ja det var inte riktigt säljaren som jag menade när jag sa att alla kan göra fel, så mycket fel är svårt att göra omedvetet skulle jag tro. Det gällde FB och efterspelet som blev där med andra inblandade, dock även det orsakat av säljaren i efterhand.

Hmmm, är det ej så, har en känsla att en del ”basics” lägger ut sina objekt lite väl högt ?
Köpesannonser är också totalt hopplösa. Fick nyligen ett prisförslag på en fyra år gammal Omega Seamaster 300 Heritage för nio procent under list. Århundradets deal! 🤯 Utöver detta en drös med andra lycksökare som utgår från att jag har noll koll på andrahandsmarknaden. Suck... Vet inte ens varför jag lägger ut köpesannonser längre, det är ju bara giriga muppar som hör av sig, i princip aldrig några seriösa människor. Har under mina år på KS fått två napp genom köpes, en Oris ProPilot och ett tropicgummi, that's it. 🤷 /rant over

Köpesannonser är också totalt hopplösa. Fick nyligen ett prisförslag på en fyra år gammal Omega Seamaster 300 Heritage för nio procent under list. Århundradets deal! 🤯 Utöver detta en drös med andra lycksökare som utgår från att jag har noll koll på andrahandsmarknaden. Suck... Vet inte ens varför jag lägger ut köpesannonser längre, det är ju bara giriga muppar som hör av sig, i princip aldrig några seriösa människor. Har under mina år på KS fått två napp genom köpes, en Oris ProPilot och ett tropicgummi, that's it. 🤷 /rant over
Jag har svarat på några köpes, aldrig slutfört en affär. En Navitimer bland annat i toppskick och under fabriksgaranti till lite under 50% av list. Men de som lägger ut köpes har jag fått intrycket av att de söker klockor som bortskänkes. Så the other way around… 😅

Jag har svarat på några köpes, aldrig slutfört en affär. En Navitimer bland annat i toppskick och under fabriksgaranti till lite under 50% av list. Men de som lägger ut köpes har jag fått intrycket av att de söker klockor som bortskänkes. Så the other way around… 😅
Så är det också. Snålheten går åt båda hållen. Jag tänker att en fair deal för båda är ungefär vad det genomsnittliga säljpriset på KS varit de senaste 6-12 månaderna. Då borde båda kunna bli nöjda. Men de flesta verkar resonera annorlunda när de svarar på köpes, oavsett om det är som säljare eller köpare.

Så är det också. Snålheten går åt båda hållen. Jag tänker att en fair deal för båda är ungefär vad det genomsnittliga säljpriset på KS varit de senaste 6-12 månaderna. Då borde båda kunna bli nöjda. Men de flesta verkar resonera annorlunda när de svarar på köpes, oavsett om det är som säljare eller köpare.
Har också svarat på några enstaka köpes annonser, men bemötts av dårskap i tron om att man ska ge bort klockan. Obegripligt.

Är självklart många köpare och säljare som går och drömmer om det där dunderklippet, konstigt bara att tro att det ska kunna ske på entusiastforumet nr 1…folk härinne är ju något mer kunniga än genomsnittet om man säger så…

Med några få undantag (samt Rolex såklart) ska man ju vara nöjd som säljare om man får ut runt 50% av list på en klocka som är i nära nyskick. Och som köpare kan ingen vettig tro att det ska gå att göra en deal noterbart under det.

Hamnade det där inlägget i rätt tråd?
Nä och det hängs väl ut en hel del i den outhängda tråden i tid och otid.

Vet inte om det beror på bristande läskunnighet eller om det är samma personlighetstyp som bara ser hastighetsbegränsningar som riktvärde när de kör bil och rättfärdigar sitt beteende med att andra är lättkränkta…

Me don’t know 🤷‍♂️

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp